Δοκιμή: MAZDA 2 1.5 90 PS – Απολαυστική απλότητα

Η απουσία της Mazda από την ελληνική αγορά τα τελευταία πέντε χρόνια, έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε στους δρόμους όσα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας είχαν κυκλοφορήσει μέχρι το 2014. Αυτός προφανώς είναι και ο λόγος που το Mazda 2 που είχαμε στη διάθεσή μας, συγκέντρωσε, απρόσμενα, μεγάλο ενδιαφέρον από άλλους οδηγούς και, κυρίως από ιδιοκτήτες παλαιότερων Mazda.

 

Η σύγχρονη, ιδιαίτερα κομψή εμφάνισή του και οι γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ, δεν αφήνουν το πεντάπορτο μήκους 4 μέτρων χάτσμπακ να περνά απαρατήρητο. Και σίγουρα θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά, τώρα η φίρμα ανήκει στον Όμιλο Συγγελίδη.

Απλό και πρακτικό

Η σχεδίασή του αναμφίβολα θα κεντρίσει τα βλέμματα, ενώ όταν κάποιος προχωρήσει στο εσωτερικό του, θα αντικρίσει ένα ιδιαίτερα…φιλικό και πρακτικό περιβάλλον. Χωρίς περιττά στοιχεία και τις …υπερβολικές οθόνες που συναντάμε πλέον σε πολλά μοντέλα της κατηγορίας. Υπάρχει βέβαια στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα μεγάλο ταχύμετρο με τη…συνοδεία ψηφιακού στροφόμετρου. Το εξαιρετικό φινίρισμα πάντως και τα σκληρά, ποιοτικά πλαστικά, σου δίνουν την εντύπωση ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Κάτι το οποίο πάντα ήταν το σήμα κατατεθέν της Mazda.

Τα καθίσματα είναι άνετα και οι χώροι εξαιρετικοί για οδηγό και συνοδηγό, με το πίσω κάθισμα να βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Κάτι που ισχύει και για το χώρο των αποσκευών των 250 λίτρων, ο οποίος  έχει μεγαλύτερους… αντιπάλους στην κατηγορία του.

Ευχάριστο  και ασφαλές

Όλα τα παραπάνω παραπέμπουν σε ένα…τίμιο αυτοκίνητο χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού. Γιατί σίγουρα το Mazda 2 δεν πρόκειται να κάνει το…γείτονα να ζηλέψει. Ο οδηγός του όμως μπορεί να…κρυφογελά από ικανοποίηση, γιατί η συνύπαρξη και η…συνεργασία του με το ιαπωνικό σούπερμίνι, μόνο ευχάριστη μπορεί να χαρακτηριστεί.

Γιατί προσφέρει ασφαλέστατη συμπεριφορά, είναι ξεκούραστο εντός και εκτός πόλης και αν το θελήσεις, μπορείς να κινηθείς ακόμα και σβέλτα. Και ας έχει μόνο 90 ίππους ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.496 κ.εκ.

Η επιτάχυνση από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα και ας μην έχει τούρμπο όπως οι περισσότεροι τρικύλινδροι ανταγωνιστές του. Το…κάτι παραπάνω θα το αναζητήσεις όμως όταν το…ατμοσφαιρικό Mazda 2 κινηθεί φορτωμένο, σε ανηφορικές διαδρομές. Τότε θα αναγκαστείς σε συχνά…κατεβάσματα στο εξαιρετικό σε αίσθηση κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Κάτι που φυσικά θα ανεβάσει και την κατανάλωση. Η οποία τότε θα κυμανθεί κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. ενώ σε σε διαδρομές χωρίς μεγάλες απαιτήσεις, μπορεί να πλησιάσει τα 4,9 λτ./100 χλμ. που δηλώνει η ιαπωνική φίρμα.

Φυσικά είναι εξοπλισμένο με όλα τα καθιερωμένα πλέον…καλούδια. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε, μεταξύ άλλων, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ανίχνευσης τυφλού σημείου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και τα ιδιαίτερα χρήσιμα τους καλοκαιρινούς μήνες, φιμέ πίσω κρύσταλλα.

Τις ημέρες της συνύπαρξής μας με το Mazda 2, το μόνο που ζητήσαμε  ήταν περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, στο ταξίδι με όλη την…οικογένεια. Στις καθημερινές μετακινήσεις όμως, όχι μόνο δεν χρειαστήκαμε κάτι, αλλά εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ευχάριστη συμπεριφορά του και τη χαμηλή κατανάλωση, με απρόσμενο “bonus”, τα βλέμματα θαυμασμού των άλλων οδηγών!

ΤΙΜΕΣ

Το Mazda 2 1.5 των 90 ίππων κοστίζει 16.506 ευρώ στην έκδοση Tacumi και 17.228 στην πλουσιότερη Revolution αλλά και στην ΑΤ Αttraction με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Οι εκδόσεις των 75 ίππων ξεκινούν από 13.719 ευρώ, ενώ η κορυφαία Revolution Top των 115 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων κοστίζει  21.516 ευρώ.

Kείμενο: Ηλίας Ματζαβάς