PORSCHE Panamera 2023: «Καυτό» σεντάν 680 ίππων – Τιμές (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

 

Η τρίτη γενιά της PORSCHE Panamera, είναι ισχυρότερη, με νέο σύστημα κίνησης E-Hybrid, βελτιωμένη ανάρτηση και μεγαλύτερη γκάμα ψηφιακών λειτουργιών.

 

Αναμφίβολα η PORSCHE Panamera είναι ένα από τα πιο σπορ σεντάν που κυκλοφορούν. Το συγκεκριμένο προφίλ τονίζεται ακόμα περισσότερο στην ανανεωμένη, τρίτη γενιά.
Φυσικά η γερμανική φίρμα δεν θέλησε να αλλάξει τα βασικά της σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Όπως συνηθίζει άλλωστε σε όλα της τα μοντέλα, τα οποία παραμένουν διαχρονικά.

Η νέα Panamera διατηρεί τις αναλογίες της, έχοντας μήκος 5.052 χλστ. (Executive: 5.202 χλστ.), πλάτος 1.937 χλστ. και ύψος 1.423 χλστ. (Executive: 1.428 χλστ.). Η ανανεωμένη της εμφάνισή μάλλον της δίνει ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα.

Μπροστά, υπάρχει πρόσθετη εισαγωγή αέρα πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας, ενώ ο νέος σχεδιασμός της γραμμής των πλευρικών παραθύρων ενισχύει το χαρακτήρα του σεντάν. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα τετράθυρο σπορ μοντέλο.

Διαφοροποιημένες είναι και οι εξωτερικές ακμές του πίσω παρμπρίζ, που «σβήνουν» στο περίγραμμα του αμαξώματος για μεγαλύτερη αρμονία με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, η τεχνολογία Porsche Driver Experience…ισορροπεί μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων ελέγχου και τοποθετεί κατά μήκος του άξονα του οδηγού τα στοιχεία εισόδου και εξόδου εντολών που απαιτούνται για την οδήγηση.

Ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς δεξιά από το τιμόνι. Ο διακόπτης επιλογής για τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus και τα χειριστήρια συστημάτων υποβοήθησης είναι επίσης άμεσα προσβάσιμα για τον οδηγό.

Υπάρχει και μια προαιρετική οθόνη, που βάζει στο…παιχνίδι και τον συνοδηγό. Η οθόνη 10,9 ιντσών προβάλλει τα στοιχεία απόδοσης του οχήματος που έχουν επιλεγεί. Επιτρέπει επίσης τον χειρισμό του συστήματος infotainment και υποστηρίζει λειτουργίες video streaming με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Για να μην αποσπάται η προσοχή εκείνου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, η οθόνη συνοδηγού δεν είναι ορατή από τη θέση του οδηγού.

Διαφοροποιημένες είναι οι εκδόσεις Panamera Turbo E-Hybrid. Εξωτερικά, ξεχωρίζουν με την ιδιαίτερη πίσω ποδιά με βαμμένα πάνελ διαχύτη και την ξεχωριστή μπροστινή ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος.
Διαθέτει επίσης επιχρωμιωμένες εξατμίσεις σε σκούρο μπρονζέ και προαιρετικούς τροχούς κεντρικού κλειδώματος που μπορούν να επιλεγούν και για τα υπόλοιπα μοντέλα.

Το χρώμα Turbonite, μια ειδική απόχρωση μόνο για μοντέλα Turbo, χρησιμοποιείται ως χρωματική αντίθεση στις λωρίδες των πλευρικών παραθύρων και στο πίσω μέρος του οχήματος, στο λογότυπο Turbo. Το οποίο εμφανίζεται και στην κορυφή του καπό, στους τροχούς και στο τιμόνι.

Στο εσωτερικό, το χρώμα Turbonite συνδυάζεται με ανθρακί στοιχεία δημιουργώντας μια πιο σπορ ατμόσφαιρα. Για παράδειγμα, το συναντάμε στο κεντρικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων και στα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα.

Η PORSCHE προσφέρει τη νέα Panamera με τέσσερα E-Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, με βελτιωμένες επιδόσεις, αυτονομία και απόδοση.

Στην… καρδιά του συστήματος μετάδοσης κίνησης κρύβεται ένας πλήρως ανανεωμένος τετράλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8. Η απόδοση του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι 140 kW (190 ίπποι). Συνολικά, η απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 680 ίππους, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ροπή που φτάνει τα 930 Nm.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μέσα στο περίβλημα του επανασχεδιασμένου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK.

Η κατάργηση του ξεχωριστού περιβλήματος ηλεκτροκινητήρα εξοικονομεί περίπου πέντε κιλά βάρους. Η ενσωμάτωση της μονάδας μέσα στο κύκλωμα λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων, βελτιστοποιεί επίσης την εξισορρόπηση θερμότητας του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης και επιτρέπει υψηλότερη σταθερή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.

Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 315 χλμ./ώρα.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι πλέον 25,9 kWh. Έτσι διασφαλίζεται ηλεκτρική αυτονομία έως 91 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP ή 83–93 χλμ. εντός πόλης. Ο νέος φορτιστής AC 11 kW, εγκατεστημένος στο όχημα, μειώνει τον χρόνο φόρτισης σε κατάλληλους σταθμούς φόρτισης στις 2 ώρες και 39 λεπτά.

Υπάρχουν βέβαια και τα πιο…ταπεινά μοντέλα Panamera και Panamera 4. Τροποποιήσεις για βελτίωση της πίεσης, του ρυθμού ροής έγχυσης καυσίμου και του χρόνου ανάφλεξης έχουν βελτιώσει τις επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V6 των 2,9 λίτρων.
Ο οποίος αποδίδει πλέον 353 ίππους και ροπή 500 Nm. Αύξηση δηλαδή κατά 32 ίππους και 50 Nm σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.

Έτσι, η επιτάχυνση της Panamera από 0 στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 272 χλμ/ώρα. Η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται μόλις 4,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα τα 270 χλμ./ώρα.

Η νέα Panamera διαθέτει διβάλβιδη αερανάρτηση δύο θαλάμων με το σύστημα διαχείρισης ενεργής ανάρτησης Porsche στον στάνταρ εξοπλισμό της. Η διβάλβιδη τεχνολογία διαχωρίζει τα στάδια επιστροφής και συμπίεσης του συστήματος ελέγχου αποσβεστήρων κραδασμών για ακόμη μεγαλύτερη άνεση και σπορ αίσθηση.

Το σύστημα απορροφά αισθητά τους κραδασμούς από τις εγκάρσιες συνδέσεις και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη ευστάθεια του οχήματος σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο με την προαιρετική τετραδιεύθυνση.

Επιπλέον, για τα μοντέλα E-Hybrid της νέας Panamera διατίθεται προαιρετικά το σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Ride. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε νέας σχεδίασης ενεργούς αποσβεστήρες κραδασμών – διαθέσιμοι και με διβάλβιδη τεχνολογία – που συνδέονται ο καθένας ξεχωριστά σε μια ηλεκτροκίνητη υδραυλική αντλία.

Έτσι η ροή στο εσωτερικό του αποσβεστήρα προσαρμόζεται στις ανάγκες και μπορούν, επομένως, να συσσωρεύονται δυνάμεις μεταξύ του αμαξώματος και των τροχών σε μικρό χρόνο.

Το σασί διατηρεί μονίμως…επίπεδο το αμάξωμα της Panamera, ακόμη και σε δυναμικούς ελιγμούς αλλαγής διεύθυνσης, φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Όταν η οδήγηση είναι ήρεμη, το σύστημα απορροφά σχεδόν τελείως τις αναταράξεις. Σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης, το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride εγγυάται τέλεια πρόσφυση στο οδόστρωμα χάρη στην ισόρροπη κατανομή των φορτίων στους τροχούς.

Όταν είναι ενεργοποιημένη η αντίστοιχη λειτουργία, η ανάρτηση μπορεί να υπεραντισταθμίσει τις μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος για να μειώσει τις δυνάμεις επιτάχυνσης που ασκούνται στους επιβάτες.
Έτσι, με επιλεγμένη τη ρύθμιση αυτή, η νέα Panarema «γέρνει» στις στροφές σαν να ήταν μοτοσικλέτα. Βυθίζει το εμπρός μέρος κατά την επιτάχυνση και το πίσω κατά την επιβράδυνση. Μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί, το σύστημα ανάρτησης ανασηκώνει το αμάξωμα στο κατάλληλο ύψος για άνετη επιβίβαση ή αποβίβαση.

Μετά από όλα αυτά, μάλλον αναμενόμενες είναι και οι ψηφικές…παροχές της νέας Panamera.
Για να συνδεθούν με το προσωπικό τους Porsche ID, όλοι οι ιδιοκτήτες της θα πρέπει να σαρώσουν με το smartphone τον κωδικό QR που εμφανίζεται στο σύστημα PCM. Μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto το smartphone συνδέεται με τα δεδομένα του οχήματος για βελτιωμένη χρηστικότητα.

Η ενσωμάτωση των λειτουργιών του οχήματος από την εφαρμογή MyPorsche στο Apple CarPlay επιτρέπει τον καλύτερο χειρισμό των ψηφιακών λειτουργιών. Λειτουργίες όπως κλιματισμός, μασάζ στο κάθισμα και ατμοσφαιρικός φωτισμός ελέγχονται πλέον απευθείας μέσω του Apple CarPlay ή του φωνητικού βοηθού Siri.

Η PORSCHE έχει προσθέσει στον στάνταρ εξοπλισμό της Panamera και τους προβολείς Matrix LED. Το σύστημα φωτισμού υψηλής ευκρίνειας HD Matrix LED, με περισσότερα από 32.00 pixel ανά προβολέα, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η εμβέλεια φωτισμού φτάνει τα 600 μέτρα!

Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ άλλων, υπάρχει ενεργός βοηθός ταχύτητας, ο οποίος αλληλεπιδρά πλέον με τη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης.
Το σύστημα Porsche InnoDrive με προσαρμοστικό cruise control διαθέτει λειτουργίες ενεργής καθοδήγησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης στις διασταυρώσεις, ενώ υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης εκτροπής.

Όταν πάντως η νέα Panamera φτάσει στον προορισμό της, αναλαμβάνει το σύστημα αυτόματης στάθμευσης. Ενώ ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, αν και συνεχίζει να έχει την ευθύνη για τους ελιγμούς. Μπορεί μάλιστα να παρακολουθεί τη διαδικασία στάθμευσης από το smartphone μέσω της λειτουργίας Remote ParkAssist.
Άγνωστο παραμένει αν θα του ετοιμάζει και…καφέ.

 

Στη Γερμανία, οι τιμές της νέας Panamera, η οποία κατασκευάζεται στη Λειψία, ξεκινούν από 107.800 ευρώ, της Panamera 4 από 111.900 ευρώ και της Turbo E-Hybrid από 192.500 ευρώ. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2024.

Στην Ελλάδα οι τιμές θα ξεκινούν από 153.270 ευρώ για την αρχική έκδοση, από 159.000 για την Panamera 4, ενώ η Turbo E-Hybrid θα πλησιάζει τα 213.000 ευρώ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MAZDA EZ-6 : Το μελλοντικό (;) ηλεκτρικό 6 (video)

Με αρκετά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MAZDA, αλλά και υπερσύγχρονη τεχνολογία από την Κίνα, το ηλεκτρικό EZ-6 μας φέρνει αρκετά μηνύματα για το μέλλον     Είναι ξεκάθαρο...

F1 : Ο πρώτος οδηγός της AUDI

Ο Nico Hulkenberg είναι ο ένας από τους δύο πιλότους που θα οδηγήσουν τα μονοθέσιά της AUDI στο ξεκίνημά της στη Φόρμουλα-1     Θέλοντας να τονίσει...

Κ.Τ.Ε.Ο. : Πότε περνούν από τεχνικό έλεγχο τα καινούργια οχήματα – Ημερομηνίες

Δείτε μέχρι πότε πρέπει να επισκεφθούν τα Κ.Τ.Ε.Ο. τα καινούργια οχήματα και όσα μεταβιβάστηκαν πρόσφατα         Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, όλοι ξέρουμε ότι είναι υποχρεωτικός....

MINI Aceman : Ηλεκτρικό crossover πόλης (video)

Το Aceman είναι ένα ηλεκτρικό πενταθέσιο MINI, ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία και τη λειτουργικότητα ενός Crossover       Η MINI επιστρέφει στη...

MITSUBISHI “Diamond Bonus Deals” με όφελος πάνω από 4.000 ευρώ

Το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Diamond Bonus Deals" της MITSUBISHI Motors προσφέρει σημαντικά προνόμια για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν τα νέα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας     Τα...

Ένας 12χρονος Έλληνας στο Karting Academy Trophy 2024

  Από τα θρανία στις πίστες θα βρεθεί ο Νικόλας Καραγιάννης, ο οποίος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έναν θεσμό...

SMART Concept #5 για εκτός πόλης αποδράσεις

Το Concept #5 είναι το πιο ευρύχωρο και ευέλικτο όχημα της SMART μέχρι σήμερα, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των premium μεσαίων...

Ο διάσημος πρώτος επιβάτης του ιπτάμενου αυτοκινήτου Klein Vision (video)

  Ο διάσημος μουσικός Jean Michel Jarre έγινε ο πρώτο επιβάτης που πέταξε με το ιπτάμενο αυτοκίνητο της εταιρείας Klein Vision       Ο καθηγητής Stefan Klein θεωρείται...