Η Βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων MINI υπογραμμίζει το σπορ χαρακτήρα των σημερινών μοντέλων της στη μικρή κατηγορία με ένα νέο Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων, υψηλό επίπεδο άνεσης και βελτιστοποιημένη απόδοση – αυτά είναι τα πλεονεκτήματα του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic με διπλό συμπλέκτη, που διατίθεται για το 3θυρο MINI, το 5θυρο MINI και το MINI Cabrio. Αυτό προσφέρεται σε συνδυασμό με ορισμένους κινητήρες και αντί του στάνταρ 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρει εντυπωσιακά δυναμικές αλλαγές για αυξημένη διασκεδαστική οδήγηση, ενώ ταυτόχρονα περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά άνεσης ενός αυτόματου.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικού επιλογέα νέας σχεδίασης που πάντα επιστρέφει στην αρχική του θέση μετά από κάθε αλλαγή μεταξύ D (Drive), νεκράς N και όπισθεν. Η θέση στάθμευσης (parking lock) ενεργοποιείται με το μπουτόν Ρ. Το S mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από τη θέση D μετακινώντας τον επιλογέα στα αριστερά: αυτό υποστηρίζει ένα ιδιαίτερα σπορ στυλ οδήγησης και επιτρέπει μηχανική παρέμβαση στην επιλογή σχέσης. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη για το MINI περιλαμβάνει επίσης μία στρατηγική αλλαγών βασισμένης σε δεδομένα πλοήγησης και υποστηρίζει αφενός την λειτουργία start/stop του κινητήρα και το ρολάρισμα, αφετέρου τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Η σχεδιαστική αρχή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προέρχεται απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπως στην αγωνιστική πίστα, επιτρέπει στους οδηγούς του MINI να εκτελούν πολύ δυναμικούς ελιγμούς επιτάχυνσης, με ανεβάσματα χωρίς διακοπή ισχύος. Ο οδηγός μπορεί να κρατά το γκάζι πατημένο, ενώ το σύστημα ελέγχου του κιβωτίου ορίζει τα σημεία αλλαγών με τόση ακρίβεια μέσα σε κλάσμα δευτερολέπτου, ώστε οι ιδανικές στροφές του κινητήρα να είναι πάντα διαθέσιμες μετά την αλλαγή σχέσης για να εξασφαλίζεται συνεχής επιτάχυνση.
Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ειδική δομή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που συνδυάζει δύο πρωτεύοντες άξονες στο ίδιο κέλυφος. Το βασικό στοιχείο του συστήματος αποτελείται από δύο ελαιόψυκτους υγρούς συμπλέκτες: ο ένας είναι υπεύθυνος για τις ζυγές σχέσεις (2, 4, 6) και ο άλλος αντίστοιχα για τις μονές σχέσεις (1, 3, 5, 7) και την όπισθεν. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ένας από τους δύο συμπλέκτες είναι ανοιχτός και ο άλλος κλειστός. Συνεργάζονται όταν ο οδηγός ανεβάζει ή κατεβάζει σχέση: το άνοιγμα του ενός συμπλέκτη, ενεργοποιεί το κλείσιμο του δεύτερου ταυτόχρονα.
Εάν το MINI επιταχύνει με 3η σχέση, η μεταφορά ισχύος γίνεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη και του πρωτεύοντα άξονα με τα γρανάζια των μονών σχέσεων. Ταυτόχρονα, ο έλεγχος του κιβωτίου εξασφαλίζει ότι η επόμενη απαιτούμενη σχέση – σε αυτή την περίπτωση η 4η – έχει ήδη εμπλακεί στον πρωτεύοντα άξονα που είναι υπεύθυνος για τις ζυγές σχέσεις. Το μόνο που πρέπει να γίνει για το ανέβασμα είναι να ανοίξει ο συμπλέκτης της τρίτης σχέσης και να κλείσει αυτός της τέταρτης. Αυτό συμβαίνει ταυτόχρονα, χωρίς διακοπή της ελκτικής ισχύος – και αν μη τι άλλο παίρνει λιγότερο χρόνο από όσο θα χρειαζόταν για την ενεργοποίηση του πεντάλ του συμπλέκτη στη χρήση μηχανικού κιβωτίου.