Panda Elettra : Όταν η Fiat μας σύστηνε την ηλεκτροκίνηση

Κοινοποίησε το άρθρο
Panda Elettra

Το 1990, περισσότερα από 30 χρόνια πριν, η FIAT παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Στην αυγή μια νέας πολύ σημαντικής δεκαετίας, λίγο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου, η FIAT άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο για την αυτοκίνηση, το οποίο αρκετά χρόνια μετά θα γιγαντωνόταν φέρνοντας μια επανάσταση στις μετακίνησες των ανθρώπων, αλλά και στο τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζουν το περιβάλλον.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Φόρμουλα 1: Πως θα ακούγονται τα μονοθέσια του 2026 (video)

0
Ο κινητήρας της HONDA για το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 του 2026 είναι σχεδόν έτοιμος και ο Ιάπωνας κατασκευαστής μας δίνει ένα πρώτο δείγμα...

Πως θα κερδίσεις ένα αυτοκίνητο και τα καύσιμά του για έναν χρόνο

0
Ένα αυτοκίνητο πόλης για έναν χρόνο και τα καύσιμα που θα χρειαστεί, θα κερδίσει ο υπερτυχερός του διαγωνισμού της ελίν.   Ένα γέμισμα στα πρατήρια  της...

DS N°4: Εξηλεκτρισμένη γαλλική πολυτέλεια – Τιμές

0
Το ανανεωμένο DS N°4 διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό, γαλλική φινέτσα και πληρέστατη γκάμα υβριδικών, plg-in-hybrid και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων.     Το DS N°4 είναι ένα αυτοκίνητο της...

Το 1990 η FIAT βασίστηκε στο Panda, το εξαιρετικά πετυχημένο μοντέλο της που παρουσιάστηκε το 1980, για να δημιουργήσει μια έκδοση που για την κίνηση της αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούσε έναν ηλεκτροκινητήρα.

Volvo Ex30

Η γέννηση του Panda Elettra ερχόταν σε μια εποχή που το μοντέλο απολάμβανε ήδη την εκτίμηση του κοινού, το οποίο είχε αγαπήσει την πρακτικότητα και τη σχεδίαση του.

Το Panda Elettra εφοδιαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 9,2 kW (12,5hp), νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά χάρη και στην άπλετη παροχή ροπής αρκούσε για να επιταχύνει το αυτοκίνητο έως και τα 70χλμ./ώρα, επιτρέποντας του να κινείται αθόρυβα και με άνεση στο αστικό περιβάλλον για αποστάσεις έως και 100χλμ. με μία φόρτιση.

Το Panda Elettra παρά το ότι είχε κιβώτιο 4 ταχυτήτων (+ όπισθεν), λόγω των χαρακτηριστικών απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα μπορούσε να κινηθεί στην πόλη μόνιμα με την 3η ταχύτητα, προσομοιώνοντας τη χρήση ενός αυτόματου αυτοκινήτου, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο πρωτοφανή ευκολία οδήγησης και χειρισμένων για τα μέτρα της εποχής του.

Με το Panda Elettra να είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως είναι φυσικό στην εποχή του η έννοια του δημόσιο δικτύου φόρτισης ήταν άγνωστη.

Εφοδιασμένο με 12 μπαταρίες μόλυβδου των 6V (που έγιναν 14 στη συνέχεια), η συνολική αποθήκευση ενέργειας έφτανε έως και τα 200Ah, με τη φόρτιση να γίνεται αποκλειστικά σε οικιακό δίκτυο 220V.

Οι μπαταρίες καταλάμβαναν το χώρο αποσκευών, αλλά και τις πίσω θέσεις, καθιστώντας το ηλεκτρικό Panda αυστηρά διθέσιο.

Panda Elettra

Τα κρύσταλλα ασφαλείας, οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και οι ζώνες ασφαλείας του Panda Elettra προσέφεραν ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μοιάζουν λύσεις βγαλμένες από την προϊστορία του αυτοκινήτου.

Το Panda Elettra έμεινε στην παραγωγή για οκτώ χρόνια από το 1990 έως και το 1998 αποτελώντας μια πρόταση αρκετά μπροστά από την εποχή της, η οποία όμως καταδείκνυε τη διαχρονική εστίαση της FIAT στη βιώσιμη αυτοκίνηση με οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και το χρήστη.