Δοκιμή: Renault Kadjar 1,6 dCi 130 PS 4WD

Κοινοποίησε το άρθρο

Όπως είχαμε γράψει και στη δοκιμή του βενζινοκίνητου Renault Kadjar είναι το μοντέλο εκείνο που φέρνει ξανά τη γαλλική φίρμα στην κατηγορία των SUV, έχοντας ότι θέλει ο σύγχρονος οδηγός. Σε όλα αυτά προσθέστε και την 4κινηση που διαθέτει η έκδοση που δοκιμάζουμε και θα αντιληφθείτε στο έπακρο την πληρότητα που προσφέρει το diesel και 4κινητο Kadjar.

Η αγοραστική πρόταση της Renault στα SUV, το Renault Kadjar αποκτάει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με την 4κινητη έκδοση, η οποία συνδυάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και των 1,6 λίτρων. Επιλογή που κρίνεται ιδανική για όποιον ψάχνει το κάτι παραπάνω.

 

Πληθωρικός κινητήρας

Για όσους αρέσκονται να κινούνται εκτός των πεπατημένων διαδρομών η 4κίνηση version του Kadjar (αποκλειστικά με τον συγκεκριμένο κινητήρα 1,6 dCi) έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.  Ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την ελαστικότητά του και την δύναμη που προσφέρει. Πιο συγκεκριμένα, αποδίδει 130 ίππους και 320 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. rpm.

Η δύναμη αυτή μεταδίδεται μέσω ενός 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με λογικές διαδρομές και σχετικά εύκολο κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.550 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές, μιας και για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα απαιτούνται 10,5 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα, την ίδια ώρα που η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται στα 4,8 λτ./100 χλμ. Βέβαια για όσους θέλουν να κινούνται ακόμη πιο οικονομικά, υπάρχει διαθέσιμη η επιλογή Eco (πιο ήπια απόκριση κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, κλιματισμός σε πιο οικονομική λειτουργία), όπου σύμφωνα με τη Renault μπορεί να υπάρξει όφελος έως και κατά 10% στην κατανάλωση.

Προτεραιότητα η άνεση

Η ειδοποιός διαφορά του 4κινητου Kadjar συγκριτικά με τις 2κινητες εκδόσεις, είναι πως στον πίσω άξονα υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι, έναντι ημιάκαμπτου άξονα. Έτσι οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι ηπιότερες, καθιστώντας το ακόμη πιο σταθερό στις στροφές, ενώ τονίζει και την ποιότητα κύλισής του αλλά και την άνεση, μιας και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αποσβαίνονται εξαιρετικά. Τα ταξίδια είναι άνετα, αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες, ενώ όταν ξεκινήσουν οι στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα, χωρίς να τρομάζουν οδηγό κι επιβάτες. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος προσφέροντας καλή πληροφόρηση, ενώ άξια αναφοράς είναι και τα δυνατά φρένα τα οποία ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.

Η τετρακίνηση είναι το γνωστό, αυτόματο σύστημα της Renault-Nissan, το οποίο μοιράζει έως και το 50% της ροπής και στον πίσω άξονα. Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε την κίνηση μόνο στους 2 τροχούς, είτε το κλείδωμα της τετρακίνησης. Αυτό μαζί με την απόσταση των 200 χλστ από το έδαφος βοηθούν το Kadjar ώστε να κινηθεί με ακόμη περισσότερη άνεση σε πιο δύσβατα μονοπάτια.

Καμία διαφοροποίηση στο εσωτερικό

Η καμπίνα του 4κινητου Kadjar δεν έχει διαφορές συγκριτικά με τις 2κινητες εκδόσεις, παρά μόνο τον περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της 4κινησης που βρίσκεται στο κατώτερο μέρος της κονσόλας. Εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ο ψηφιακός και πολυθεματικός πίνακας οργάνων, αλλά και η οθόνη αφής των 7 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων R-Link2. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, βλέποντας τα πράγματα αφ´υψηλού, με την ιδανική θέση να βρίσκεται εύκολα, χάρη στο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει. Σε ότι αφορά τώρα τους προσφερόμενους χώρους επιβατών, αυτοί είναι πλουσιοπάροχοι και άνετα θα βολευτούν 3 επιβάτες στις πίσω θέσεις. Οι θήκες για μικροαντικείμενα ικανοποιούν, όπως και ο χώρος αποσκευών των 472 λίτρων.

Κάνει πολλά και συμφέρει

Εν κατακλείδι, το 4κίνητο Kadjar αποτελεί μια εξαιρετικά πρόταση για όσους βολιδοσκοπούν ένα μοντέλο της κατηγορίας, μιας και συνδυάζει με πολύ καλό τρόπο την ευρυχωρία, τις επιδόσεις, αλλά και τις αυξημένες εκδρομικές δυνατότητες που χαρίζει η αυτόματη τετρακίνηση. Μεγάλο συν, το γεγονός πως χάρη στις λογικές εκπομπές CO2 μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός του Δακτυλίου.

 

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, κατανάλωση

(-) Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, θόρυβος μετά τα 130 χλμ/ώρα