Η DACIA μπαίνει στους αγώνες και συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα W2RC, με τον Sebastien Loeb να ετοιμάζεται να οδηγήσει το εντυπωσιακό Sandrider στο Ράλι Ντακάρ
Η DACIA είχε ενημερώσει για τις αγωνιστικές…προθέσεις και συγκεκριμένα για την επίσημη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ το 2025. Το κρυφό της όπλο όμως ήταν ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Sebastien Loeb. Ο οποίος συμμετέχει στο Ντακάρ από το 2016 και το 2024 έφτασε πολύ κοντά στη νίκη.
Με την ομάδα Dacia Sandriders θα αγωνιστεί και ο θρύλος του ράλι Ντακάρ και πέντε φορές νικητής του αγώνα, Nasser Al-Attiyah.
Όπως ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr, στην ομάδα της DACIA ανήκει πλέον και η 32χρονη Cristina Gutierrez Herrero. Η οποία έχει λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ και πρόσφατα τερμάτισε πρώτη στην κατηγορία Challenger. Έτσι έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε κάποια κατηγορία στο Ντακάρ, μετά τη Jutta Kleinschmidt η οποία είχε τερματίσει πρώτη στη γενική κατάταξη το 2001 οδηγώντας ένα MITSUBISHI Pajero.
Το αγωνιστικό όπλο τη DACIA θα είναι το Sandrider. Ένα πρωτότυπο, που οι δημιουργοί του υποστηρίζουν, ότι φτιάχτηκε για να κερδίζει.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε, από την DACIA, αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Είναι πάντως εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2022.
Για το συγκεκριμένο μοντέλο συνεργάστηκαν ακόμα, το αγωνιστικό τμήμα του Renault Group και η αγγλική εταιρία Prodrive. Με αυτοκίνητο της οποίας συμμετείχε τα τελευταία δύο χρόνια στο Ράλι Ντακάρ ο Loeb.
Αυτό το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.
Το αμάξωμα του μήκους 4,14 μ. Sandrider δεν έχει περιττά διακοσμητικά. Τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου έχουν τοποθετηθεί για να εξυπηρετούν τα απολύτως απαραίτητα, ενώ έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική.
Το κοντό, αιωρούμενο καπό είναι σχεδιασμένο με τη λογική της πτέρυγας, όντας ταυτόχρονα…αόρατο από το πλήρωμα, ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό τους πεδίο.
Στην καμπίνα, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στις ανάγκες και τους περιορισμούς, τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών. Το αρθρωτό ταμπλό του Sandrider δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μέλος του πληρώματος να προσαρμόσει την εργονομία και τη διάταξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και συστημάτων, σύμφωνα με τις δικές του απαιτήσεις.
Επίσης, η ειδική επιφάνεια του πάνω μέρους του ταμπλό αποτρέπει τις αντανακλάσεις. Πρόκειται για μία τεχνική δανεισμένη από την αεροναυπηγική, που συμβάλλει και αυτή στη βελτιστοποίηση της ορατότητας του πληρώματος.
Βασικό ζητούμενο φυσικά ήταν η στιβαρότητα. Για το λόγο αυτό ενισχύθηκε το αμάξωμα από ανθρακονήματα, με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων.
Έχει ακόμα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4×4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Αλλά και ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα, που διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.
Σημαντικές είναι και οι λεπτομέρειες που αφορούν τη διευκόλυνση του πληρώματος. Για παράδειγμα, τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριδιακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας.
Οι ρεζέρβες είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει άμεσα και με ευκολία το πλήρωμα. Το οποίο μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί.
Στο αμάξωμα του Sandrider, υπάρχει ενσωματωμένη και μια μια μαγνητική πλάκα που εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο! Το αγωνιστικό DACIA είναι εξοπλισμένο με νέας γενιάς ελαστικά BF Goodrich, σε ζάντες 17 ιντσών, που παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση σε όλους τους τύπους εδάφους, με μέγιστη αντοχή σε χτυπήματα και κλαταρίσματα.
Εκεί πάντως που οι μηχανικοί δούλεψαν περισσότερο, ήταν για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μειώσουν την κατανάλωσή του. Με τη χρήση του σωληνωτού πλαισίου, το αποτέλεσμα ήταν το συνολικό βάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα.
Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος.
Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.
Η διαχείριση της θερμότητας είναι βασικό στοιχείο κατά την οδήγηση στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον αγώνα του Ντακάρ και σε άλλα rally-raids. Για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα, οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία μάλιστα, έχει κατατεθεί και δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Ένα σειριακό κιβώτιο 6 ταχυτήτων θα μεταφέρει και στους τέσσερις τροχούς την κίνηση. Η οποία θα προέρχεται από έναν V6 twin-turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού, οποίος αποδίδει 360 ίππους. Με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 539Nm στις 4.250 σ.α.λ.
Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες.
Το DACIA Sandrider σύντομα θα ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Η πρώτη του επίσημη εμφάνιση αναμένεται να γίνει στο Ράλι του Μαρόκο, στις αρχές του Οκτωβρίου του 2024.