Η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Focus ST, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη Ford Performance προκειμένου να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός hot-hatchback σε συνδυασμό με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου.
Τη βάση για την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του νέου Focus ST αποτελεί η τέταρτη γενιά Focus, σε 5θυρες και wagon εκδόσεις. Η νέα πλατφόρμα C2 της Ford αναβαθμίζεται με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης, τα οποία δημιουργούν το ταχύτερο αλλά και πιο απολαυστικό στην οδήγηση Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ – τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα.
Κινητήρας 2.3L EcoBoost
Η νέα γενιά του αλουμινένιου 2.3L EcoBoost κινητήρα της Ford είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σαλ, είναι ο πιο εύστροφος στην ιστορία του μοντέλου εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0‑100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δευτερολέπτων.
Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll, που εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια των καυσαερίων διαθέτοντας ανεξάρτητους αυλούς εισαγωγής προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των παλμών πίεσης των καυσαερίων. Μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Επιπλέον, ένα μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει το back-pressure των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.
Τεχνολογία Anti–lag
Η καινοτόμα τεχνολογία ‘Anti-lag’ που αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor χρησιμοποιείται και στο Focus ST με αισθητά τα οφέλη στα προφίλ οδήγησης Sport και Track. Το Anti-lag διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη και ταχύτερη «ανάπτυξη» της πίεσης υπερπλήρωσης, ανάλογα με τις ανάγκες.
Κινητήρας 2.0L EcoBlue
Ο 2.0L EcoBlue των 190 ίππων της Ford είναι ο ισχυρότερος ντίζελ που έχει εγκατασταθεί στο Ford Focus, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σαλ. – από αυτά τα 360 Nm κάνουν την εμφάνισή τους μόλις στις 1.500 σ.α.λ. – για άμεση και γραμμική επιτάχυνση.
Ένας υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση, είναι τα κύρια «μυστικά» του κινητήρα ντίζελ που προσφέρουν αυξημένη κατά 10% ιπποδύναμη και υπερδιπλάσια ροπή συγκριτικά με το μηχανικό σύνολο 2.0L Duratec ST της πρώτης γενιάς του Focus ST.
6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang.
Προσφέροντας ομαλότερα και ταχύτερα κατεβάσματα, η τεχνολογία αυτή συνοδεύεται από μία ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης.
Ο συγχρονισμός στροφών δίνει τη δυνατότητα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν στρωτές και χωρίς απώλειες επιτάχυνσης αλλαγές σχέσεων που επιτυγχάνονται με την τεχνική ‘μύτη-τακούνι’, ενώ οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν κατά βούληση να απενεργοποιούν το σύστημα.
Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Μια νέα 7τάχυτη έκδοση που προέρχεται από την τελευταία οικογένεια ευφυών, αυτόματων κιβωτίων της Ford, ολοκληρώνει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία που υπόσχεται ο 2.3L EcoBoost κινητήρας. Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το σύστημα Adaptive Shift Scheduling – που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ – παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τη χρήση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν σχέσεις μηχανικά μέσω των σχετικών μοχλών στο τιμόνι (shift paddles).
Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (SLA)
Η ανάρτηση SLA βελτιώνει την απόκριση στις εντολές του οδηγού, χωρίς θυσίες στην άνεση, περιλαμβάνοντας μία μοναδική γεωμετρία για τις εκδόσεις wagon, καθώς και διαφορετική θέση για τα αμορτισέρ για μεγαλύτερη ευελιξία και άμεση απόκριση του οχήματος, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Ο ζωηρός οδηγικός χαρακτήρας που γνωρίσαμε στο Focus διατηρείται χρησιμοποιώντας τα ίδια ελατήρια με σκληρότερη όμως απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 mm, προς όφελος του κρατήματος και της απόκρισης στη σπορ οδήγηση.
Τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης (CCD)
Η προηγμένη τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) της Ford προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost. Το σύστημα παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική ποιότητα και δυναμική συμπεριφορά.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eLSD
Η οδηγική εμπειρία αποκτά άλλη διάσταση με την υιοθέτηση της τεχνολογίας eLSD στα μοντέλα Focus ST 2.3L EcoBoost. Το σύστημα, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.
Η τεχνολογία της Borg Warner παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης σε σχέση μ’ ένα παραδοσιακό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής βάσει των δεδομένων από τους αισθητήρες ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος και του κινητήρα, πριν εκδηλωθεί το σπινάρισμα, και εφαρμόζει σταδιακά το απαιτούμενο ποσοστό εμπλοκής για βέλτιστες επιδόσεις.
Τεχνολογία Torque Vectoring Control
Τα μοντέλα Focus ST 2.0L EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.
Σύστημα διεύθυνσης EPAS και Steering Torque Disturbance Reduction
Το νέο Focus ST κλέβει από το Fiesta ST το στέμμα στον τομέα της ταχύτερης απόκρισης του τιμονιού. Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα.
Κορυφαία αίσθηση επιτυγχάνεται χάρη στη μοναδική γεωμετρία ακροαξονίου, με σημείο έδρασης βραχίονα κατά 9 mm πιο μπροστά και κατά 6,5 mm πιο ψηλά σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις του μοντέλου. Επίσης, το νέο λογισμικό Steering Torque Disturbance Reduction του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού (EPAS) συμβάλλει επίσης στη μείωση της ροπής διεύθυνσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στις στροφές, διευκολύνοντας τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο με μεγαλύτερη ακρίβεια μέσω των ειδικά εξελιγμένων ελαστικών Michelin Pilot Sport 4S.
Σύστημα πέδησης
Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης του νέου Focus ST εξασφαλίζοντας κορυφαία αποτελεσματικότητα και αντοχή. Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 mm x 27 mm χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες – οι πίσω έχουν διάσταση 302 mm x 11 mm. Η συνολική απόδοση του συστήματος πέδησης του νέου Focus ST δοκιμάστηκε κάτω από τις ίδιες απαιτητικές διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν στο Ford GT, ενώ η αντοχή του στην παρατεταμένη χρήση αποδείχτηκε τετραπλάσια από εκείνη του Focus ST προηγούμενης γενιάς.
Το Electric Brake Booster (EBB) δείχνει πιο φανερά τα πλεονεκτήματά του στο Focus ST αναπτύσσοντας πίεση ταχύτερα σε σχέση με ένα υδραυλικό σύστημα. Το ΕΒΒ προσφέρει έτσι βελτιωμένη αίσθηση και σταθερότητα σε ποικίλες συνθήκες. Για το Focus ST, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα αντισταθμίζει αλλαγές στην απόκριση πέδησης που παρατηρούνται στη γρήγορη οδήγηση προσαρμόζοντας την αίσθηση του πεντάλ του φρένου σύμφωνα με το επιλεγμένο Προφίλ Οδήγησης.
Προφίλ οδήγησης (Drive Mode)
Τα Προφίλ Οδήγησης Slippery/Wet, Normal, Sport και – για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack – Track προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο. Από το διακόπτη “Sport” στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα μπουτόν “Mode” επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα Προφίλ Οδήγησης.
«Με την επιλογή του Track mode, το σύστημα πέδησης αποκρίνεται πιο άμεσα και ζωηρά, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει περισσότερη πληροφόρηση (feedback), το γκάζι γίνεται πιο δυναμικό, το eLSD λαμβάνει εντολή για να προσφέρει μέγιστη πρόσφυση, ενώ ο οδηγός έχει περισσότερα περιθώρια ολίσθησης μέσα από το σύστημα ESC» δήλωσε ο David Put, υπεύθυνος του τομέα δυναμικής συμπεριφοράς της Ford Performance. «Οι οδηγοί μπορούν να έχουν πλήρη αυτοπεποίθηση στις ικανότητες του Focus ST στην πίστα.»
Launch Control
Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.