Ferrari 296 GTB: Ο Michael Leiters μιλά για το νέο supercar του Maranello

Κοινοποίησε το άρθρο
Ferrari 296 GTB

Η νέα Ferrari 296 GTB διαθέτει τον επιλογέα eManettino για την ρυθμίση της προτιμώμενης λειτουργίας οδήγησης μεταξύ των τεσσάρων διαθέσιμων επιλογών..

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FERRARI 12 Cilindri : Αεροπορία εδάφους -Τιμή (video)

Η FERRARI 12 Cilindri είναι ένα μοντέλο που μας δείχνει ότι η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να γίνεται χωρίς να ξεφεύγει από το αρχικό...

Νέα CUPRA Leon και Formentor : Σχεδιαστικό άλμα

Η CUPRA παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων τους     Η...

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Ο Michael Leiters, Chief Technology Officer της Ferrari, έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη τις τελευταίες ώρες στην οποία μίλησε για την ανάπτυξη της νέας Ferrari 296 GTB, του πρώτου αυτοκινήτου που εξοπλίστηκε με τον νέο κινητήρα V6 με plug-in υβριδική τεχνολογία.

Μιλώντας ακριβώς για τον εξακύλινδρο 120 °, ο Leiters αναφέρει ότι η πρώτη Ferrari μεσαίου κινητήρα είχε V6.  Στην αρχή υπήρχε ένα πειραματικό μονοθέσιο από το 1960, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία από την Μόντενα ετοιμαζόταν για τις νέες αλλαγές στους κανόνες της Formula 1.

Ferrari 296 GTBΤην επόμενη χρονιά, έφτασε το πρώτο σπορ αυτοκίνητο μεσαίου κινητήρα της μάρκας και το νέο μονοθέσιο F1 είχε επίσης V6.  Η 246 SP, μεταξύ των διαφόρων αγώνων στους οποίους συμμετείχε, κέρδισε το Targa Florio τόσο το 1961 όσο και το 1962. Επιπλέον, το ’61 η Ferrari κέρδισε τον πρώτο της τίτλο κατασκευαστών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 με την 156 F1 να τροφοδοτείται από έναν V6 των 120 °.

Το περήφανο άλογο εγκατέστησε turbo για πρώτη φορά μεταξύ των κυλίνδρων ενός κινητήρα πριν από 40 χρόνια στις 126 CK και στη συνέχεια στην 126 C2 το 1982. Το τελευταίο έγινε το πρώτο turbo αυτοκίνητο που κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.  Ακολούθησε δεύτερος τίτλος το 1983 με την 126 C3.  Τέλος, η υβριδική αρχιτεκτονική V6 turbo χρησιμοποιείται σε όλα τα μονοθέσια της F1 από το 2014.

Ferrari 296 GTB

Τα βασικά χαρακτηριστικά της Ferrari 296 GTB

Ο Michael Leiters επιβεβαίωσε ότι αυτός είναι ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας που εγκαταστάθηκε σε αυτοκίνητο δρόμου με το έμβλημα του αλόγου.  Η νέα 296 GTB εισάγει έναν νέο τύπο κινητήρα μαζί με τους βραβευμένους V8 και V12.  Σχεδιάστηκε ξεκινώντας από λευκό φύλλο χαρτί και ειδικά για αυτό μοντέλο, το οποίο είναι το πρώτο supercar από το Maranello που έχει εγκαταστήσει τούρμπο στο εσωτερικό του V.

Χάρη στην ευρεία γωνία 120 ° μεταξύ των κυλίνδρων, κατάφεραν να έχουν πολλά πλεονεκτήματα όσον αφορά τη μείωση του κέντρου βάρους και τη μείωση της μάζας του κινητήρα.  Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική βοηθά στην επίτευξη αρκετά υψηλών επιπέδων ισχύος.  Πράγματι, ο νέος V6 κατάφερε να θέσει ένα νέο συγκεκριμένο ρεκόρ ισχύος για ένα αυτοκίνητο παραγωγής 221 ίππων ανά λίτρο.

Ferrari 296 GTB

Ο νέος V6 κινητήριο σύνολο αναφέρθηκε ως “μικρός V12” κατά τη φάση του σχεδιασμού

Γνωρίζουμε ήδη ότι η κινητήριος μονάδα των 3.0 λίτρων, απόδοσης 663 hp συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ικανό να αποδίδει επιπλέον 167 hp (122 kW), φέρνοντας τη μέγιστη ισχύ στους 830 hp.  Με αυτόν τον τρόπο, η Ferrari 296 GTB τοποθετείται στην κορυφή της σπορ κατηγορίας με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τροφοδοτείται από μια μπαταρία με την καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτό επιτρέπει στο supercar να διανύσει έως και 25 χιλιόμετρα σε 100% ηλεκτρική λειτουργία.

«Αυτή είναι η πρώτη Ferrari με plug-in υβριδικό σύστημα, που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς μόνο», λέει ο Leiters.  Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας είναι θεμελιώδης για τα Sport χαρακτηριστικά της GTB και για το λόγο αυτό υιοθετήθηκε ένας επιλογέας, που ονομάζεται eManettino, παράλληλα με το παραδοσιακό Manettino.  Σας επιτρέπει να ορίσετε τον προτιμώμενο τρόπο οδήγησης μεταξύ των τεσσάρων διαθέσιμων: eDrive, Hybrid, Performance και Qualify.

Ο επικεφαλής τεχνολογίας της ιστορικής ιταλικής μάρκας ισχυρίζεται ότι ο νέος V6 απέκτησε το ψευδώνυμο “μικρός V12” κατά τη φάση ανάπτυξης.  Το πρώτο σύστημα μετάδοσης κίνησης της οικογένειας F163 συνδυάζει καλύτερα δύο χαρακτηριστικά που συνήθως έρχονται σε αντίθεση, τη δύναμη των turbos και τον υπέροχο ήχο ενός ατμοσφαιρικού V12.

Ακόμα και στις χαμηλές στροφές, ο ήχος στο εσωτερικό του χώρου των επιβατών θυμίζει αυτό ενός 12κύλινδρου.  Ο ήχος είναι πολύ σημαντικός, μαζί με την αντιληπτή επιτάχυνση και την αίσθηση καρτ.  Αυτοί οι τρεις παράγοντες επέτρεψαν την ανάπτυξη της Ferrari 296 GTB για να είναι διασκεδαστική στην οδήγηση.