Δοκιμή: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 PS 4×4 DSG7

Κοινοποίησε το άρθρο

Τo Skoda Karoq αποτελεί τη διάδοχη κατάσταση του Skoda Yeti, το οποίο εντυπωσιάζει µε το πληθωρικό παρουσιαστικό του και τη δυναµική του σχεδίαση. Σε αυτά προσθέστε και την ευέλικτη κινητήρια γκάµα, την τετρακίνηση σε κάποιες εκδόσεις και το αυτόματο κιβώτιο DSG!

Το όνοµα Karoq, σηµαίνει σε µια ινδιάνικη διάλεκτο της Αλάσκας, «αυτοκίνητο βέλος». Είναι σύνθετη λέξη και προέρχεται από το RUQ (Ρουκ) που σηµαίνει βέλος και το KAA’RAQ (Καράκ) που χρησιµοποιούν οι Iνδιάνοι του νησιού Kodiaq για το αυτοκίνητο. Έτσι, όχι µόνο παραπέµπει στο σήµα της φίρµας, αλλά δηµιουργεί και έναν ακόµα δεσµό µε το µεγαλύτερο αδελφό του, το Kodiaq.

Εναρµονισµένο µε τη σχεδιαστική ταυτότητα της φίρµας

Το εντυπωσιακό Karoq πατάει πάνω στην MQB πλατφόρµα του οµίλου VW, µε την εµφάνιση του να είναι ταυτόσηµη µε τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της τσέχικης φίρµας. Στο περισσότερους θα θυµίσει ένα µικρότερο… Kodiaq, ειδικά από µπροστά και στο πλάι. Το µήκος του Karoq είναι στα 4.382 χλστ, το πλάτος στα 1.841 χλστ. και το ύψος στα 1.605 χλστ. Το Karoq ξεχωρίζει µε τις δυναµικές ακµές του και τις τρισδιάστατες επιφάνειες, όπως τα πίσω φώτα που σχηµατίζουν εντονότερα το χαρακτηριστικό «C»των Skoda.

 Γεροδεµένο και σύγχρονο εσωτερικό

Το ταµπλό του Karoq είναι εξαιρετικά γεροδεµένο, αλλά και εργονοµικό συνάµα, όπου απαρτίζεται από υλικά εξαιρετικής ποιότητας, µε το φινίρισµα να µην επιδέχεται κριτικής. Ψηλά στη κεντρική κονσόλα συναντάµε την έγχρωµη οθόνη αφής, ενώ ο οδηγός έχει µια πανοραµική άποψη του δρόµου, µιας και κάθεται ψηλά, µε τη θέση οδήγησης να είναι εύκολα ρυθµίσιµη. Το Karoq εκµεταλλεύεται στο έπακρο τις πληθωρικές του διαστάσεις για να προσφέρει µια ευρύχωρη καµπίνα επιβατών. Αυτή ξεχωρίζει για την πρακτικότητά της, η οποία απογειώνεται µε το προαιρετικό σύστηµα VarioFlex µε τα 3 ανεξάρτητα και συρόµενα πίσω καθίσµατα.  Έτσι το πορτµπαγκάζ  διαµορφώνεται από τα 479 ως τα 588 λτ. ή µε την αφαίρεση των πίσω καθισµάτων τους στα 1.810 λτ.

Στην καµπίνα, ο νέος LED εσωτερικός φωτισµός σε διακοσµητικές ταινίες ενσωµατωµένες στις πόρτες και το ταµπλό, µπορεί να ρυθµιστεί σε ένα από τα συνολικά 10 διαθέσιµα χρώµατα, προκειµένου να δηµιουργείται µια εντυπωσιακή ατµόσφαιρα (µέρος του πακέτου LED, που διατίθεται µε επιπλέον χρέωση για τα επίπεδα εξοπλισµού Ambition και Style).

Κινητήρας που τρέφεται με χιλιόμετρα…

Αν προσπεράσουμε το λίγο απότομο ξεκίνημα του, είναι ένας κινητήρας-διαμάντι που φυσικά όλοι θα τον θέλαμε σε ένα ιδανικό φορολογικό περιβάλλον. Αποτελεσματικός σε κάθε φάσμα οδήγησης, ανταποκρίνεται υποδειγματικά στο να κινήσει τα 1.580 kg. του αμαξώματος. Τα 34,7 kgm και τα 150 PS ξεδιπλώνονται μεταξύ 1.750-3.000 και 3.500-4.000 rpm αντίστοιχα και το εξαιρετικό  7άρι DSG κιβώτιο, διαθέτει την κλιμάκωση που χρειάζεται για κάθε πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις. Η κατανάλωση είναι πολύ ικανοποιητική, γράφοντας τις περισσότερες φορές 7 χαμηλά αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις εμείς “γράψαμε” 7,8 lt/100 km που την θεωρούμε άκρως ρεαλιστική μέση τιμή.

Πρωτοποριακό σύστηµα SKODA Connect

Χάρη στο SKODA Connect, οι επιβαίνοντες είναι συνεχώς «δικτυωµένοι» µε τις νέες online υπηρεσίες. Τα διαισθητικά συστήµατα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν ψυχαγωγία και ενηµέρωση, καθώς και τις υπηρεσίες Care Connect που προσφέρουν υποστήριξη και υποβοήθηση. Η προσφορά περιλαµβάνει πλοήγηση σε πραγµατικό χρόνο µε προτεινόµενες εναλλακτικές διαδροµές στην περίπτωση µποτιλιαρίσµατος, µία αυτόµατη κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call) και τον εντοπισµό της θέσης του σταθµευµένου σας αυτοκινήτου (Parking Location). Τα ταξίδια µπορούν να προγραµµατίζονται στο σπίτι και να µεταφέρονται  online στο όχηµα σας.

Όλα τα σύγχρονα συστήµατα ασφαλείας στην διάθεση του οδηγού

Το νέο κόµπακτ SUV προσφέρει πολλά συστήµατα υποβοήθησης οδηγού που προέρχονται από µεγαλύτερες κατηγορίες.

Το Adaptive Cruise Control (ACC) διατηρεί την επιθυµητή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόµενο όχηµα, καθώς αυξοµειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα µε το όριο που έχει θέσει ο οδηγός.

Tα προαιρετικά Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σηµείου) και Rear Traffic Alert(Ανίχνευση Πίσω Κυκλοφορίας) κάνουν ασφαλέστερες και πιο άνετες τις µετακινήσεις.

Το στάνταρ Σύστηµα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαµβάνει την Αστική Λειτουργία Επιβράδυνσης (City Emergency Brake) µε Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection) βασίζεται στην λειτουργία ενός αισθητήρα ραντάρ.

Το Hill-Hold Control επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει σε ανηφόρα δίχως τον κίνδυνο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και δίχως να χρειάζεται η χρήση του χειρόφρενου.

Σε ταχύτητες άνω των 65 χλµ./ώρα και µε την βοήθεια µιας κάµερας πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, το σύστηµα Lane Assist να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας µε ασφάλεια. Όταν το κόµπακτ SUV πλησιάζει στην διαγράµµιση του δρόµου και δίχως την χρήση των φλας, τότε το σύστηµα προχωρά σε µικρές διορθώσεις στο τιµόνι ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται.

Το Traffic Jam Assist διατηρεί το όχηµα στην λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες κάτω από 60 χλµ./ώρα, όταν το ACC είναι ταυτόχρονα ενεργό µε το στρίψιµο, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση να γίνονται αυτόµατα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήµατος είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιµόνι.

Το σύστηµα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα πιο συνηθισµένα σήµατα κυκλοφορίας και τα απεικονίζει στην µορφή εικονογράµµατος στον πίνακα οργάνων και/ή στο σύστηµα πλοήγησης.

Χρησιµοποιώντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά, το Driver Alert ανιχνεύει διαφοροποιήσεις από την συνηθισµένη συµπεριφορά του οδηγού και µία πιθανά µειωµένη αυτοσυγκέντρωσή του.