Το KIA EX5 είναι ένα SUV της κατηγορίας C, το οποίο με την υψηλή τεχνολογία που διαθέτει, δηλώνει έτοιμο για επόμενη εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη.
Ο εξηλεκτρισμός της KIA συνεχίζεται με υψηλή…τάση. Μετά το ήδη επιτυχημένο EV3, μάθαμε το EV9, ενώ ακολουθούν τα EV2 και EV4. H κατηγορία C-SUV, όμως είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη.
Έτσι η κορεατική μάρκα πάνω στην ειδική πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform με τεχνολογία 400V, κατασκευάζει το EV5. Ένα μάλλον τολμηρό SUV, με έμφαση την πρακτικότητα και την τεχνολογία αιχμής.
Το μήκους 4,60 μέτρων EV5 σχεδιάστηκε στην Ευρώπη και χωρίς αμφιβολία είναι εμπνευσμένο από το μεγαλύτερο EV9. Διαθέτει μια στιβαρή, τετράγωνη σιλουέτα, με προεξέχουσα κολόνα D και την υπογραφή φωτισμού Star Map της KIA μπροστά και πίσω.
Το εσωτερικό του, σύμφωνα με τους ανθρώπους της KIA, έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις πρακτικές ανάγκες του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εντελώς, μεγιστοποιώντας τον χώρο αποσκευών, δημιουργώντας έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης μήκους έως και δύο μέτρων.
Η…ατμόσφαιρα πάντως θυμίζει σαλόνι. Τα καθίσματα με επίκεντρο την άνεση περιλαμβάνουν λειτουργίες μασάζ για τον οδηγό, τετραπλή οσφυϊκή υποστήριξη, θέρμανση και εξαερισμό. Τα οικολογικά υλικά εσωτερικού χώρου περιλαμβάνουν ανακυκλωμένο PET στα καθίσματα και τα χαλιά, βιοαφρό στα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και τα προσκέφαλα και βαφή χωρίς BTX στις πόρτες, το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα.
Το EV5, με ηλεκτροκινητήρα 217 ίππων, εφοδιάζεται με μπαταρία 81,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει έως και 530 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Τόσο η έκδοση GT-Line όσο και η έκδοση Base Line υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση, από 10 έως 80% σε μόλις 30 λεπτά.
Το νέο ηλεκτρικό KIA διαθέτει και σύστημα i-Pedal 3.0 για όσους αρέσει η οδήγηση με ένα πεντάλ. Επίσης το Smart Regeneration System Plus βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση και την άνεση οδήγησης, χρησιμοποιώντας δεδομένα πλοήγησης για αυτόματη ρύθμιση του φρεναρίσματος και της ταχύτητας σε διασταυρώσεις, αλλαγές ορίων ταχύτητας και πολλά άλλα.
Επιπλέον, η λειτουργία θέρμανσης και ψύξης της μπαταρίας, όχι μόνο καθιστά τη θέρμανση της καμπίνας πιο αποτελεσματική, αλλά διατηρεί επίσης την ηλεκτρική αυτονομία σε ψυχρές συνθήκες, εγγυώμενη αξιόπιστη απόδοση μπαταρίας σε όλα τα κλίματα.
Με αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης Vehicle-to-Load (V2L) που προσφέρει ισχύ έως και 3,6kW, το EV5 δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να χρησιμοποιούν την μπαταρία του οχήματος για να τροφοδοτούν και να φορτίζουν εξωτερικές συσκευές με εσωτερική πρίζα ή εξωτερικό προσαρμογέα. Είναι επίσης εξοπλισμένο με το κατάλληλο υλικό για σύνδεση Vehicle-to-Grid (V2G), έτοιμο για λειτουργία μόλις το επιτρέψουν οι υποδομές ή οι κανονισμοί μίας χώρας.
Το EV5 είναι εξοπλισμένο με το τελευταίο σύστημα ccNC της KIA, συμπεριλαμβανομένης μιας Πανοραμικής Ευρείας Οθόνης που συνδυάζει έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και μια οθόνη κλιματισμού 5,3 ιντσών. Είναι επίσης εξοπλισμένο με Online Navigation, μια λειτουργία που παρέχει πληροφορίες ζωντανού χάρτη στο αυτοκίνητο, η οποία αντλεί δεδομένα διακομιστή που ενημερώνονται κάθε 4 εβδομάδες.
Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και ο τομές της ασφάλειας. Το EV5 διαθέτει επτά αερόσακους, δομικές ενισχύσεις και την τελευταία σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της KIA. Εκτός από την έξυπνη προσαρμογή της ταχύτητας ταξιδιού, το Smart Cruise Control 2 μπορεί, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται.
Η Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης κατά τη Στάθμευση, το Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης 2 με Ανίχνευση Χειρός και το Σύστημα Υποβοήθησης Έξυπνης Στάθμευσης Απομακρυσμένης Χρήσης 2.0 συμπληρώνουν τον σύγχρονο εξοπλισμό. Συστήματα δηλαδή απαραίτητα για ένα αυτοκίνητο που δηλώνει έτοιμο για την επόμενη εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη.