Η Suzuki θα σταματήσει σύντομα να πουλάει το δημοφιλές SUV στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να επικοινωνεί με το ευρωπαϊκό δίκτυο αντιπροσώπων της για να σταματήσει να δέχεται νέες παραγγελίες για το Jimny, με άμεση ισχύ.
Η αποχώρηση του Jimny από την ευρωπαϊκή σειρά Suzuki έχει να κάνει με τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες για εκπομπές CO2 που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2021.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Η νομοθεσία της ΕΕ θέτει υποχρεωτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών για τα καινούργια αυτοκίνητα, και από το 2021, κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να έχει μέγιστο μέσο όρο στόλου τα 95g CO2 / km. Παρόλο που ο κανόνας αυτός θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος, έχει ξεκινήσει από το τρέχον έτος, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η Suzuki είχε καταργήσει σταδιακά τα οχήματα ντίζελ από το 2018 και είναι επί του παρόντος στη διαδικασία εισαγωγής μίας υβριδικής 48V έκδοσης για το Vitara, το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέλο Suzuki στην Ευρώπη για να επωφεληθεί από αυτό το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Το Jimny που πωλείται στην Ευρώπη έρχεται με τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων της Suzuki που δεν διαθέτει κάποιο είδος υβριδικού συστήματος. Το λιλιπούτειο SUV είναι διαθέσιμο είτε με κιβώτιο 5 ταχυτήτων είτε με 4άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Jimny εκπέμπει σχετικά υψηλά επίπεδα CO2 – που φθάνουν τα 154g ή 170g, ανάλογα με το αν ο κινητήρας 1.5 λίτρων συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η μεγαλύτερη ζήτηση για το μοντέλο Jimny από τα πιο πράσινα μοντέλα της φίρμας, όπως τα Ignis και Swift, θα ωθήσει το μέσο όρο CO2 της Suzuki στην Ευρώπη σε υψηλά επίπεδα, οδηγώντας έτσι σε πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση αν υπερβεί τον στόχο που απαιτείται. Οπότε ως μόνη λύση είναι η κατάργηση του μοντέλου από την Ευρώπη.
Η Suzuki θα πουλάει πλέον όλα τα οχήματα στην Ευρώπη με κάποιο υβριδικό σύστημα. Η εταιρεία πουλάει ήδη το Ignis και το Swift με ένα σύστημα 12V, ενώ τα μεγαλύτερα μοντέλα, όπως το S-Cross και το Vitara, αναμένονται με το υβριδικό σύστημα 48V σε συνδυασμό με έναν νέο βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων.