Δείτε τη μεγάλη ιστορία του FORD Transit, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε το 1965 και από τότε εξακολουθεί να αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο «εργαλείο» για κάθε επαγγελματία.
Η θρυλική οικογένεια των επαγγελματικών οχημάτων της οικογένειας Transit της FORD γιορτάζει φέτος την 60ή της επέτειο. Συμπληρώνοντας αισίως έξι δεκαετίες αφοσίωσης στις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Όλα αυτά τα χρόνια, το όνομα Transit έγινε συνώνυμο της αξιοπιστίας αλλά και των υψηλών δυνατοτήτων για κάθε επαγγελματία. Ας κάνουμε μια αναδρομή στην πλούσια ιστορία του.
Πριν από το 1965
Πριν από το 1965, η FORD προσέφερε δύο ανεξάρτητες σειρές επαγγελματικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά. Το βαν FK από τη Γερμανία, το οποίο παρουσιάστηκε το 1953, καθώς και το βαν Thames από το Ην. Βασίλειο, που εισήλθε στην αγορά το 1954. Με την έλευση της δεκαετίας του ’60, παρατηρήθηκε έντονη ζήτηση από τους πελάτες των βαν οχημάτων για προτάσεις με μεγαλύτερες δυνατότητες – όπως περισσότερο χώρο φόρτωσης και ευελιξία, μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και υψηλότερη ταχύτητα. Έτσι, η FORD αποφάσισε να προχωρήσει στην αντικατάσταση των δύο μοντέλων με μια εντελώς νέα γενιά ειδικά κατασκευασμένων βαν που θα κάλυπταν τις ανάγκες όλων των ευρωπαϊκών αγορών και θα κατασκευάζονταν τόσο στο Ην. Βασίλειο όσο και στη Γερμανία.
1965
Το πρώτο βαν μοντέλο της σειράς Transit βγήκε από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου επαγγελματικών οχημάτων της FORD στο Langley του Berkshire, στην Αγγλία, στις 9 Αυγούστου. Ήδη διέθετε πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών όπως ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου των ενδείξεων στο ταμπλό, προαιρετικό κλείδωμα τιμονιού, πλαϊνή πόρτα φόρτωσης και σημεία πρόσδεσης ζωνών ασφαλείας. Λίγο μετά το λανσάρισμα ενσωματώθηκαν και άλλες καινοτομίες όπως για παράδειγμα προβολείς αλογόνου, ελαστικά tubeless καθώς και φύλα σούστας στην ανάρτηση για οικονομία βάρους.
Το πρώτο Transit αντλούσε ισχύ από δύο βενζινοκινητήρες. Ο πρώτος είχε χωρητικότητα 1,7 λίτρα αποδίδοντας 74 ίππους και ο δεύτερος 2,0 λίτρα με μέγιστη ισχύ 86 ίππους. Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας ήταν ο Perkins 4/99, με απόδοση 44 ίππους. Το μοντέλο προσφερόταν σε δύο εκδόσεις με διαφορετικό μήκος μεταξονίου, με κάθε μια από αυτές να διατίθεται σε τρεις παραλλαγές ωφέλιμου φορτίου.
1968
Ξεκινά η παραγωγή των κινητήρων diesel στο εργοστάσιο του Dagenham, που βρίσκεται κοντά στο Λονδίνο.
1971
Η σχεδίαση του FORD Transit ανανεώνεται με την υιοθέτηση μιας μάσκας που παρέπεμπε σε εκείνη ενός επιβατικού αυτοκινήτου.
1972
Η FORD παρουσίασε τον πρώτο μικρό υψηλόστροφο diesel κινητήρα της, ο οποίος έφερε την ονομασία York. Ήταν διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με απόδοση 55 ίππους για τα μοντέλα με κοντό μεταξόνιο και 62 για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο και μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες.
1973
Προκειμένου να μειώσει το λειτουργικό κόστος για τους ιδιοκτήτες του, το Transit ήταν το πρώτο επαγγελματικό όχημα που εφοδιάζονταν με ελαστικά radial σε όλη τη γκάμα του.
1974
Πρεμιέρα για την έκδοση με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg, η οποία βασίζονταν στο Transit με μακρύ μεταξόνιο με μονά πίσω ελαστικά.
1975
Το νέο Transit Μk2 ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο, χάρη στα μαύρα στοιχεία της εξωτερικής του εμφάνισης. Η μάσκα, οι προφυλακτήρες, το διακοσμητικό ένθετο στο παρμπρίζ και οι εξωτερικοί καθρέπτες ήταν όλα βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Στην καμπίνα, τα πεντάλ μετακινήθηκαν προς τα εμπρός και το κάθισμα προς τα πίσω προκειμένου να αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια κατά 100 χιλ. Ταυτόχρονα, η κολόνα του τιμονιού επιμηκύνθηκε για να βελτιωθεί η θέση οδήγησης. Από το 1975 στα μοντέλα με κοντό μεταξόνιο και ένα χρόνο αργότερα σε εκείνα με μακρύ μεταξόνιο, η συγκεκριμένη γενιά του Transit ήταν η πρώτη στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων που υιοθέτησε εμπρός δισκόφρενα με υποβοήθηση σέρβο.
1976
Η FORD παρουσιάζει το Transit 190, το οποίο εξασφάλιζε μέγιστο μικτό βάρος 3,5 τόνων. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος καθιερώθηκαν τα εμπρός δισκόφρενα σε όλη τη γκάμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Transit 190 ήταν το πρώτο βαν μοντέλο στην κατηγορία των μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων που χρησιμοποιούσε αεριζόμενα δισκόφρενα. Τη χρονιά αυτή η παραγωγή του FORD Transit ξεπέρασε τις 1.000.000 μονάδες.
1978
Η πρώτη σημαντική σχεδιαστική ανανέωση του Transit ήρθε με την παρουσίαση του νέου μοντέλου τον Μάρτιο του 1978. Το μέχρι τότε κοντό καπό απέκτησε πιο αεροδυναμική σχεδίαση και μεγάλωσε σε μήκος, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί το ίδιο εύκολα τόσο τους βενζινοκινητήρες της εταιρείας, όσο και τις ολοένα και πιο δημοφιλείς πετρελαιοκίνητες μονάδες. Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκαν νέοι, πιο αποδοτικοί κινητήρες με επικεφαλής εκκεντροφόρο (OHC). Άλλες διαφοροποιήσεις περιελάμβαναν την εισαγωγή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων C3 και ενός νέου, ισχυρότερου καλοριφέρ με αεραγωγούς, οι οποίοι παρέπεμπαν σε εκείνους ενός επιβατικού αυτοκινήτου.
1983
Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης των πετρελαιοκινητήρων άμεσου ψεκασμού 2.5L (DI), εκατό πρωτότυποι κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν σε μία εκτενή δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες σε συνεργασία με πελάτες.
1984
Ο επαναστατικός πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 2,5L (DI) της FORD πραγματοποιεί το επίσημο ντεμπούτο του. Για τον ψεκασμό του καυσίμου η μονάδα αυτή υιοθέτησε μια αντλία περιστροφικού τύπου, εξασφαλίζοντας αύξηση της μέγιστης ισχύος (από 62 σε 68 ίππους) και ταυτόχρονα βελτίωση της κατανάλωσης έως και κατά 24% στα μοντέλα με κοντό μεταξόνιο και κατά 20% σε εκείνα με μακρύ μεταξόνιο.
1985
Η FORD επιτυγχάνει ένα ακόμα κατασκευαστικό ορόσημο, με το 2.000.000ό Transit να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στις 25 Ιουλίου.
1986
Η νέα γενιά Transit κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο. Το τολμηρό εμπρός τμήμα του νέου Transit εξασφάλιζε στο μοντέλο τον καλύτερο στην κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) με τιμή 0,37 – ανώτερη ακόμα και σε σχέση με εκείνη πολλών επιβατικών αυτοκινήτων της εποχής. Και ενώ ο χώρος φόρτωσης είχε αυξηθεί κατά 11 έως και 13,5%, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του οχήματος είχε μειωθεί κατά 11%, εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8%.
Το νέο ρύγχος δεν βελτίωνε μόνο την αεροδυναμική απόδοση του Transit, καθώς· είχε επίσης σχεδιαστεί ώστε να παραμορφώνεται προοδευτικά σε περίπτωση σύγκρουσης, βελτιώνοντας την παθητική ασφάλεια. Το νέο, φαρδύ καπό εξασφάλιζε ταυτόχρονα εύκολη πρόσβαση στο διαμέρισμα του κινητήρα που διευκόλυνε τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης. Ο χώρος φόρτωσης βελτιώθηκε χρησιμοποιώντας φαρδύτερες αλλά και ψηλότερες πίσω πόρτες και αυξάνοντας το πλάτος της πλαϊνής, ώστε το Transit να χωρά μία παλέτα με πλάτος 1 μέτρο.
1991
Το Transit πραγματοποίησε ένα ακόμα βήμα προς το εμπρός υιοθετώντας ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο. Αυτό όχι μόνο βελτίωσε την αποδοτικότητα της γραμμής παραγωγής και κατά συνέπεια την ποιότητα κατασκευής, αλλά ταυτόχρονα έδωσε τη δυνατότητα στο Transit να διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τις υψηλές δυνάμεις που αναπτύσσονταν κατά τις δοκιμές πρόσκρουσης με 48 χλμ./ώρα. Το νέο πλαίσιο επέτρεψε επίσης τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου με κοντό μεταξόνιο και ωφέλιμο φορτίο 1,5 τόνους (Transit 150), το οποίο λανσαρίστηκε με τροχούς 15 ιντσών.
Οι αλλαγές στα μοντέλα με μακρύ μεταξόνιο ήταν ακόμα πιο δραστικές. Οι τροχοί των 15 ιντσών ήταν στάνταρ, ενώ ταυτόχρονα υιοθετήθηκαν λύσεις όπως οι μονοί πίσω τροχοί, η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα.
Το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1991 εισήγαγε επίσης μια έκδοση με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel 2.5 DI που απέδιδε 100 ίππους. Επίσης, παρουσιάστηκε ένας νέος, ατμοσφαιρικός κινητήρας diesel 2.5 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και μέγιστη απόδοση 80 ίππους, ο οποίος χρησιμοποιούσε πολλαπλή εισαγωγής αέρα υπό πίεση (ram effect), πλαισιώνοντας την υπάρχουσα μονάδα των 70 ίππων.
1994
Η FORD παρήγαγε το 3.000.000ό Transit στις 15 Σεπτεμβρίου. Τον ίδιο μήνα παρουσιάστηκε ένα ακόμα νέο Transit. Άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στην ελκυστική οβάλ μάσκα του, αυτό το μοντέλο ήταν το πιο αναβαθμισμένο και ασφαλές Transit που είχε κατασκευαστεί έως τότε. Τα επίπεδα θορύβου ήταν κατά 5 dBA χαμηλότερα σε σχέση με πριν, γεγονός που αντιστοιχεί σε μείωση του αντιληπτού θορύβου σχεδόν κατά 70%.
Η προστασία που προσέφεραν τα μοντέλα βαν και chassis cab βελτιώθηκε σημαντικά χάρη σε ειδικά αντικλεπτικά μέτρα – όπως για παράδειγμα το κεντρικό και διπλό κλείδωμα των θυρών, ο περιμετρικός συναγερμός και το ηλεκτρονικό, παθητικού τύπου αντικλεπτικό σύστημα της FORD. Η ασφάλεια των επιβατών βελτιώθηκε περαιτέρω με την εισαγωγή μιας ζώνης ασφαλείας τριών σημείων για τον εμπρός μεσαίο συνεπιβάτη και τη διαθεσιμότητα αερόσακων οδηγού και συνοδηγού (διπλός).
1995
Από την άνοιξη του έτους, οι απλές ζώνες ασφαλείας που υπήρχαν έως τότε σε όλα τα πίσω καθίσματα των 12-θέσιων και 15-θέσιων εκδόσεων του μοντέλου αντικαταστάθηκαν με ζώνες τριών σημείων. Τα επίπεδα άνεσης τα οποία απολάμβαναν οι οδηγοί βελτιώθηκαν, χάρη στο ανασχεδιασμένο εσωτερικό, το οποίο εισήγαγε – μεταξύ άλλων – νέες επενδύσεις με πιο ανοιχτά και φωτεινά χρώματα, ένα πλήρως ανανεωμένο ταμπλό με πίνακα οργάνων παραπλήσιο με εκείνον του FORD Μondeo, καθώς και νέο σύστημα ελέγχου κλιματισμού.
1996
Η FORD πραγματοποιεί το ντεμπούτο της έκδοσης 17 θέσεων του μοντέλου. Αυτή προσέφερε κορυφαία άνεση, σε συνδυασμό με το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από οποιοδήποτε άλλο μοντέλου του είδους του, περιλαμβάνοντας ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με μηχανισμό αδράνειας σε όλα τις θέσεις. Οι αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, καθώς και το ABS ανήκαν στον στάνταρ εξοπλισμό.
1997
Ξεκινά η παραγωγή του Transit στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της FORD στο Hai Dong του Βιετνάμ. Το πρώτο Made in China μοντέλο της οικογένειας Transit κατασκευάζεται στο Nanchang από την JMC. Μία κοινοπραξία που δημιουργήθηκε από την Jiangling Motors Co., Ltd. και την FORD.
1998
Το Transit ενσωματώνει τα συστήματα Electronic Brake Force Distribution και Traction Assist, βελτιωμένο σύστημα immobiliser και κλείδωμα κολόνας τιμονιού. Για πρώτη φορά, μια σειρά από διάφορες εκδόσεις του μοντέλου μετατράπηκαν προκειμένου να καταναλώνουν υγραέριο (LPG). Την χρονιά αυτή παρουσιάστηκε και το καινοτόμο σύστημα Autoclutch, που προσέφερε τη δυνατότητα χειροκίνητης διαδοχής των σχέσεων και αυτόματη λειτουργία συμπλέκτη.
2000
Μετά από 35 χρόνια, το ολοκαίνουργιο Transit τέταρτης γενιάς πραγματοποιεί την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά. Κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της FORD στο Genk του Βελγίου. Για πρώτη φορά στον κλάδο, οι εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς βασίζονταν στην ίδια πλατφόρμα. Ένα ακόμα ορόσημο παραγωγής, το FORD Transit φτάνει τις 4.000.000 μονάδες.
2001
Το νέο Transit αποκτά το προηγμένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο Durashift EST. Παράλληλα αποσπά την τίτλο International Van of the Year 2001, κερδίζει στη δοκιμή Arctic Van Test που πραγματοποιήθηκε το 2001 στη Λαπωνία και αποσπά στη Γερμανία την κορυφαία διάκριση Parcel Van of the Year 2001.
2002
Το Transit Jumbo των 4,25 τόνων, το οποίο διέθετε διπλούς πίσω τροχούς, παρουσιάστηκε στο Amsterdam International Motor Show. Βασισμένο στην επιτυχία του Transit Jumbo των 3,5 τόνων που λανσαρίστηκε το 2001, το νέο μοντέλο προσέφερε τον καλύτερο συνδυασμό χώρου φόρτωσης και ωφέλιμου φορτίου στη γκάμα του μοντέλου.
Η FORD αποκάλυψε επίσης το Transit Connect, το νέο, μικρότερο μέλος της οικογένειας Transit, το οποίο προσέφερε κορυφαία ευελιξία όσον αφορά τον χώρο φόρτωσης και την προστασία, αλλά και χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi με σύστημα common-rail της FORD ξεκίνησε να διατίθεται στη γκάμα του μοντέλου, αρχικά στην έκδοση 2.0L των 125 ίππων για τα προσθιοκίνητα Transit.
2003
Η γκάμα συμπληρώνεται από τη νέα έκδοση 2 τόνων με χαμηλό πάτωμα. Το νέο FORD Transit Connect κατακτά τον τίτλο International Van of the Year, κερδίζοντας παράλληλα βραβεία σε επτά ξεχωριστές χώρες. Μία ακόμα πρωτιά ήταν ότι το ABS ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό.
2004
Η παραγωγή του μοντέλου μεταφέρθηκε από το Genk του Βελγίου στο προηγμένο εργοστάσιο της FORD Otosan στο Kocaeli της Τουρκίας.
2005
Το FORD Transit Connect κέρδισε στη δοκιμή Arctic Van Test 2005 που πραγματοποιήθηκε στη Λαπωνία. Το Transit κατακτά ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο, με την παραγωγή του να φτάνει τις 5.000.000 μονάδες. Στις 9 Αυγούστου του ίδιου έτους, το Transit γιόρτασε τα 40ά του γενέθλια.
2006
Το 2006 παρουσιάζεται η νέα και πέμπτη κατά σειρά γενιά, η οποία διέθετε μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση και μια ανανεωμένη καμπίνα με επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο στο ταμπλό. Αυτή η γενιά εξασφάλιζε αναβαθμισμένη άνεση και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού. Το Electronic Stability Programme (ESP) έγινε ευρέως διαθέσιμο σε όλη την προϊοντική γκάμα, ενώ μία νέα σειρά κινητήρων – έξι diesel και ένας βενζίνης, μαζί με μετατροπές CNG και LPG – προσέφεραν καθαρή και αποδοτική ισχύ.
2007
Τη χρονιά αυτή η γκάμα περιελάμβανε εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης (Intelligent All-Wheel Drive), καθιστώντας το Transit το μοναδικό βαν που προσέφερε στους πελάτες του επιλογές με κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Οι οποίες βασίζονταν στην ίδια πλατφόρμα. Το ESP ήταν στάνταρ σε όλες τις προσθιοκίνητες και πισωκίνητες εκδόσεις που συνδυάζονταν με τον κινητήρα Duratorq TDCi. Παράλληλα, παρουσιάστηκε η νέα σειρά Transit SportVan. Το Transit κατακτά τον τίτλο International Van of the Year 2007.
2008
Ο νέος κινητήρας 3.2 Duratorq TDCi με απόδοση 200 ίππους και ροπή 470 Nm παρουσιάστηκε για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς και υψηλό ωφέλιμο φορτίο.
2009
Η FORD παρουσίασε το υψηλής αποδοτικότητας πετρελαιοκίνητο Transit ECOnetic. Διαθέτοντας το προαιρετικό φίλτρο σωματιδίων ειδικής επίστρωσης (cDPF), ήταν το πρώτο επαγγελματικό όχημα της Ford που πληρούσε τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro V.
2010
Το Transit ξεπέρασε το ορόσημο παραγωγής των 6.000.000 μονάδων στις 30 Απριλίου. Τον Αύγουστο, το Transit γιόρτασε την 45ή επέτειό του.
2011
Με το ντεμπούτο του Transit ΜΥ2012, η FORD παρουσιάζει στο ευρύ κοινό την ολοκαίνουργια, παγκόσμια οικογένεια των πετρελαιοκινητήρων 2.2L Duratorq TDCi προδιαγραφών Euro V, η οποία ήταν εφοδιασμένη με νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου όπως το Auto-Start-Stop και ο περιοριστής ταχύτητας.
2012
Το νέο Transit Custom πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα του. Το μοντέλο αποτέλεσε μια εξειδικευμένη πρόταση στην κατηγορία ενός τόνου, που εισήγαγε νέα πρότυπα όσον αφορά την σχεδίαση, την ασφάλεια και τις μεταφορικές δυνατότητες. Κατέκτησε μάλιστα τον τίτλο International Van of the Year 2013 και έγινε το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που απέσπασε την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP.
2013
Στις 20 Ιουνίου, η παραγωγή του Transit φτάνει τις 7.000.000 μονάδες. Το ολοκαίνουργιο Transit Connect ξεκίνησε να διατίθεται στην αγορά. Οι πελάτες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε εκδόσεις με δύο μήκη αμαξώματος, ωφέλιμο φορτίο έως και 1.000 kg και καινοτόμα χαρακτηριστικά στον χώρο φόρτωσης. Η γκάμα κινητήρων περιελάμβανε τον εξαιρετικά οικονομικό πετρελαιοκινητήρα 1.6L TDCi και τον βραβευμένο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost.
2014
Το 2014 παρουσιάστηκε το ολοκαίνουργιο Transit δύο τόνων. Αποτελώντας την ναυαρχίδα της ανανεωμένης και διευρυμένης οικογένειας Transit, το νέο μοντέλο αναπτύχθηκε με στόχο τη διάθεσή του σε έξι ηπείρους, μεταξύ των οποίων η Ευρώπη, η Β. Αμερική και άλλες βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο. Την ίδια χρονιά, η FORD παρουσίασε το πρώτο της μικρό βαν.Το ολοκαίνουργιο Transit Courie, το οποίο απευθύνονταν σε μικρές επιχειρήσεις και υπηρεσίες αστικών διανομών.
2015
Η οικογένεια Transit γιορτάζει την 50η επέτειό της στις 9 Αυγούστου, πέντε δεκαετίες μετά την παραγωγή του πρώτου Transit στο Langley του Ην. Βασιλείου. Η ζήτηση για τα νέα Transit, Transit Custom, Transit Connect και Transit Courier αυξήθηκε κατά 46.000 μονάδες, φτάνοντας τα 233.000 οχήματα. Αυτό συνέβαλε καθοριστικά ώστε η FORD να κατακτήσει για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια τη θέση της πιο δημοφιλούς μάρκας επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Το Transit ήταν η πιο δημοφιλής σειρά βαν οχημάτων παγκοσμίως το 2015, με ταξινομήσεις που έφτασαν σχεδόν τα 400.000, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit που αφορούν τις παγκόσμιες ταξινομήσεις νέων οχημάτων στο τέλος του ημερολογιακού έτους 2015.
2016
Τα ανανεωμένα Transit και Transit Custom με τον ολοκαίνουργιο και προηγμένο diesel κινητήρα 2.0L EcoBlue πραγματοποιούν την παγκόσμια πρεμιέρα τους. Και τα δύο εισάγουν προηγμένες νέες τεχνολογίες, όπως συνδεσιμότητα SYNC 3, Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection και Adaptive Cruise Control. Επίσης, ανακοινώνεται ένα νέο έξυπνο σύστημα τετρακίνησης για το Transit.
2017
Η FORD ξεκινά στο Λονδίνο τις δοκιμές των plug-in υβριδικών εκδόσεων του Transit Custom, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για μείωση των εκπομπών ρύπων λειτουργώντας αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια στο μεγαλύτερο μέρος των αστικών διαδρομών.
2018
Παρουσιάζεται μια βελτιωμένη έκδοση του Transit Connect, η οποία εξοπλίζεται με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5L EcoBlue. Αυτή η μονάδα διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες ψεκασμού του καυσίμου, υπετροφοδότησης και ελέγχου των εκπομπών ρύπων, οι οποίες συμβάλλουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου έως και 12%. Διατίθεται επίσης ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0L EcoBoost, ο οποίος εισάγει για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων.
Το Transit Courier απολαμβάνει επίσης μια ανανεωμένη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει τον οικονομικό diesel κινητήρα 1.5L TDCi, τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost και ένα ολοκαίνουργιο 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αντικαθιστά το προηγούμενο 5-τάχυτο. Άλλες βελτιώσεις στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα περιλαμβάνουν την τεχνολογία Active Grille Shutter.
2019
Μια νέα έκδοση του βελτιωμένου πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue της FORD με απόδοση 185 ίππων καθιστά το Transit Custom Sport το πιο ισχυρό βαν μοντέλο μέχρι και εκείνη τη στιγμή. Η κυκλοφορία του ξεκινά στα μέσα του 2019. Το νέο Transit Connect Sport διατίθεται επίσης με τον κινητήρα 1.5 EcoBlue 120ίππων, σε συνδυασμό με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, όπως και το Transit Courier Sport, που εξοπλίζεται με τον κινητήρα 1.5L TDCi 100 PS. Τα Transit Custom Plug-In Hybrid και EcoBlue Hybrid απέσπασαν τον τίτλο International Van of the Year.
2020
Πρεμιέρα τόσο για τις εκδόσεις Trail των Transit και Transit Custom, οι οποίες είναι κατάλληλες για χρήση εκτός δρόμου, όσο και για την παραλλαγή Active του Transit Custom. Τα μοντέλα Trail εξοπλίζονται με ένα νέο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στα προσθιοκίνητα Transit και Transit Custom και με σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive στο Transit. Οι εκδόσεις Active απευθύνονται σε χρήστες με δραστήριο lifestyle, προσφέροντας πρόσθετες επενδύσεις για το αμάξωμα, καθώς και την επιλογή του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης mLSD για βελτιωμένη πρόσφυση. Η έκδοση Active διατίθεται επίσης και στο Transit Connect.
Τα εντυπωσιακά και εμπνευσμένα από τους αγώνες ράλι Transit Custom MS-RT και Transit Connect MS-RT διατίθενται πλέον για παραγγελία απευθείας από τα FORD Transit Centres σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές.
Τον Νοέμβριο, η FORD αποκαλύπτει το E-Transit για την Ευρώπη και τη Β. Αμερική. Είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Pro Power Onboard, που μετατρέπει το βαν σε κινητή πηγή ενέργειας. Το νέο E-Transit διατίθεται σε 25 παραλλαγές αμαξώματος, μήκους, ύψους οροφής και μικτού βάρους, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 68 kWh και επιλογή ανάμεσα σε δύο εκδόσεις ισχύος με απόδοση 135 kW ή 198 kW.
2021
Μια νέα παραλλαγή του Transit στην έκδοση chassis cab προσφέρει στους επαγγελματίες τις μέγιστες ικανότητες μεταφοράς φορτίου στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των 3,5 τόνων. Αυτή η έκδοση εξασφαλίζει την δυνατότητα μεταφοράς έως και 10 στο σύνολο ευρωπαλετών, ακόμη και με εγκατεστημένη καμπίνα ύπνου.
Λανσάρεται για πρώτη φορά το FORDLiive. Ένα νέο συνδεδεμένο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για τη μεγιστοποίηση του χρόνου διαθεσιμότητας των οχημάτων. Αυτό το σύστημα συνδέει τους πελάτες Transit με το δίκτυο των Transit Centre και την FORD χρησιμοποιώντας δεδομένα του οχήματος σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την εξατομικευμένη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας κάθε οχήματος.
2022
Τον Φεβρουάριο, το ηλεκτρικό E-Transit αποσπά το Gold Award από την ανεξάρτητη αρχή ασφάλειας οχημάτων Euro NCAP για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Tα πετρελαιοκίνητα Transit και Transit Custom κατακτούν επίσης την εν λόγω διάκριση.
Τα πρώτα E-Transit βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής τον Απρίλιο, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο για τα επαγγελματικά οχήματα της Ford.
Λανσάρεται το Ford Pro. Μια καινοτόμα πλατφόρμα που προσφέρει πλήρως ενσωματωμένες ψηφιακές λύσεις για την υποστήριξη της διαχείρισης στόλων, συμπεριλαμβανομένης της σειράς Transit. Το αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit Custom παρουσιάζεται τον Μάιο.
2023
Η νέα έκδοση του συμπαγούς Transit Courier παρουσιάζεται τον Απρίλιο του 2023 και διατίθεται για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την ονομασία E-Transit Courier. Οι εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost και τον πετρελαιοκινητήρα 1.5L EcoBlue κερδίζουν στη συνέχεια τη μέγιστη δυνατή διάκριση ασφαλείας Platinum
από τον οργανισμό Euro NCAP.
Ξεκινά η παραγωγή του ολοκαίνουργιου Transit Custom Mk2. Το επαγγελματικό αυτό μοντέλο βασίζεται σε μία πλατφόρμα νέας γενιάς, η οποία προσφέρει αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου, βελτιωμένη άνεση και ευκολία για τον οδηγό, καθώς και μια ευρεία γκάμα αποδοτικών κινητήριων συνόλων. Λίγο αργότερα κατακτά τον τίτλο International Van of the Year.
2024
Παρουσιάζεται το νέο Transit Connect, το οποίο εισάγει για πρώτη φορά ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το E-Transit Custom, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς Transit, παραδίδεται στους πρώτους πελάτες, καλύπτοντας με την υποστήριξη των υπηρεσιών της Ford Pro τις ανάγκες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επιθυμούν να εξηλεκτρίσουν τον στόλο τους.
Με τη νέα μπαταρία με χωρητικότητα 89 kWh, η αυτονομία του E-Transit αυξάνεται κατά 28% προσφέροντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να καλύψουν χωρίς επαναφόρτιση έως και 402 χιλιόμετρα.
Τον Δεκέμβριο του 2024, χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων, το Transit κατέστη το τέταρτο μέλος της οικογένειας που κατακτά το βραβείο ασφάλειας Platinum από τον οργανισμό Euro NCAP.
2025
Το Transit γιορτάζει 60 χρόνια αδιάλειπτης παραγωγής, συνεχίζοντας παράλληλα το ταξίδι του προς το μέλλον. Η συνέχεια, προσεχώς…