Ο γνωστός, από το πέρασμά του από τη Φόρμουλα-1, Lucas di Grassi δοκιμάζει σε παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένες διαδρομές το νέο CUPRA Tavascan
Το Tavascan, το νεότερο μοντέλο στην οικογένεια της CUPRA, είναι ένα αυτοκίνητο που, εκτός των άλλων δείχνει να είναι ιδανικό για αποδράσεις. Ακόμα και σε ακραίες συνθήκες. Όπως αυτές που επικρατούν στη Λαπωνία. Τη βορειότερη και μεγαλύτερη περιοχή της Φινλανδίας.
Η Λαπωνία, είναι ένας σημαντικός προορισμός για όλα τα νέα μοντέλα της CUPRA, πριν αυτά λανσαριστούν στην αγορά, προκειμένου να επιδοθούν σε ακραία τεστ και να διασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση.
Το τελευταίο μοντέλο που βρέθηκε στους παγωμένους δρόμους της Β. Ευρώπης ήταν το Tavascan, με οδηγό τον Lucas di Grassi. O πρεσβευτής της CUPRA ένιωσε από πρώτο χέρι πως είναι να οδηγεί κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA σε παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένες διαδρομές.
Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουν τόσο το CUPRA Tavascan όσο και o Di Grassi ήταν το κρύο, ο αέρας, το χιόνι και ο πάγος. Μια εντελώς απολαυστική πρόκληση: «Έχω οδηγήσει σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα σε ακραίες, παγωμένες συνθήκες.»
Ήταν μία πρόσκληση, την οποία δεν δίστασε να αποδεχτεί, οδηγώντας μάλιστα για πρώτη φορά το Tavascan.
Το νέο SUV της CUPRA εκτέθηκε σε σκληρές καιρικές συνθήκες σε μια περιοχή όπου η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κάτω από τους -35ºC. Οι ακραίες συνθήκες έκαναν τους μηχανικούς της CUPRA να δουν μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτό το 100% ηλεκτρικό μοντέλο.
Με τη βοήθεια του Lucas di Grassi ολοκλήρωσαν αρκετά τεστ, ξεκινώντας με τη δοκιμή φρένων, συνδυάζοντας μια ασφάλτινη και παγωμένη επιφάνεια, όπου αξιολόγησαν το κράτημα και τον έλεγχο του αυτοκινήτου. «Σε τέτοιες συνθήκες μπορείς να καταλάβεις τη συμπεριφορά, το κράτημα του αυτοκινήτου και πως αυτό ανταποκρίνεται» είπε ο Di Grassi.
Περισσότεροι από 100 CUPRA R&D μηχανικοί ανταπεξέρχονται σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία να συμπληρώσουν πάνω από 1.000 ώρες δοκιμών, από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Αντιπρόεδρος R&D, Dr. Werner Tietz, όπου πήγε ο ίδιος για να επιβλέψει την εξέλιξη του CUPRA Tavascan.
«Για εμάς είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να προσφέρει αρκετή ροπή και ισχύ έτσι ώστε να είναι απολαυστικό όταν το οδηγείς. Για αυτόν τον λόγο τα τεστ αυτά είναι πολύ χρήσιμα, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, για να δεις και να προσαρμόσεις συστήματα όπως το ESC σε χαμηλές συνθήκες πρόσφυσης.»
To αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε εκατοντάδες απαιτητικά τεστ, όπως αυτό της αντοχής. Έπρεπε δηλαδή να καλύψει 30.000 χιλιόμετρα, μέρα νύχτα, για να φανεί η συμπεριφορά του σε διαφορετικές επιφάνειες και να αξιοποιηθεί η απόδοσή του.
Ο Lucas di Grassi ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με την οδηγική αυτή εμπειρία για πρώτη φορά σε πάγο και χιόνι. Αυτό που πραγματικά ξεχώρισε ήταν η αίσθηση του ηλεκτρικού SUV σε παγωμένες διαδρομές.
«Η ανταπόκριση του αυτοκινήτου ήταν μοναδική. Μου αρέσει πολύ το CUPRA Tavascan! Είναι ένα ελεγχόμενο, ακριβές και φανταστικό αυτοκίνητο», δήλωσε πριν αναχωρήσει για πιο…καλοκαιρινές συνθήκες, αφού συμμετέχει στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα-Ε με την ομάδα της ABT CUPRA.
Μερικά χιλιόμετρα πιο μακριά, στην επίσης χιονισμένη Σουηδία, βρέθηκαν ο Kalle Rovanpera, ο Mika Hakkinen και ο David Coulthard για μια ανεπανάληπτη κόντρα. Δείτε εδώ ποιος επικράτησε…