Unimog : Πόσα χρόνια κυριαρχεί στους δρόμους ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Unimog

Unimog : Πόσα χρόνια κυριαρχεί στους δρόμους ; Η χρονιά που το Unimog «Prototype 1» ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμή του στον δρόμο ήταν το 1946

Ο ίδιος ο επικεφαλής σχεδιαστής Heinrich Rößler οδήγησε και δοκίμασε το πρωτότυπο, το οποίο δεν είχε καμπίνα και ήταν φορτωμένο με ξυλεία.

Η δοκιμή έγινε σε δύσβατους δασικούς δρόμους κοντά στην πόλη Schwäbisch-Gmünd.

Η δημιουργία του Unimog συνδέεται στενά με τη δύσκολη κατάσταση της μεταπολεμικής περιόδου, όταν η Γερμανία αντιμετώπιζε ελλείψεις εφοδίων. Το 1945 και το 1946, υπήρχε τρομερή έλλειψη τροφίμων.

Η κατάσταση αυτή έδωσε την ιδέα στον Albert Friedrich, ο οποίος για πολλά χρόνια ήταν επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων αεροσκαφών στην Daimler-Benz AG, να δημιουργήσει ένα αγροτικό μηχανοκίνητο όχημα που θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της γεωργικής παραγωγικότητας.

Το 1946 είχε κάνει την εμφάνισή του σε κακοτράχαλο έδαφος το πρώτο πρωτότυπο Unimog

Μετά το τέλος του πολέμου, ο Friedrich αναθέρμανε τις σχέσεις του με την Erhard & Söhne, εταιρεία μεταλλικών κατασκευών και προμηθευτή της Daimler-Benz στο Schwäbisch-Gmünd, και το Δεκέμβριο του 1945 ξεκίνησε τις εργασίες του το αρμόδιο τμήμα για τον αγροτικό τομέα.

Ο Friedrich έθεσε επικεφαλής του έργου τον πρώην υφιστάμενό του, σχεδιαστή Heinrich Rößler, ο οποίος ανέλαβε στις 2 Ιανουαρίου 1946. Σε λίγες μόνο εβδομάδες, αναπτύχθηκε ένας εντελώς νέος σχεδιασμός, με το συγκρότημα κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων τοποθετημένο έκκεντρα δεξιά στο όχημα.

Αυτό σήμαινε ότι οι συρόμενοι αγωγοί – οι οποίοι προστατεύουν τα ημιαξόνια – μπορούσαν να είναι κάθετοι προς τους άξονες. Κατά συνέπεια, χρειάζονταν μόνο τέσσερις σύνδεσμοι μετάδοσης κίνησης για το πλαίσιο.

Ήταν μία πανέξυπνη ιδέα σχεδιασμού, η οποία 75 χρόνια αργότερα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται στο Unimog της σειράς U 4023/U 5023. Τον Μάρτιο του 1946, ο Hans Zabel από το Gaggenau, ο οποίος είχε συμμετάσχει στο έργο από την αρχή, επινόησε το όνομα Unimog (Universal-Motor-Gerät, δηλαδή μηχανοκίνητο όχημα γενικής χρήσης) και τον Οκτώβριο του 1946 το όχημα δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στον δρόμο.