Το 1989 στην Έκθεση Αυτοκινήτου Φρανκφούρτης η BMW παρουσίασε την Ε31, ένα coupe της σειράς 8 που έμελλε να γίνει το πλέον μοντέρνο κλασσικό αυτοκίνητο της εταιρίας. Συνολικά πουλήθηκαν 30621 coupe της σειράς 8 , εκ των οποίων 24 κομμάτια χειροποίητα στο εργοστάσιο Rosslyn στην Νότιο Αφρική, αφού ήταν πιο οικονομικό να κατασκευαστεί εκεί και να εισαχθεί στην συνέχεια στην Ευρώπη. Πάνω από 20.000 «φόρεσαν» τον V12, εκ των οποίων μόνο έξι εφοδιάστηκαν με το καινοτόμο για την εποχή 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Τι κάνει όμως την 8αρα της δεκαετίας 1980 και 1990 τόσο διαφορετική;
- Έχει φωτιστικά που πετάγονται προς τα πάνω. Ίσως φταίει ο Knight Rider, όπως και να έχει πριν από τριάντα χρόνια ήταν απίστευτα εντυπωσιακό.
- Δείχνει όμορφη, είναι χαμηλωμένη εμπρός και έχει συντελεστή 0.29 όσο η Porsche 918. Σχεδιάστηκε ολοκληρωτικά από έναν υπολογιστή και πέρασε από πολλές αεροδυναμικές δοκιμές.
- Λείπει ο πυλώνας B. Απουσία του μεσαίου πυλώνα η 8αρα εποχής διαθέτει ένα τζάμι από εμπρός μέχρι πίσω χωρίς εμπόδιο.
- Ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με 12κύλινδρο κινητήρα. Το μεγάλο πολυτελές coupe των 1790 κιλών κινούσε ένας 5λιτρος V12 απόδοσης 300 ίππων που επέτρεπε στην 850 να επιταχύνει από στάση στα 100 σε 6.8 δευτερόλεπτα.
- Διέθετε πολλά παιχνίδια. Ζώνες ασφαλείας ενσωματωμένες στις πόρτες, ρυθμιζόμενο τιμόνι με λειτουργία μνήμης, αυτόματη ρύθμιση έντασης φωτισμού του μεσαίου καθρέφτη, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο και υπολογιστή ταξιδιού και διάφορα άλλα τεχνολογικά καλούδια της εποχής.
- Διέθετε ενδιαφέροντα παιχνίδια και κάτω από την καρότσα, όπως το 6τάχυτο χειροκίνητο ή το 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων, έλεγχος πρόσφυσης, σταθερότητας, τιμόνι ευαίσθητο στην ταχύτητα αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
- Περισσή δύναμη. Το 1993 η BMW κατάλαβε πως 300 ίπποι είναι λίγοι για το θηρίο των 1790 κιλών οπότε αντικατέστησε τον 5λιτρο V12 με τον 5.6 λίτρων απόδοσης 381 ίππων δίνοντας στον κόσμο την 850 CSI των 550 Nm ροπή έναντι των 450 Nm της απλής 8αρας.
- Υπήρξε και έκδοση V8, το 1994 η BMW ανακάτεψε την τράπουλα αποσύροντας την 850 αντικαθιστώντας την με την 850 CI τον V12 5.4 λίτρων κινητήρα απόδοσης 326 ίππων και ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Ταυτόχρονα όμως λάνσαρε και την έκδοση 840 CI που φιλοξενούσε έναν 4λιτρο V8 απόδοσης 286 ίππων που άρεσε.
- Απαθανατίστηκε καλλιτεχνικά από τον David Hockney ως ένα αυτοκίνητο BMW Art.
- Το 1991 η M Division και η BMW Technik δημιουργήσαν μυστικά ένα θηρίο με σασί νέας τεχνολογίας για να αντέχει την δύναμη των 550 ίππων που απέδιδε ο βελτιωμένος V12 σε μια προσπάθεια, που όπως επιβεβαιώθηκε επισήμως από την εταιρία ήταν μια προσπάθεια κατασκευής μιας Μ8.
Σε όλα αυτά υπάρχει και η επιβλητική παρουσία της 850. Ήταν το 1990 όταν στην Στουτγάρδη σταματημένος σε σηματοδότη με δίτροχο ψηλού κυβισμού αισθάνθηκα την παρουσία ενός χαμηλού αυτοκινήτου, το κεφάλι γύρισε στα αριστερά και η εικόνα ήταν επιβλητική, η 850 προκαλούσε δέος και οπτικά και ακουστικά την δεκαετία του 1990.