Ferrari «Uovo» μια ιστορία από τα παλιά

Κοινοποίησε το άρθρο

Έρχεται από την χρυσή εποχή των αγώνων αυτοκινήτων και φέρει το μακρύ με νόημα όνομα 166MM/212 Export «Uovo».

Ferrari «Uovo» μια ιστορία από τα παλιά

Κατασκευάστηκε για τον Κόμη Giannino Marzotto, έναν από τους 4 γιούς της αυτοκρατορίας υφασμάτων Marzotto. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 η οικογένεια Marzotto είχε στενές σχέσεις με τον Enzo Ferrari αγοράζοντας από αυτόν αρκετά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το 1950 ο Marzotto κέρδισε με μια Ferrari 195 S τον θρυλικό αγώνα των χιλίων μιλίων Mille Miglia ο οποίος οδηγούσε από την Brescia στην Ρώμη και πίσω στην Brescia. Η νίκη αυτή έχει μένει στην ιστορία όχι επειδή ήταν στα 22 του ο νεότερος οδηγός που είχε κερδίσει τον αγώνα ούτε επειδή άφησε τον Juan Manuel Fangio 20 λεπτά πίσω αλλά επειδή το έπραξε με στυλ φορώντας ένα κοστούμι ραμμένο στα μέτρα του.

Η ιστορία του «Uovo» όμως έχει την αρχή της λίγο πριν, όταν ο νεαρός Marzotto  παραπονέθηκε διότι η 195S ήταν πιο αργή από την παλιά 166MM. Αφού συμβουλεύτηκε τον Enzo Ferrari έμαθε πως ο μηχανικός Luigi Bazzi περιόρισε την  ισχύ για να προστατέψει τον Marzotto από την επιπλέον δύναμη της 195S. Με αποκατεστημένη την ιπποδύναμη μπήκε στον αγώνα για να νικήσει τις Alfa Romeo 6C Competizione και Jag XK120 που έτρεμαν όλοι εκείνη την εποχή. Τα μεγαλύτερα αδέρφια του Giannino, ο Umberto, ο Paolo και ο Vittorio συμμετείχαν επίσης στον αγώνα Mille Miglia του 1950. Ο Umberto και ο Paolo με 166MM και ο Vittorio με μια 195 S έχοντας συνοδηγό τον  Paolo Fontana, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Carrozzeria Fontana μιας λιγότερο γνωστής ιταλικής εταιρίας τις δεκαετίες του 1940 και 1950.

Ferrari «Uovo» μια ιστορία από τα παλιά2

Μετά τη νίκη του ο Giannino πήγε στον Enzo για να του μιλήσει σχετικά με την αεροδυναμική της 195S, μια συζήτηση η  οποία κατέληξε με τον Enzo να λέει πως η αεροδυναμική του αγωνιστικού είναι τέλεια. Ο Marzotto αποφάσισε να δείξει την Ferrari στον γλύπτη Franco Reggiani και τον κατασκευαστή Paolo Fontana για να δημιουργήσουν από κοινού ένα αγωνιστικό με εξαιρετική αεροδυναμική ώστε να συμμετάσχει με αυτό στο αγώνα Mille Miglia του 1951. Ο συνδυασμός του σασί της 166MM με τον μεγαλύτερο 2.6 λίτρων V12 Colombo κινητήρα της 212 Export σήμαινε 165 ίππους δύναμη, 25 ίππους επιπλέον και αλουμινένια καρότσα που σήμαινε λιγότερο βάρος. Αεροδυναμικά το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό με το αγωνιστικό να μοιάζει με αυγό.  Έτσι δημιουργήθηκε η 166MM/212 Export «Uovo» δηλαδή αυγό στα ιταλικά. Το «Uovo» προηγήθηκε στον αγώνα του 1951 για 370 μίλια αναγκάστηκε όμως σε εγκατάλειψη μετά από έναν έντονο απειλητικό θόρυβο που αποδείχθηκε τελικά πως ήταν ένα αποστρωματοποιημένο  ελαστικό.  Αργότερα το αναβαθμισμένο «Uovo» των 185 ίππων κέρδισε το Giro di Toscana, ενώ πλέον συμμετέχει στο Mille Miglia Storica και περνάει τον υπόλοιπο χρόνο του στο μουσείο της Ferrari.

{gallery}retro/ferrari_uovo{/gallery}