Mercedes-Benz Vito : 25 χρόνια πετυχημένης πορείας

Κοινοποίησε το άρθρο
Mercedes-Benz Vito

Αξιόπιστος συνεργάτης εδώ και 25 χρόνια το Mercedes-Benz Vito. Καθιερώθηκε για πρώτη φορά πριν από 25 χρόνια ως ένα ευρύχωρο και ευέλικτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα για πληθώρα χρήσεων

Αξιόπιστο, στιβαρό και ασφαλές: το Mercedes-Benz Vito

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ 2024

Με τη συμμετοχή 80 αυτοκινήτων, που είχαν προορισμό τις Σπέτσες, διοργανώθηκε, για άλλη μια φορά το Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ φέρνοντας εικόνες από άλλες εποχές,...

Ε65 : Στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας

Δύο σημαντικά τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα τις ταχύτερες μετακινήσεις σε προορισμούς της Κεντρικής Ελλάδας     Με την παράδοση στην κυκλοφορία του...

OPEL Grandland 2024 : Η επόμενη ημέρα (video)

Με το νέο Grandland ολοκληρώνεται ο εξηλεκτρισμός της OPEL, ενώ παράλληλα εμφανίζονται πολλά από τα «φουτουριστικά» στοιχεία που θα έχουν πλέον τα μοντέλα της...

Η πρώτη γενιά: με εγκάρσια τοποθετημένους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες

Το 1996 η Mercedes-Benz παρουσίασε το μικρών διαστάσεων Vito, ένα ελαφρύ επαγγελματικό στην κατηγορία 2,6 έως 2,8 τόνων, το οποίο είχε εντελώς νέα σχεδίαση και προανήγγειλε ουσιαστικά την αρχή μιας νέας εποχής για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Το ίδιο του το όνομα υποδήλωνε αυτή τη νέα εποχή: αντί για συνδυασμό γραμμάτων και αριθμών, απέκτησε το όνομα Vito που παραπέμπει άμεσα στη «γενέτηρά» του, τη βασκική πρωτεύουσα Vitoria-Gasteiz, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο παραγωγής του.

Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία ήδη από τα τέλη του 1995 και συνδύαζε την όμορφη σχεδίαση με τις κόμπακτ διαστάσεις.

Με ύψος οχήματος 1,89 μέτρα, το μεσαίου μεγέθους Van χωρούσε σε όλα τα γκαράζ. Ωστόσο, ο χώρος φορτίου 3,6 m2 προσέφερε χωρητικότητα που έφτανε σχεδόν τα 5 m3 κι έτσι το Vito μπορούσε να μεταφέρει ακόμη και ογκώδη φορτία χωρίς κανένα πρόβλημα.

Με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου, το εμπροσθοκίνητο όχημα ήταν άριστα εξοπλισμένο και για βαριά φορτία.

Οι εγκάρσια τοποθετημένοι τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες καταλάμβαναν ελάχιστο χώρο, ενώ ταυτόχρονα προσέφεραν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ενδιαφέρουσες οδηγικές επιδόσεις. Οι ειδικοί του κλάδου και οι επαγγελματίες υποδέχθηκαν αμέσως θερμά το ελαφρύ επαγγελματικό ανακηρύσσοντάς το «Van of the Year 1996».

Χάρη στην ανανέωση του μοντέλου το 1999, η ζήτηση για το Vito παρέμεινε υψηλή. Μέχρι το 2003 η Mercedes-Benz είχε πωλήσει σχεδόν 473.000 οχήματα της πρώτης γενιάς.

Mercedes-Benz Vito

Η δεύτερη γενιά: με κίνηση στους πίσω τροχούς, μεγαλύτερη άνεση και μεγαλύτερη γκάμα

Τον Ιούλιο του 2003 κυκλοφόρησε μια νέα γενιά. Με εντελώς νέα σχεδίαση, όλες οι εκδόσεις του Vito είχαν πλέον την κίνηση στους πίσω αντί στους μπροστινούς τροχούς. Επιπλέον, στη γκάμα μοντέλων προστέθηκε και μία τετρακίνητη έκδοση, επιτρέποντας στο στιβαρό Van να κινείται άνετα και εκτός δρόμου.

Υπήρχε επίσης μια σειρά από πιο ισχυρούς κινητήρες: ο κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας απέδιδε 165 kW/224 hp στις 3800 σ.α.λ., ενώ ο πανίσχυρος βενζινοκινητήρας V6 ανέπτυσσε πλέον 190 kW (258 hp) στις 5900 σ.α.λ.

Ανάλογα με την έκδοση μοντέλου, το μήκος του οχήματος αυξήθηκε κατά έως 58 εκατοστά σε 5,24 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά έως 43 εκατοστά φτάνοντας τα 3,43 μέτρα.

Για πρώτη φορά το νέο Vito ήταν διαθέσιμο σε τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος, δύο ύψη οροφής και με πέντε διαφορετικούς κινητήρες, ενώ ήταν καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ, για να καλύπτει το μεγάλο φάσμα απαιτήσεων σε ένα πλήθος κλάδων.

Αυτό το τεράστιο άλμα εξέλιξης απέδωσε: το 2005 η ευρωπαϊκή κριτική επιτροπή ψήφισε το Vito «Van of the Year».

Η δεύτερη γενιά Vito Van ήρθε να θέσει ένα πρότυπο και στον εξηλεκτρισμό: πολύ έγκαιρα η Mercedes-Benz εντατικοποίησε την ανάπτυξη εναλλακτικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, και ήδη από το 2010 ξεκίνησε την παραγωγή μιας μικρής σειράς 100 οχημάτων Vito E-CELL.

Το ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό εξοπλιζόταν με ηλεκτρικό κινητήρα 70 kW (95 hp) και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32 kWh. Μετά τη φάση δοκιμών, τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά παραδόθηκαν από το εργοστάσιο τον Απρίλιο του 2011.

Το Vito δεύτερης γενιάς ξεπέρασε τον εξαιρετικό προκάτοχό του με 80.000 πωλήσεις σε μία μόνο χρονιά. Συνολικά, η Mercedes-Benz πώλησε σχεδόν 750.000 Vito δεύτερης γενιάς.

Mercedes-Benz Vito

Η τρίτη γενιά: ακόμη πιο πολυχρηστική και ελκυστική

Τον Μάιο του 2014, έκανε την πρεμιέρα της η τρίτη γενιά του Vito. Χάρη στη νέα σχεδίαση, το ανανεωμένο μοντέλο απέκτησε 13 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος φτάνοντας τα 5,37 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο, και έτσι προσέφερε περισσότερο χώρο τόσο για το φορτίο όσο και για τους επιβάτες.

Επιπλέον, οι πελάτες είχαν πλέον περισσότερες επιλογές όσον αφορά το σύστημα κίνησης: εκτός από την κίνηση στους πίσω τροχούς και την τετρακίνηση, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ήταν και πάλι διαθέσιμη σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα σε δύο βαθμίδες ισχύος.

Δεν διευρύνθηκε μόνο η γκάμα εκδόσεών του με συμβατικούς κινητήρες, αλλά και η προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων: το αμιγώς ηλεκτρικό eVito διατίθεται στην αγορά από το 2018. Από το 2014 έχουν πωληθεί περισσότερες από 600.000 μοντέλα του σημερινού Vito.

Mercedes-Benz Vito

Το eVito Tourer: πρωτοπόρος στις μεταφορές επιβατών χωρίς εκπομπές τοπικά

Το 2018 η Mercedes-Benz παρουσίασε το eVito Van, ανοίγοντας το δρόμο για βιώσιμες μεταφορές εμπορευμάτων χωρίς εκπομπές τοπικά.

Με την τελευταία του εξέλιξη, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2020, το eVito Tourer αποδεικνύει[1] ότι είναι άριστα εξοπλισμένο για να πληροί τις απαιτήσεις απόδοσης και αυτονομίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης και είναι ιδανικό για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών.

Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο εξασφαλίζοντας απεριόριστη χρήση του χώρου επιβατών και φορτίου. Χάρη στις ευέλικτες επιλογές φόρτωσης και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα, το eVito Tourer έγινε ακόμα πιο εύχρηστο και μπορεί να επιτυγχάνει αυτονομία 421 χιλιομέτρων2. [2]

[1]Ηλεκτρική κατανάλωση σε μικτό κύκλο: 26,2 kWh/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 0 g/km. Η κατανάλωση ρεύματος και η αυτονομία καθορίστηκαν με βάση την Οδηγία 692/2008/ΕΚ. Η κατανάλωση ρεύματος και η αυτονομία εξαρτώνται από τη διαμόρφωση του οχήματος.

[2] Η πραγματική αυτονομία εξαρτάται επίσης από τον προσωπικό τρόπο οδήγησης, τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, την εξωτερική θερμοκρασία, τη χρήση του συστήματος κλιματισμού/θέρμανσης και μπορεί να διακυμαίνεται ανάλογα.