Την δεκαετία του 1990 τρία ευρωπαϊκά μοντέλα κυριαρχούν την κατηγορία των πολυτελών 12κύλινδρων αυτοκινήτων που προορίζοντας αυστηρά για εξέχοντα στελέχη, η BMW 750i, η Mercedes 600 SEL και η Jaguar Daimler Double Six Series.
Παχύδερμο, Μαμούθ είναι δύο από τους χαρακτηρισμούς των ιδίων μηχανικών που κατασκεύαζαν την Mercedes 600 SEL καθώς ήταν το πιο βαρύ και ογκώδες 12κύλινδρο της εποχής με εσωτερικό που έμοιαζε με σαλόνι σπιτιού και έναν τακτοποιημένο κινητήρα V12 που όμοιο δεν έβρισκες εύκολα. Σε αντίθεση η BMW 750i δείχνει και ήταν χαμηλών τόνων εντυπωσιάζοντας ακόμα και σήμερα με το απέριττο παρουσιαστικό της. Εσωτερικά η Βαυαροί ήταν από τότε οδηγό-κεντρικά προσανατολισμένοι με το ταμπλό να έχει μια ελαφριά κλίση προς αυτόν που έχει το τιμόνι στα χέρια. Με ακριβά εξτραδάκια, όπως 1400 μάρκα για φωτιστικά xenon, 2200 μάρκα για διπλά τζάμια ή 1150 μάρκα για αισθητήρα παρκαρίσματος η 750i ανέβαζε την ήδη ψηλή τιμή απόκτησης στον ουρανό. Τρίτη στην παρέα των πολυτελών αυτοκινήτων έρχεται η Jaguar Daimler Double Six Serieς η οποία έδειχνε κλασική ακόμα την χρονιά που παρουσιάστηκε με το εσωτερικό να βρίθει ξύλο σε υπερθετικό βαθμό. Μπορεί λεπτομέρειες όπως διακοπτάκια και κουμπάκια να ξεχώριζαν την Double Six από τον ανταγωνισμό κάτω από το καπό όμως κυριαρχούσε το χάος, ο εφιάλτης ακόμα και του πιο έμπειρου μηχανικού. Τα 12κύλινδρα της δεκαετίας του 1990 δείχνουν νοσταλγικά και τα βρίσκεις σχετικά εύκολα στα παζάρια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της βόρειας Ευρώπης σε τιμές που κυμαίνονται από 5000€ έως 10.000€ ανάλογα με την κατάσταση. Απαγορευτική δεν είναι η αγορά αλλά η συντήρηση αυτών των περίπλοκων αυτοκινήτων με καταναλώσεις που αγγίζουν 3πλάσιες τιμές των σημερινών αλλά και φορολογικών-ασφαλιστικών επιβαρύνσεων που δύσκολα αντέχει ακόμα και ένα γεμάτο πορτοφόλι.
{gallery}retro/3_12c{/gallery}