50 Χρόνια Dudenhofen: Η Ιστορία του Κέντρου Δοκιμών Opel

Κοινοποίησε το άρθρο

Η πίστα δοκιμών εξέλιξης της Opel στο Dudenhofen, όπως ήταν γνωστή εκείνη την εποχή, άνοιξε πριν από 50 χρόνια.

Από τότε, αμέτρητα αυτοκίνητα Opel υποβλήθηκαν στις πιο σκληρές δοκιμασίες στο δρόμο για την παραγωγή. Από τη πρώτη στιγμή, η πίστα δεν σταμάτησε ποτέ να επεκτείνεται και να εκσυγχρονίζεται. Στο μεταξύ, εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο κέντρο δοκιμών της Opel στη Ευρώπη. Η Opel θα γιορτάσει τα 50 χρόνια του Dudenhofen με μία μέρα ανοικτή για το κοινό (open day) στις 10 Σεπτεμβρίου. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν τι γίνεται στα παρασκήνια και τον τρόπο λειτουργίας του κέντρου δοκιμών. Επιπλέον, η Opel θα παρουσιάσει σε ένα κοινό περίπου 20.000 ατόμων – μεταξύ των οποίων διάσημα ονόματα από τον κόσμο της πολιτικής, του αθλητισμού και της οικονομίας – ένα πολύχρωμο σόου γύρω από τα μοντέλα και τη δέσμευση της μάρκας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στην αρχή, τον Απρίλιο του 1966, η έκταση των 2,6 τετρ. χλμ. ήταν ένας συνδυασμός ποικίλων διαδρομών συνολικού μήκους 33 χλμ. Τότε, όπως και τώρα οι μηχανικοί ήταν ανυποχώρητοι στις δοκιμές νέων συστημάτων και τεχνολογιών. Παράδειγμα η πίστα των υψηλών ταχυτήτων μήκους πέντε χλμ., με πλευρικές κλίσεις 33 μοιρών. Ή το συμπαγές τμήμα διαμέτρου 100 m για έλεγχο της πλαγιολίσθησης, το λεγόμενο skip pad. Εκεί ελέγχεται η συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης ή η πλαγιολίσθηση του οχήματος με απόλυτη ακρίβεια. Τη δεκαετία του 1980, προστέθηκε μία πίστα ελέγχου ‘ήχου και άνεσης’ μήκους 4,4 km. Το 1992, ολόκληρη η πίστα των υψηλών ταχυτήτων ανανεώθηκε σε 24 εβδομάδες λόγω σκληρής χρήσης. Από τότε, οι πίστες υψηλών ταχυτήτων, ελέγχου ήχου & άνεσης, το τμήμα ελέγχου πλαγιολίσθησης (skid pad), η διαδρομή ανάβασης, η πίστα ελέγχου οδικής συμπεριφοράς αλλά και οι πίστες εξαντλητικών δοκιμασιών παρέχουν δυνατότητες δοκιμών οχημάτων και εργασιών εξέλιξης πάνω σε κινητήρες, φρένα, σύστημα διεύθυνσης και πλαίσιο.

Opel-50-Years-Test-Center-Dudenhofen-258308

Το 2004, προστέθηκε μια οβάλ πίστα με σύστημα ψεκασμού νερού και αποστράγγισης για δοκιμές επιτάχυνσης και σλάλομ. Ένας σταθμός δοκιμών AWD ακολουθεί το 2006 μαζί με ένα σύγχρονο βιομηχανικό σταθμό ανεφοδιασμού με 32 αντλίες για 16 διαφορετικούς τύπους καυσίμου. Από το 2012 που έγινε η δεύτερη ανανέωση, οι οδηγοί δοκιμών διαγράφουν την καμπή υπό κλίση με 250 km/h χωρίς την επιρροή πλευρικών επιταχύνσεων – μπορούν θεωρητικά ακόμα και να αφήσουν το τιμόνι. Έτσι δοκιμάζουν στην πράξη τις θεωρητικές τιμές τελικής ταχύτητας. Ο εσωτερικός μετεωρολογικός σταθμός παρέχει δεδομένα για την υγρασία, την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου. Συμπληρωματικά, εξαιρετικά ευαίσθητοι αισθητήρες τοποθετημένοι στην επιφάνεια του δρόμου προσφέρουν συνεχώς δεδομένα για την επιφανειακή θερμοκρασία και υγρασία ως συντελεστές του αποτελέσματος της δοκιμής. Εμφανώς, οι πίστες πρέπει να προετοιμάζονται για τη δοκιμή σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες.

Όταν δοκιμάζονται νέα μοντέλα όπως το τρέχον Opel Astra στο Dudenhofen αυτό σημαίνει ότι υφίστανται ακραία καταπόνηση 40.000 km στην πίστα δοκιμών. Η απόσταση αντιστοιχεί σε πάνω από 200.000 km ή 15 χρόνια σε “πραγματικούς δρόμους”. Σε αυτά προστίθενται αμέτρητα χιλιόμετρα σε άλλες πίστες δοκιμών και δημόσιους δρόμους σε όλο τον κόσμο. Το τελευταίο συμπαγές μοντέλο της Opel πέρασε από σκληρές δοκιμασίες διάρκειας 24 εβδομάδων που αντιστοιχούν σε έναν ολόκληρο κύκλο ζωής.

Opel-50-Years-Test-Center-Dudenhofen-33332

Μία από τις πολλές αποφασιστικές δοκιμές στις οποίες υποβλήθηκε το Astra ήταν το “τεστ αντοχής”. Η πίστα δοκιμής αντοχής περιλαμβάνει ποικίλες διαφορετικές οδικές επιφάνειες όπως άσφαλτο και καλντερίμια, ανωμαλίες και πολυάριθμες στροφές. Εδώ, οι μηχανικοί ελέγχουν κατά πόσον οι προδιαγεγραμμένες επιδόσεις και η ποιότητα των πρωτοτύπων υλοποιήθηκαν στην κανονική παραγωγή.

{gallery}retro/opel_center_50_years{/gallery}