Πώς η Lancia ξεκίνησε να χρησιμοποιεί Ελληνικά γράμματα για τα μοντέλα της ;

Κοινοποίησε το άρθρο
lancia

Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24 HP, 20/30 HP, 25/35 HP. Όμως το 1919 ήρθε μια έμπνευση που θα άλλαζε την ιστορία της μάρκας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

OMODA & JAECOO: Ξεκίνημα με προνομιακές τιμές και δώρα

Μοναδικά προνόμια θα έχουν όσοι προ-παραγγείλουν μέχρι το τέλος του Μαΐου τα μοντέλα της OMODA & JAECOO, που έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.     Ένα...

Που θα δείτε το νέο FORD Puma Gen-E

Η FORD προσκαλεί το κοινό στο εμπορικό κέντρο Golden Hall για μια μοναδική εμπειρία με επίκεντρο το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E.     Τo νέο Puma...

Το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025

Το KΙΑ EV3 ήταν ο νικητής στα World Car Awards 2025.   Σε συλλέκτη βραβείων εξελίσσεται το KIA EV3. Γιατί το, ευρωπαϊκών προδιαγραφών νέο ηλεκτρικό μοντέλο...

Ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του και ακολουθώντας την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επέλεξε τα γράμματα του Ελληνικού αλφάβητου.

Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Μια επαναστατική ιδέα που οδήγησε στη μετονομασία και παλαιότερων μοντέλων και έτσι η 12 HP ονομάστηκε “Alpha”, το μοντέλο του 1909, Beta, του 1910, Gamma, του 1911, Delta, φτάνοντας τελικά μέχρι την Lambda του 1922.

Εκείνη την περίοδο, το τελευταίο μοντέλο που χρησιμοποίησε Ελληνικό γράμμα για την ονομασία του ήταν το πρωτότυπο “Dilambda” που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1929.

Το Fiat Group απέκτησε τη Lancia το φθινόπωρο του 1969 και άνοιξε μια νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας. Αποφασίστηκε η επιστροφή στο αρχικό λογότυπο, αλλά και η χρησιμοποίηση και πάλι των γραμμάτων από το Ελληνικό αλφάβητο.

Το πρώτο αυτοκίνητο της αλλαγής ήταν η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta.

Η έμπνευση από τους κλασσικούς χρόνους συνεχίστηκε με τις Prisma (1982), τη Thema (1984) και τις Thesis και Phedra (2002) και βέβαια το Υ, το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις, 4 γενιές και 35 χρόνια ιστορίας.