Την δεκαετία του 1980 είχαν την τιμητική του τα muscle cars, αυτοκίνητα όπως η Ford Mustang και η Chevrolet Camaro έγιναν γρήγορα είδωλα δύναμης και επιδόσεων, και όμως ότι λάμπει δεν είναι χρυσός αφού είχαν το όνομα αλλά όχι την δύναμη. Στην αρχή της δεκαετίας το ζητούμενο ήταν ψηλής χωρητικότητας V8 κινητήρες με χαμηλές ιπποδυνάμεις. Αυτά ειδικά τα αυτοκίνητα με λιγότερο από 100 ίππους ήταν ας μας επιτραπεί η έκφραση η ντροπή των λεγόμενων muscle cars.
1980 Ford Mustang Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας 2.3 λίτρων απέδιδε μόλις 88 ίππους και με ροπή 160 Nm η επιτάχυνση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως εντελώς αδιάφορη. Αλλά και σχεδιαστικά δεν ήταν πετυχημένο αφού αντί για muscle car έδειχνε πιο πολύ σαν ένα βαρετό οικογενειακό οικονομικό αυτοκίνητο.
1981 Mercury Capri RS Turbo Ένα χρόνο μετά η Mercury παρουσίασε το Capri ως αντίπαλος της Mustang με κινητήρα επίσης τετρακύλινδρο 2.3 λίτρων αλλά με turbo που εκτόξευσε την απόδοση στους 117 ίππους και την ροπή στα 183 Nm. Οπτικά έδειχνα πιο αγριεμένο τουλάχιστον για εκείνη την εποχή το πρόβλημα όμως ήταν πως όποιος το οδηγούσε καταλάβαινε γρήγορα πως επρόκειτο για ένα πρόβατο μεταμφιεσμένο σε λύκο.
1980 Pontiac Trans-Am Turbo Εκεί που η Pontiac είχε στην γκάμα των μοντέλων της την Firebird Trans Am SD-455 του 1973 που ήταν με 290 ίππους δύναμη ένα πραγματικό muscle car της εποχής παρουσιάζει το 1980, αναγκασμένη από τους νέους αυστηρούς κανονισμούς, την Trans-Am Turbo με τον V8 κινητήρα, 4.9 λίτρων και απόδοση μόλις 210 ίππους που έπεσαν στους 200 ίππους ένα χρόνο μετά.
Η τρίτη γενιά Chevrolet Camaro ακολουθεί παρά πόδας την ιστορία της Ford Mustang, κακές επιδόσεις στην αρχή και αναβάθμιση με τα χρόνια. Έτσι η Camaro του 1982 ξεκίνησε με την απογοητευτική ιπποδύναμη των 90 ίππων και 160 Nm ροπή προερχόμενη από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων.
Το όνομα από μόνο του παραπέμπει σε ιπποδύναμη και επιδόσεις, το Dodge Challenger όμως του 1982 κυκλοφόρησε με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.6 λίτρων απόδοσης 100 ίππων. Στην Ευρώπη ίσως θυμίζει στους παλιούς το Mitsubishi Galant αλλά σε coupe, όχι αυτά της ελληνικής αστυνομίας.
Αντιπροσώπευε την πολυτελή πλευρά των muscle cars, το 1982 όμως ήρθε ο ξεπεσμός καθώς ο θηριώδης V8 κινητήρας 4.2 λίτρων απέδιδε μόλις 120 ίππους ενώ η 2θυρη έκδοση απέδιδε τα ίδια με κινητήρα 4.7 λίτρων.
Στα μέσα της δεκαετίας αρχίζει δειλά η αναβίωση των muscle cars με το Cougar XR7 της Mercury να προσφέρει 145 ίππους παρακαλώ μέσω του τετρακύλινδρου κινητήρα 2.3 λίτρων. Δυστυχώς πάτωσε σχεδιαστικά αφού έμοιαζε περισσότερο με αυτοκίνητο που θα αγόραζε μια αμερικανίδα γιαγιά παρά ο εγγονός της.