Σας αρέσει το τιμόνι δύο ακτίνων της νέας SKODA OCTAVIA ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Η SKODA παρουσίασε τη νέα OCTAVIA με ένα διάκτινο τιμόνι που ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.

Τα τελευταία χρόνια έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο. Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος, ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών

Πρόσβαση στις παραβάσεις τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet έχουν πλέον όλοι οι οδηγοί.     Η ψηφιακή εποχή που ζούμε, έχει ως αποτέλεσμα η καθημερινότητά μας...

«Ένα από τα κίνητρά μας για ένα τιμόνι δύο ακτίνων ήταν ό,τι το διάκτινο τιμόνι είναι πιο βολικό και πρακτικό, ενώ η τοποθέτηση των ακτίνων οριζόντια συνδέεται οπτικά με τις άλλες γραμμές του εσωτερικού», λέει ο Peter Olah, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού- αρχιτεκτονικής στη SKODA AUTO.

«Ονειρευόμασταν από καιρό ένα τιμόνι δύο ακτίνων, και τώρα οι μηχανικοί μας δημιούργησαν μια αρκετά ισχυρή κατασκευαστική δομή για αυτό», λέει ο Marwan Khiat, project manager για το εσωτερικό της νέας OCTAVIA.

«Θέλαμε το κέντρο του τιμονιού να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρό σχεδιαστικά, τόσο για να κάνει το λογότυπο να ξεχωρίζει όσο και για να αποφευχθεί οποιαδήποτε αίσθηση ακαταστασίας», συνεχίζει ο Khiat.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σχεδιαστές πέτυχαν το στόχο τους: το τιμόνι δύο ακτίνων φαίνεται σαν να πλέει στο χώρο. «Εκτός από το λογότυπο, διαθέτει συνολικά 14 κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δύο περιστροφικά χειριστήρια που μοιάζουν σχεδόν με πολύτιμα κοσμήματα», εξηγεί ο Khiat.

Και ολοκληρώνει: «Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε επιφάνειες αφής, όμως για εμάς είναι σημαντικό να έχουμε έλεγχο με απτή απόκριση, που συμβάλλει στην εξαιρετική εργονομία του τιμονιού».

Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών «ευρημάτων» εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή για τη θέση του τιμονιού.

Επιπλέον ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της SKODA, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo.

Το νέο τιμόνι των δύο ακτίνων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη γενιά της SKODA OCTAVIA αλλά σταδιακά τοποθετείται και στα άλλα μοντέλα της SKODA. Οι σχεδιαστές του είναι δίκαια υπερήφανοι γι’ αυτό: είναι εργονομικό, έχει μια φρέσκια εμφάνιση ​​και επιτρέπει μια ποικιλία παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης τριών ακτίνων.

Η SKODA χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να το εξελίξει. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού.

Το νέο τιμόνι έχει γίνει ήδη δεκτό με πολύ θετικά σχόλια από οδηγούς της νέας SKODA OCTAVIA, κάτι που αποτυπώνεται και σε σχετικές έρευνες ικανοποίησης πελατών, στις οποίες «σκοράρει» ανάμεσα στα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.