Είναι το πρώτο εξακύλινδρο αυτοκίνητο που φέρει ως σήμα το περήφανο άλογο.
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Μετά από απουσία για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Ferrari επιστρέφει στα εξακύλινδρα μοτέρ, αλλά δεν την ονομάζει Dino. Αντ ‘αυτού, το νέο σπορ αυτοκίνητο από το Maranello παίρνει το όνομά του από τον κινητήρα (2,9 λίτρα) και τον αριθμό κυλίνδρων (έξι), καθώς και το επίθημα GTB που αντιπροσωπεύει το Gran Turismo Berlinetta.
Είναι στην πραγματικότητα ένας κινητήρας 3.0 λίτρων (2992 cc) και είναι εγκατεστημένος στο πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari για να μεταφέρει το πνεύμα του μυθικού αλόγου αφού ο πνευματικός του προκάτοχος είχε το σήμα Dino.
Ειδικότερα για την Ferrari ο V6 εγκαταλείφθηκε το 1973 με το πέρασμα της Dino 206/246 και της επόμενης 308 GT4. Το νέο σούπερ σπορ αυτοκίνητο θα προσφέρεται με τιμές που ξεκινούν από 269.000 ευρώ και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2022.
Μια νέα Ferrari με δύο λιγότερους κυλίνδρους από την F8 Tributo μπορεί να ακούγεται σαν υποβάθμιση, αλλά αυτό δεν ισχύει αν ληφθεί υπόψη το επαναφορτιζόμενο υβριδικό (plug-in) σύστημα.
Αλλά πρώτα, ας μιλήσουμε για τον θερμικό κινητήρα, που είναι μια ολοκαίνουργια εξέλιξη και δεν σχετίζεται με το Nettuno της Maserati που είδαμε στην MC20. Είναι ο πρώτος κινητήρας της εταιρείας που έχει εγκαταστήσει τους υπερσυμπιεστές στο εσωτερικό για να παρέχει καλύτερο κέντρο βάρους.
Με 218 ίππους ανά λίτρο, η Ferrari ισχυρίζεται ότι έχει δημιουργήσει ένα νέο ρεκόρ εξόδου ισχύος για ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Ο βενζινοκινητήρας μόνος του αναπτύσσει 663 ίππους στις 8.000 σ.α.λ και με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, η νέα 296 GTB προσφέρει συνολική ισχύ 818 ίππων (610 kW) και 740 Nm (546 lb-ft) ροπής. Δανείζεται την τεχνολογία από την μεγαλύτερη αδερφή της, την SF90 Stradale, και χρησιμοποιεί όλους τους νέους υπερσυμπιεστές IHI που λειτουργούν έως και στις 180.000 σ.α.λ.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας απόδοσης 167 ίππων (122 kW) και 315 Nm ροπής επιτρέπει την επιτάχυνση από 0 έως 100 km / h σε 2,9 δευτερόλεπτα, παρόμοια με την F8. Το σπριντ στα 200 km / h διαρκεί 7,3 δευτερόλεπτα ή μισό δευτερόλεπτο γρηγορότερα από την Tributo. Τελική έχει πάνω από 330 km / h, η οποία είναι ελαφρώς χαμηλότερη από το συμβατικό V8 supercar.
Η ισχύς διοχετεύεται στο δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτατάχυτου διπλού συμπλέκτη που έχουμε ήδη δει στις SF90 Stradale / Spider, Roma και ο Portofino M. Η Ferrari έχει φροντίσει την 296 GTB με μπαταρία 7,45 kWh τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, παρέχοντας περιορισμένο ηλεκτρικό εύρος 25 χιλιομέτρων.
Μέχρι τώρα, πιθανότατα αναρωτιέστε πόσο ζυγίζει το αυτοκίνητο μετά την προσθήκη της τεχνολογίας PHEV. Έχει καθαρό βάρος 1.470 κιλά (3.241 κιλά) με την προϋπόθεση ότι είναι εξοπλισμένο με το προαιρετικό πακέτο Assetto Fiorano.
Περιλαμβάνει περισσότερες ίνες άνθρακα μέσα και έξω μαζί με ένα πίσω παράθυρο Lexan, καθώς και ελαστικά Michelin Sport Cup 2 R και μια ειδική στολή που χρησιμεύει ως νεύμα στην 250 Le Mans.
Είναι μόλις 35 κιλά βαρύτερη από την F8 Tributo. Η Ferrari έχει ήδη δοκιμάσει την 296 GTB στο Fiorano και ισχυρίζεται ότι είναι 1,5 δευτερόλεπτο πιο γρήγορη, χτυπώντας το ρεκόρ γύρου της εταιρείας σε 1 λεπτό και 21 δευτερόλεπτα.
Αναφέροντας την 250 LM νωρίτερα, η Ferrari ισχυρίζεται ότι το εξωτερικό στιλ δείχνει τον «τέλειο γάμο απλότητας και λειτουργικότητας» όπως το αγωνιστικό αυτοκίνητο του 1963. Το ενεργό πίσω σπόιλερ στο πίσω μέρος ακολουθεί την γραμμή της LaFerrari, ενώ το παρμπρίζ τυλίγεται στα πλαϊνά παράθυρα που μοιάζουν με την J50 και άλλα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής.
Το ψηφιακό βαρύ εσωτερικό προέρχεται από το SF90 Stradale με χειριστήρια και τυπική οθόνη για τις ψηφιακές λειτουργίες.
Η 296 GTB είναι ένα σημάδι των μελλοντικών μοντέλων που θα έρθουν, συμπεριλαμβανομένης και της Purosangue SUV που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2022 και αναμένεται να προσφέρει μια παραλλαγή του ίδιου V6 των 120 μοιρών, με πιθανή ηλεκτρική υποβοήθηση.