Με τη συμμετοχή 80 αυτοκινήτων, που είχαν προορισμό τις Σπέτσες, διοργανώθηκε, για άλλη μια φορά το Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ φέρνοντας εικόνες από άλλες εποχές, στο σήμερα
Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που έλαβαν μέρος στο Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ του 2024, ήταν κατασκευασμένα πριν το 1970, ενώ τα δύο παλαιότερα ήταν έτους κατασκευής 1948 και 1951.
Τα πληρώματα είχαν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δυο κατηγορίες.
Την Classic Regularity με 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων και την Touring με λιγότερες ειδικές διαδρομές και χαμηλότερες ταχύτητες.
Η εκκίνηση δόθηκε το πρωί της Παρασκευής στα Ίσθμια. Τα αυτοκίνητα και των δύο κατηγοριών, αρχικά ακολούθησαν κοινή διαδρομή, περνώντας από Ρυτό, Σοφικό, Αγγελόκαστρο, Δήμαινα, Κολιάκι, Τραχειά, Καρατζά, Ηλιόκαστρο και Θερμησία.
Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς τον τερματισμό του πρώτου σκέλους στο Πόρτο Χέλι, ενώ η κατηγορία Touring ακολούθησε μια συντομότερη διαδρομή.
Αυτοκίνητα και πληρώματα πέρασαν με το ferry από την Κόστα στις Σπέτσες όπου παρατάχθηκαν στο χώρο μπροστά από το Poseidonion Grand Hotel. Αποτελώντας αντικείμενο θαυμασμού για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες του νησιού.
Το Σάββατο το πρωί, πληρώματα και αυτοκίνητα ξεκίνησαν με πολύ δυνατό, για το δεύτερο σκέλος, τον καθιερωμένο γύρο του νησιού με την τελευταία ειδική διαδρομή της εκδήλωσης.
Οι συμμετέχοντες τερμάτισαν τελικά στην Αγ. Παρασκευή όπου ακολούθησε το παραδοσιακό πικ-νικ στην παραλία, προσφορά του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών, του Συλλόγου Γυναικών των Σπετσών και του Poseidonion Grand Hotel.
Νωρίς το μεσημέρι, τα αυτοκίνητα πέρασαν από το δυτικό μέρος του νησιού και το παλιό λιμάνι, ενώ μερικά από αυτά επισκέφθηκαν το καρνάγιο του Κορακή. Στη συνέχεια επέστρεψαν και στάθμευσαν τα οχήματά τους μπροστά από το ξενοδοχείο.
Πριν την έναρξη της απονομής των βραβείων στους νικητές, ο αντιπρόεδρος της FIVA, και μέλος του Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ κ. Μ. Γεωργιάκος έκανε μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση της ιστορίας ορισμένων ιδιαίτερων αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην εκδήλωση και ακολούθησε η ψηφοφορία του κοινού για το πιο όμορφο αυτοκίνητο.
Με τα χρώματα της δύσης ο Πρόεδρος της λέσχης κύριος Γιώργος Αλεβιζόπουλος τίμησε χορηγούς και τοπικούς φορείς και στη συνέχεια βραβεύτηκαν οι νικητές της γενικής κατάταξης της Regularity και της Touring αλλά και των επί μέρους κατηγοριών.
Την Κυριακή, όλοι πήραν το δρόμο της επιστροφής με τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις από την εκδήλωση και το μαγευτικό νησί των Σπετσών.
Νικητής στην κατηγορία Regularity ήταν ο Δ. Καλογεράς με Alfa Romeo GT 1300 Junior του 1972, με δεύτερους τους Andonov Georgi – Andonova Yordanka με Mercedes Benz 190E του 1984 και τρίτους τους Γ. Κατσαούνη – Μ. Μανσόλα με Porsche 911 Coupe του 1965.
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα της κατηγορίας Regularity.
Στην Touring πρώτοι ήταν οι Ν. Χρυσανθόπουλος – Σ. Χρυσανθόπουλος με Fiat 127 του 1979, δεύτεροι οι Ν. Παπαδήμας – Σ. Ιωαννίδου με Nissan 200SX του 1991 και τρίτοι οι Α. Νικολαΐδης – Φ. Μπαλλή με Alfa Romeo Alfetta GT του 1978.
Τα αποτελέσματα της κατηγορίας Touring.
Το βραβείο της ψηφοφορίας του κοινού έλαβε μια κόκκινη Jaguar XK 140 του 1956.
Photo credits: Ντουζέπης Λυκούργος