Mε τον ισχυρότερο VTEC Turbo κινητήρα στην ιστορία του έρχεται το ανανεωμένο HONDA Type R, συνεχίζοντας να προσφέρει συναρπαστική οδηγική εμπειρία
Σε μια εποχή που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα αρχίζουν να ψάχνουν για…πρίζες και φορτιστές, τα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα όλο και λιγοστεύουν. Ευτυχώς, η HONDA διατηρεί στην γκάμα της το αυτοκίνητο της απόλυτης οδηγικής ευχαρίστησης. Το Type R.
Στόχος μάλιστα των μηχανικών της ιαπωνικής φίρμας ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Για να τα καταφέρουν, αρχικά στο Civic της 11ης γενιάς, ενσωμάτωσαν έναν λειτουργικό αεραγωγό στο καπό και έναν νέο πίσω διαχύτη που εξασφαλίζουν αεροδυναμικά οφέλη. Φυσικά αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο τη σπορ σιλουέτα.
Το μήκους 4.594 μέτρων Civic Type R είναι κατά 8 χιλ. χαμηλότερο και 90 χιλ. φαρδύτερο από το Civic e:HEV και, κατά 13 χιλ. χαμηλότερο και 15 χιλ. φαρδύτερο από τον προκάτοχό του.
Το σημαντικότερο «όπλο» του νέου Civic Type R είναι ο αναβαθμισμένος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας VTEC των 2,0 λίτρων. Ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου.
Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι η αυξημένη απόδοση στις υψηλές στροφές και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές, καθώς και η υψηλότερη αναλογία ισχύος / βάρους στην κατηγορία του.
Ο κινητήρας αποδίδει τώρα 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη στις 2.200 σ.α.λ. και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ.
Το Civic Type R επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα.
Στα παραπάνω σημαντικό ρόλο παίζει και το ευθύγραμμο σύστημα εξαγωγής, που αυξάνει τη ροή των καυσαερίων κατά 13% σε σχέση με πριν, μειώνοντας την ανάστροφη πίεση και επιτρέποντας την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα.
Το σύστημα ολοκληρώνεται με έναν νέας σχεδίασης τελικό σιγαστήρα με τρεις απολήξεις εξαγωγής και ενεργή βαλβίδα για ακόμα πιο ελεύθερη ροή καυσαερίων. Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του ήχου αναμένεται να …απογειώνουν την ακουστική αίσθηση, με ό,τι αυτό σημαίνει. Άλλωστε πάντα το Type R ήταν ένα αυτοκίνητο που χαιρόσουν να το ακούς.
Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει και το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Το σύστημα rev-match με auto blip, εξασφαλίζει τέλειο συγχρονισμό στροφών στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, βοηθώντας στο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στις στροφές.
Μετά από όλα αυτά, μάλλον έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι το ισχυρότερο Civic Type R όλων των εποχών, έχει μειωμένες εκπομπές CO2 στα 186 γραμ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωσή του υπολογίζεται στα 8,2 λτ./100χλμ.
Σημαντική πάντως είναι και η χρήση ελαφριών εξαρτημάτων, που σε συνδυασμό με την αυξημένη ιπποδύναμη πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους για την κατηγορία του.
Όπως ήταν αναμενόμενο το νέο Civic Type R υποστηρίζεται από κορυφαία στην κατηγορία συστήματα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων αναβαθμίσεων του Honda SENSING, που εισήχθησαν στο απλό Civic.
Οι τυχεροί που θα βρεθούν στο πιλοτήριο του νέου Type R θα αντικρίσουν, μεταξύ άλλων, ένα κόκκινο χρώμα στα ελαφριά σπορ καθίσματα και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό.
Αναμφίβολα το HONDA Civic Type R είναι ένα «εκρηκτικό» αυτοκίνητο.
Όπως άλλωστε και η τιμή του που ανέρχεται στα 69.900 ευρώ. Τόσο κοστίζει στην Ελλάδα, που άργησε αλλά ήρθε, ένα από τα τελευταία «καθαρόαιμα» σπορ, καθημερινά μοντέλα. Το οποίο έκανε ρεκόρ ταχύτερου γύρου για προσθιοκίνητα, στις πίστες της Suzuka και του Nürburgring!