Retro Stories: Alfa Romeo Giulia (1962)

Με την παρουσίαση της το 1962, η Alfa Romeo Giulia, αρχικά εντυπωσίασε το κοινό με το ξεχωριστό της στιλ και στη συνέχεια το κατέκτησε χάρη στο δυναμικό της χαρακτήρα και την κορυφαία οδηγική απόλαυση που προσέφερε.

Παραδοσιακά, η Alfa Romeo με στόχο να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις, αλλά και την καλύτερη οδική συμπεριφορά, εστίαζε στο χαμηλό βάρος των κατασκευών της. Η Giulia του 1962 δεν αποτελεί εξαίρεση αφού παρά το γεγονός ότι ήταν ένα 4θυρο οικογενειακό σεντάν, διατηρούσε το βάρος της κάτω από τα 1.000 κιλά, τιμή εντυπωσιακή που σε μεγάλο βαθμό ήταν αποτέλεσμα και της εφαρμογής του αλουμινένιου κινητήρα των 1,3 ή 1,6 λίτρων.

Ο ίδιος ο κινητήρας, εκτός από το χαμηλό βάρος, χαρακτηριζόταν και από την υψηλή -για τα δεδομένα της εποχής απόδοση- που χάρη και στους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής κυμαινόταν μεταξύ 78 και 112 ίππων.

Οδηγική απόλαυση που συναρπάζει

Η επιλογή των μηχανικών μερών, στη Giulia του 1962, είχαν μια ξεκάθαρη στόχευση. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Πέρα από τις επιδόσεις αυτό που χαρακτήριζε τις Giulia ήταν η δυνατότητα να προσφέρουν στον οδηγό την πραγματική ευχαρίστηση να οδηγεί ένα σπορ σεντάν, το ίδιο απολαυστικό είτε σε χαλαρούς ρυθμούς, είτε σε γρήγορες διαδρομές.

Καινοτομία και στιλ

Μια Alfa Romeo οφείλει να αποτελεί παράδειγμα στιλ και φινέτσας. Αυτό το μεγάλο βάρος υπήρχε το 1962 στους ώμους του Giuseppe Scarnati που σχεδίασε την πρώτη Giulia.

Οι καθαρές, αλλά δυναμικές γραμμές, η ιδανική ισορροπία μεταξύ των μεταλλικών και των γυάλινων επιφανειών και βέβαια η ένταξη του Scudetto, της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας της Alfa Romeo, απέδειξαν ότι οι σχεδιαστές ακολούθησαν στιλιστικούς δρόμους που χαρακτηρίζουν τη μάρκα από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της.

Παράλληλα με τη στιλιστική υπεροχή, κάθε Giulia στην εποχή της έθετε νέα όρια και στην αεροδυναμική απόδοση, με την πρώτη να επιτυγχάνει συντελεστή Cd 0,34.

Τόσο η εξωτερική εμφάνιση, όσο και το εσωτερικό αποπνέουν δυναμισμό, αλλά με μια απαράμιλλή αίσθηση φινέτσας. Την ίδια στιγμή, η θέση οδήγησης, ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια δεν κρύβουν στο ελάχιστο, ότι η Alfa Romeo Giulia είχε δημιουργηθεί έχοντας στο επίκεντρο τον οδηγό.

googlenews