MERCEDES-BENZ Steer-by-wire: Νέο…ρεύμα και στα τιμόνια

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Steer-by-wire γίνεται πραγματικότητα στη MERCEDES-BENZ ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην ιστορία των αυτοκινήτων, με μια εντελώς διαφορετική εμπειρία οδήγησης, αλλά και μέγιστη ασφάλεια.

 

 

O εξηλεκτρισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά εξαρτήματά τους να αλλάζουν σταδιακά μορφή. Ακόμα και τα πιο…παραδοσιακά. Όπως τα τιμόνια. Τα οποία τώρα συγκεντρώνουν αρκετές επιπλέον λειτουργίες, ενώ και το σχήμα τους, σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι κυκλικό.

Ένα από τα συστήματα που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον, είναι το steer by wire. Το οποίο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά πριν περίπου μια δεκαετία από την INFINITI. Πρόσφατα η TOYOTA έκανε γνωστό ότι θα το χρησιμοποιεί σε μοντέλα της, όπως και στα LEXUS.

Τώρα, η MERCEDES-BENZ, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει από το 2026 όχημα παραγωγής, με τεχνολογία steer-by-wire. Η οποία δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών. Αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά. Δηλαδή μέσω καλωδίου.

Η εντελώς νέα αίσθηση της τεχνολογίας steer by wire, αναμένεται να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στον οδηγό. Με πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση. Όπως καλύτερο χειρισμό, ευκολότερους ελιγμούς και, παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι. Φυσικά, δεν θα χρειάζεται να γυρίζει κατά 360ο.

Σε συνδυασμό μάλιστα και με το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επιπέδου SAE 3, θα επιτρέψει μια ακόμη πιο απολαυστική εμπειρία ψυχαγωγίας στο άμεσο μέλλον. Και αυτό διότι το επίπεδο τιμόνι προσφέρει καλύτερη ορατότητα στην οθόνη. Όταν για παράδειγμα παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά.

Παράλληλα, το steer by wire βελτιώνει χαρακτηριστικά οδήγησης που προηγουμένως θεωρούνταν αντιφατικά. Όπως το συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Επίσης, βελτιώνονται ακόμα περισσότερο η ευστάθεια όσον αφορά στην κατεύθυνση και η πλευρική ευελιξία. Επιπλέον, οι κραδασμοί από ανωμαλίες στο οδόστρωμα, που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν μέσω του τιμονιού, πλέον μπορούν να απορροφούνται σχεδόν πλήρως.

Το steer-by-wire ανοίγει και νέες δυνατότητες σχεδίασης καινούργιων αρχιτεκτονικών, δεδομένου ότι το βολάν του τιμονιού ανεξαρτητοποιείται μηχανικά από το σύστημα διεύθυνσης. Επιπλέον, το steer-by-wire προσφέρει περισσότερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό. Γιατί το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην οθόνη του οδηγού.

Διευκολύνεται επίσης η είσοδος και η έξοδος από το όχημα, αφού η επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δημιουργεί περισσότερο χώρο. Σε συνδυασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί και πιο χαλαρές θέσεις.

Πώς λειτουργεί το steer-by-wire

Ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU). Η οποία με τη σειρά της κατευθύνει τους τροχούς.

Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση χαρακτηρίζει τη MERCEDES- BENZ. Επειδή δεν υπάρχει σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τροχού – δρόμου υπολογίζεται μοντελοποιημένα. Με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφοράς των μπροστινών τροχών.

Το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους.

Δεδομένων των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που θέτει η MERCEDES- BENZ, εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου. Διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Με AIRBUS H215 ενισχύεται το Πυροσβεστικό Σώμα

Υπερσύγχρονα ελικόπτερα AIRBUS H215 θα προστεθούν σταδιακά στις υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος.     Για το γερασμένο στόλο των εναέριων πυροσβεστικών μέσων που διαθέτει η Ελλάδα, έχουμε...

CUPRA Born με νέες μειωμένες τιμές

Με όφελος που πλησιάζει τα 6.000 ευρώ προσφέρεται πλέον το CUPRA Born.   H ελληνική αντιπροσωπεία της CUPRA, η Τεχνοκάρ Μ.Α.Ε.Ε. κάνει το αμιγώς ηλεκτρικό Born,...

BYD Ocean: «Σταγόνες» στον ωκεανό

Με το πρωτότυπο Ocean-S η BYD μας δίνει μια εικόνα για τα μελλοντικά της μοντέλα, η εσωτερική ατμόσφαιρα των οποίων θα είναι εμπνευσμένη από...

ROLLS-ROYCE Cullinan by Mansory: Περιπολικό πολυτελείας

Ο οίκος βελτιώσεων Mansory, μετέτρεψε μια ROLLS-ROYCE Cullinan σε περιπολικό, ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες της αστυνομίας του Ντουμπάι.     Πριν από μερικές ημέρες μαθαίνοντας ότι...

Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2025

O Μάριος Ηλιόπουλος ήταν ο ταχύτερος και στη δεύτερη ανάβαση του 2025, στην Πιτίτσα.     Μετά τον εναρκτήριο αγώνα στη Ριτσώνα, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίστηκε...

ALPINE A390: Πλησιάζει η…αποκάλυψη

To A390 είναι ένα ηλεκτρικό fastback υψηλών επιδόσεων, που ετοιμάζεται να προστεθεί στην γκάμα της ALPINE.     Η νέα εποχή της θρυλικής ALPINE έχει ξεκινήσει δυναμικά....

SMART Bonus με όφελος από 5.000 ευρώ

Το πρόγραμμα “smart bonus” για τα SMART #1 και #3 εξασφαλίζει όφελος από 5.000 ευρώ, πλέον της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».     Tα SMART #1...

PORSCHE 911 GT3: Άλλο ένα ρεκόρ στο Nurburgring (video)

Η νέα PORSCHE 911 GT3 σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο γύρου, στην πίστα του Nurburgring Nordschleife, καθιστώντας τη ως το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με χειροκίνητο...