Ferrari 250 GTO: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Ferrari γιορτάζει την 55η επέτειο της Ferrari 250 GTO διοργανώνοντας μια παρέλαση με  20 ομορφιές τιμώντας το πιο φημισμένο, το πιο γκλάμουρ και παραδόξως ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα  της δεκαετίας του 1960. Η πιο ποθητή Ferrari των εποχών φοράει το θρυλικό αριστούργημα  του Giacchino Colombo: 60°, V12, διπλό εκκεντροφόρο, 2953 κ. εκ. απόδοσης 300 ίππων, έξη διπλά Weber καρμπυρατέρ στο κέντρο του V κινητήρα από μαγνήσιο-αλουμίνιο.

Ατσάλινο σωληνωτό σασί, χαμηλό κέντρο βάρους, ολοκαίνουργιο συγχρόνιζε 5τάχυτο κιβώτιο, δισκόφρενα και αλουμινένια ποδιά από κάτω για προστασία, τροχοί Borrani με ζάντες αλουμινίου «τυλιγμένες’ σε ελαστικά Dunlop. Με την Ferrari 250 GTO άρχισε δειλά- δειλά και η εποχή των αεροδυναμικών βοηθημάτων με σκοπό να μειωθεί εμπρός η άνωση και να βελτιωθεί η πρόσφυση. Υπεύθυνος ο Giotto Bizzarrini ο οποίος συμμετείχε σε αυτό που ονομάστηκε «επανάσταση του παλατιού» με αποτέλεσμα να φύγουν από το πλευρό του Enzo πολλοί από τους πιο σημαντικούς τεχνικούς της εταιρίας. Τα δεδομένα άλλαξαν τέλη του 1961 και τα ηνία ανέλαβε ο Mauro Forghieri με τον Giancarlo Baghetti να δοκιμάζει εκτεταμένα την GTO στην Monza, όπου αποδεικνύεται διαβολικά γρήγορη. Τυπικά οι 36 Ferrari 250 GTO που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1962-1964 δεν είναι πανομοιότυπες.

Αν και οι αλουμινένιες καρότσες σφυρηλατήθηκαν πάνω σε ξύλινα καλούπια όλα τα υπόλοιπα είχαν διαφορές από μικρές καλλωπιστικές διαφορές μέχρι και διαφορές σε μηχανικά μέρη. Τα πρώτα 18 αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με πίσω ξεχωριστή αεροτομή η οποία έπρεπε να βιδωθεί στην καρότσα. Μια  από τις 36 GTO είχε εντελώς διαφορετικό σχέδιο καρότσας ενώ διαφορές παρατηρεί κανείς στα πίσω φτερά, στο μέγεθος του ψυγείου, στον αριθμό των αεραγωγών και σε άλλα διάφορα σημεία του αυτοκινήτου.  Τρία πρωτότυπα «φορούσαν» 4λιτρο V12 κινητήρα, ενώ κατασκευάστηκαν τρεις  GTO το 1964 με διαφορετική καρότσα, τέσσερις από τις πρώτες 36 τροποποιήθηκαν ώστε να χωρέσουν σε αυτές οι μηχανολογικές βελτιώσεις. Όλα αυτά και οι 500 συμμετοχές σε αγώνες όπως το Tour de France, το Targa Florio, το Le Mans και οι μεγαλειώδες νίκες κάνουν την GTO αυτό  που είναι σήμερα.