Ένα αγωνιστικό Yaris Rally2, εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που τροφοδοτείται από συμπιεσμένο υδρογόνο ετοιμάζει η TOYOTA.
Η TOYOTA ίσως είναι η εταιρεία που προετοιμάζεται περισσότερο από κάθε άλλη, για την μεθεπόμενη ημέρα της αυτοκίνησης. Τότε που ίσως το…νερό, προσπεράσει τις…πρίζες.
Το υδρογόνο, αναμένεται να είναι μία από τις επιλογές και για το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σε μια «καθαρή» κοινωνία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Η TOYOTA ήδη αγωνίζεται με ένα Corolla με κινητήρα υδρογόνου, από το 2021 στη σειρά Super Taikyu στην Ιαπωνία. Το 2022, η τεχνολογία αυτή παρουσιάστηκε και στην Ευρώπη για πρώτη φορά, όταν το πειραματικό GR Yaris H2 έκανε το ντεμπούτο του στο Ράλι Βελγίου, με οδηγούς τους Akio Toyoda και Juha Kankkunen.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αργότερα οδήγησε και ο Rowan Atkinson, ο γνωστός μας Mr. Bean.
Από τότε, η ανάπτυξη συνεχίζεται, με αποτέλεσμα τη δημιουργία του Yaris Rally2 H2 Concept. Tο οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί στο Ράλι Φινλανδίας. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο επιτυχημένο πλαίσιο του GR Yaris Rally2 και είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που τροφοδοτείται από συμπιεσμένο υδρογόνο. Προσφέρει σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, διατηρώντας παράλληλα τους ήχους και τις αισθήσεις που απολαμβάνουν οι λάτρεις των ράλι.
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση του Yaris Rally2 H2 θα γίνει στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του Ράλι Φινλανδίας, με οδηγό τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και αναπληρωτή αρχηγό της ομάδας της TGR-WRT, Juha Kankkunen.
Απόδειξη ότι η TOYOTA πιστεύει ότι το υδρογόνο και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μπορούν να συνυπάρξουν, είναι ότι ετοιμάζει αυτοκίνητο και για αγώνες αντοχής, όπως οι 24 ώρες του Λε Μαν.