«Στο σφυρί» η μοναδική και παράξενη Porsche 356 Coupe Heads

Κοινοποίησε το άρθρο

Δεν έχετε ξαναδεί μια Porsche 356 σαν αυτή.

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Η ομορφιά είναι σίγουρα κάτι το υποκειμενικό, ωστόσο είναι δύσκολο να θεωρήσουμε αυτήν την Glöckler-Porsche 356 Carrera 1500 Coupe του 1954 ως όμορφη, ειδικά σε σύγκριση με άλλες εκδόσεις της 356.

Ωστόσο, αυτό το αυτοκίνητο είναι πολύ σημαντικό ως ένα μοναδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με μόνο έναν αγώνα στη βιογραφικό του, ενώ παραμένει σε κατάσταση καινούργιου.

Το κουπέ αποτελεί μέρος της δημοπρασίας της RM Sotheby στο Monterey της Καλιφόρνια που θα διεξαχθεί μεταξύ 13 και 14 Αυγούστου.

Ο Walter Glöckler ήταν ένας έμπορος αυτοκινήτων στη Φρανκφούρτη και επίσης πετυχημένος οδηγός αγώνων στους δύο και στους τέσσερις τροχούς.  Από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 δημιούργησε αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν συχνά εξαρτήματα Volkswagen και Porsche.

Το έβδομο αγωνιστικό του αυτοκίνητο ήταν το κουπέ που δημοπρατεί η RM Sotheby’s.  Ο Glöckler το έφτιαξε για να αγωνιστεί το 1954 στο Mille Miglia, αλλά το όχημα δεν ήταν έτοιμο εγκαίρως, σύμφωνα με μια ιστορία του 2014 από το Classic Driver.  Το αυτοκίνητο πήρε μέρος στο Liège-Rome-Liège με τον ξάδελφο του Walter Helm Glöckler στο τιμόνι.  Δυστυχώς, τεχνικά ζητήματα εμπόδισαν το coupe να είναι ανταγωνιστικό.

Αυτή η Glöckler-Porsche δεν μοιάζει με 356. Τα πράγματα είναι λίγο πιο οικεία μπροστά λόγω του ζεύγους μεγάλων, κυκλικών προβολέων.  Ωστόσο, υπάρχουν δύο, μικρότερα ορθογώνια φώτα στον μπροστινό προφυλακτήρα και ένα μεγάλο, κυκλωπικό μάτι στο κέντρο.  Η ορατότητα τη νύχτα δεν φαίνεται να αποτελεί πρόβλημα για αυτό.

Οι πόρτες διαθέτουν ένα ξεχωριστό γυάλινο τμήμα στην κορυφή που επεκτείνει το άνοιγμα στην οροφή.  Αυτό δίνει στην καμπίνα μια ευάερη εμφάνιση και πιθανότατα κάνει λίγο πιο εύκολη την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Το πίσω παράθυρο είναι μια ακόμα αξιοσημείωτη διαφορά σε σύγκριση με την 356. Χωρίζεται σε τμήματα αλλά τυλίγεται γύρω από τις πλευρές του αμαξώματος.  Με τόσο πολύ γυαλί, η ορατότητα φαίνεται να είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό αυτού του αγωνιστικού.

Στο πίσω μέρος, υπάρχουν μικρά πτερύγια σε κάθε πλευρά.  Είναι ένα στιλ της δεκαετίας του 1950 και είναι ένα οπτικά μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια σε αυτό το μικρό αυτοκίνητο.

Η ισχύς για αυτήν την Glöckler-Porsche προέρχεται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Type 547 quad-cam που τοποθετείται πίσω, τον ίδιο που φόραγε και η 550 Spyder, σύμφωνα με το Road & Track το 2016.

Η RM Sotheby’s δεν έχει ακόμη εκτιμώμενη τιμή πώλησης για αυτήν το μοντέλο.  Το αυτοκίνητο μπορεί να μην είναι όμορφο, ανάλογα με το προσωπικό σας γούστο, αλλά αυτή είναι η ευκαιρία να αποκτήσετε ένα μοναδικό, πρώιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Porsche.  Η σπανιότητα του Glöckler-Porsche μπορεί να είναι αρκετή για να προκαλέσει έναν πόλεμο προσφορών μεταξύ των οπαδών της γερμανικής εταιρείας.