Η RENAULT συμβάλλει στην ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους νέους οδηγούς.
Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να περιορίσουν τη σοβαρότητα των επιπτώσεων ενός ατυχήματος, από το 2010 και μετά παρατηρείται μία επιβράδυνση στην μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Σήμερα, στο 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, που συνδέονται με την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35.
Το δυσάρεστο αυτό γεγονός, έχει ευαισθητοποιήσει, μεταξύ άλλων και τη RENAULT. Η οποία προσπαθεί να αφυπνίσει τους νέους οδηγούς σε ό,τι αφορά τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα.
Μια από τις λύσεις που προτείνει η γαλλική μάρκα, είναι ένα σύστημα που περιορίζει την τελική ταχύτητα. Πρόκειται για μια συσκευή που τοποθετείται στα Clio και περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 110 χλμ./ώρα.
Ο συγκεκριμένος «κόφτης» ταχύτητας επιτυγχάνεται μέσω μίας μονάδας ελέγχου του κινητήρα που διατίθεται από το τμήμα after sales της εταιρείας. Αυτή η λειτουργία μπορεί να απενεργοποιηθεί και το όχημα μπορεί να επανέλθει στην αρχική του διαμόρφωση, μόνο μετά από μια επίσκεψη στο δίκτυο της RENAULT.
Η υπηρεσία προσφέρεται για την ώρα αποκλειστικά για τα Clio που πωλούνται στη Γαλλία και κοστίζει 59 ευρώ. Και προτείνεται για μια περίοδο 2 ή 3 ετών μετά την έκδοση διπλώματος οδήγησης.
Η RENAULT πάντως εξελίσσει πλήθος καινοτομιών ασφαλείας, εφαρμόζοντας μία ολιστική προσέγγιση. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες. Την πρόληψη, τη διόρθωση, την προστασία και τη διάσωση. Στόχος είναι οι ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ατύχημα.
Για την ευαισθητοποίηση των νέων, μάλιστα επιστρατεύθηκε ο οδηγός της ομάδας BWT Alpine στη Φόρμουλα-1, ο Pierre Gasly. Ο οποίος στο παρακάτω video, δίνει συμβουλές σε έναν νεαρό οδηγό και μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με την ταχύτητα. Με στόχο να βοηθήσει τον οδηγό να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι, δίνοντας έμφαση σε ένα κρίσιμο μήνυμα: «Η ταχύτητα είναι για την πίστα και όχι για το δρόμο».