Το νέο SUZUKI Swift με το αυτόματο κιβώτιο CVT, είναι πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό, προσφέρει άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά μειώνει και το άγχος.
Του Ηλία Ματζαβά
Το SUZUKI Swift, έχοντας πλέον μπει στην τέταρτη γενιά του, εξακολουθεί να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα σούπερ μίνι. Και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που, σε…πείσμα των καιρών, δεν έχει «βαφτιστεί» SUV. Παραμένει ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν θα προβληματίσει αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις.
Για τη νέα, εκσυγχρονισμένη γενιά του SUZUKI Swift ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.
To Swift δεν κρύβει τον αστικό του χαρακτήρα, ο οποίος γίνεται ακόμα πιο…ξεκούραστος στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Γιατί η έκδοση CVT, δηλαδή με τη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, απλοποιεί τις καθημερινές μετακινήσεις. Το αριστερό πόδι του οδηγού στη συγκεκριμένη περίπτωση μένει ανενεργό, γλιτώνοντας τη…μάχη με το συμπλέκτη στα ατελείωτα σταμάτα ξεκίνα των καθημερινών, εντός πόλης μετακινήσεων.
Ξεχάστε τις αλλαγές ταχυτήτων
Με τη βοήθεια και της διαθέσιμης από τις χαμηλές στροφές, ροπής του κινητήρα των 1,2 λίτρων, το κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά, χωρίς να ανεβάζει απότομα και ενοχλητικά τις στροφές. Κάτι που συχνά συμβαίνει στα αυτόματα κιβώτια.
Μπορεί στις ανηφόρες να…ακούγεται λίγο περισσότερο, αλλά οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ομαλά, στη σωστή στιγμή χωρίς να ξαφνιάζουν τον οδηγό. Ο οποίος αν θέλει να έχει αυτός τον… έλεγχο, βάζει τον επιλογέα σχέσεων στη θέση «M» και κάνει τις αλλαγές μέσω των paddles που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. Έτσι, μπορεί να κάνει και πιο διασκεδαστικές τις μετακινήσεις του.
Σύμφωνα μάλιστα με τα επίσημα στοιχεία της SUZUKI, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 82 ίππων, με το mild hybrid σύστημα, στην έκδοση CVT εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,9 δευτερόλεπτα, έναντι 12,5΄΄ της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο. Η οποία πάντως σου δίνει την εντύπωση ότι όλα γίνονται πιο…σβέλτα.
Και η τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα είναι ελαφρώς καλύτερη από τα 165 χλμ./ώρα της απλής έκδοσης. Αλλά αυτός ο παράγοντας μάλλον δεν πρέπει να μας απασχολεί. Άλλωστε ο νέος, αυστηρός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας…καραδοκεί.
Η συνήθως αυξημένη κατανάλωση των αυτόματων κιβωτίων, στην περίπτωση του SUZUKI Swift CVT, δεν…ξεφεύγει σημαντικά. Με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,7λτ./100χλμ. έναντι 4,4λτ./100χλμ. με μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων. Στην πράξη, αν οδηγείς συνετά, χωρίς υπερβολές, μπορείς να βλέπεις στον υπολογιστή ταξιδιού, ενδείξεις κοντά στα 5λτ./100χλμ.
Σβέλτο και ευχάριστο
Άλλες διαφορές, σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, δεν υπάρχουν. Το SUZUKI Swift παραμένει ένα ευέλικτο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που αν και του αρέσουν οι βόλτες στην πόλη, δεν θα διστάσει να κινηθεί και σβέλτα. Άλλωστε συμβάλουν σε αυτό το μικρό βάρος του αμαξώματος (984 κιλά), η ελαστικότητα του κινητήρα και η ρύθμιση της ανάρτησης. Η οποία προσφέρει ασφαλή συμπεριφορά, με υψηλά επίπεδα «κρατήματος». Με τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος να γίνονται αισθητές, αλλά όχι ενοχλητικές.
Τα αποτελεσματικά φρένα και η σωστή πληροφόρηση του τιμονιού κάνουν ακόμα πιο ξένοιαστη τη δουλειά του οδηγού, ο οποίος με το «αυτόματο» Swift θα ανακαλύψει ότι οι εντός πόλης διαδρομές μπορούν να γίνονται με λιγότερο άγχος. Κάτι που σημαίνει ότι όποιος το δοκιμάσει, δύσκολα θα ξαναγυρίσει στις παλαιές συνήθειες με το…ανακάτεμα του λεβιέ ταχυτήτων. Γιατί το SUZUKI Swift CVT εκτός από φιλικό, είναι και αγχολυτικό!
Τιμές
Το SUZUKI Swift 1.2 Hybrid CVT είναι διαθέσιμο, μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, στην έκδοση GL+ η οποία με το Hybrid Bonus της SUZUKI, κοστίζει 19.790 ευρώ. Η πλουσιότερη GLX ξεκινά από 21.490 ευρώ. Μπορεί να είναι ακριβότερο από το Swift με το μηχανικό κιβώτιο, αλλά η ηρεμία που εξασφαλίζει μέσα στη…ζούγκλα των πόλεων, έχει ανεκτίμητη αξία. Δείτε εδώ τις τιμές όλων των SUZUKI.
































