Τα πρόσφατα εξηλεκτρισμένα προϊόντα, οι τεχνολογίες και τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας ήταν το θέμα του Toyota Motor Europe 2023 Kenshiki.
Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή διοργάνωση της TOYOTA, εστίασε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα, τα οποία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Η αρχή της TOYOTA για κινητικότητα για όλους, “Mobility for All” και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και, σε όλο τον κόσμο έως το 2050, καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Μιλώντας στο Kenshiki, ο Simon Humphries, Chief Branding Officer, Head of Design, Toyota Motor Corporation, έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τη φιλοσοφία της εταιρείας: «Για εμάς, η κινητικότητα σημαίνει στην πραγματικότητα ελευθερία. Με την ελευθερία έρχεται η ευκαιρία και στην TOYOTA πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που παρέχει η κινητικότητα, όπου κι αν ζουν, σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκονται και να μην μένει κανένας εκτός».
Η πολυτεχνολογική στρατηγική της TOYOTA επιβεβαιώνει αυτό το σκεπτικό, με τις λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών να σχεδιάζονται για να καλύψουν συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες. Δηλαδή προϊόντα που ικανοποιούν τη ζήτηση των πελατών ή είναι σχετικά με την τοπική τους υποδομή, ενώ παράλληλα παραμένουν προσβάσιμα, ώστε κανείς να μην μένει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
Ο κ. Humphries παρουσίασε διάφορα πρωτότυπα μοντέλα που θα ηγηθούν της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της LEXUS και της TOYOTA. Εξήγησε ότι η νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική σχεδιασμού που συνδυάζει την κατασκευή του πλαισίου με τη βοήθεια γιγαντιαίων μηχανών χύτευσης (gigacast), την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων και το νέο λειτουργικό σύστημα Arene, επιτρέπει ελευθερία στον σχεδιασμό που αναβαθμίζει ολόκληρη την εμπειρία χρήστη.
Η σειρά των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία που παρουσιάστηκαν στο Kenshiki πρόκειται να εμφανιστούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα επόμενα χρόνια. Μεταξύ άλλων, πρόκειται για τα LEXUS LF-ZC, Toyota FT-Se και τα TOYOTA, FT-3e, Sport Crossover concept και Urban SUV concept.
Η TME ανακοίνωσε πέρσι ότι στοχεύει να πετύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040. Οι στόχοι SBTi Scope 1 & 2 για την ουδετερότητα άνθρακα, θα επιτευχθούν στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής της μέχρι το 2030.
Για το Scope 3, η TOYOTA θα επιτύχει 100% μείωση του CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2035 και, έως το 2040, πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην αλυσίδα αξίας και τα logistics. Σε αυτό τον τομέα, η TME σημειώνει ήδη πρόοδο, αρχίζοντας να χρησιμοποιεί ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στις τέσσερις βασικές διαδρομές logistics από το Βέλγιο προς τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.
Σχολιάζοντας το μεσοπρόθεσμο πλάνο λανσαρίσματος προϊόντων της TME, ο Yoshihiro Nakata, Πρόεδρος & CEO, Toyota Motor Europe δήλωσε: «Ενώ θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε πολλαπλές τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θα αυξήσουμε επίσης σταθερά τον αριθμό των οχημάτων μηδενικών εκπομπών που προσφέρουμε στους πελάτες.»
Στην Ευρώπη, το ηλεκτρισμένο μείγμα της TOYOTA βρίσκεται ήδη στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% το 2024. Aυτό θα επεκταθεί περαιτέρω, με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στον όγκο των πωλήσεών της.
Μέχρι το 2026, η TME θα προσφέρει περίπου 15 διαφορετικά οχήματα μηδενικών εκπομπών υπό το εμπορικό σήμα της TOYOTA, από επιβατικά έως ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα. Το ευρωπαϊκό μείγμα BEV αναμένεται να ξεπεράσει το 20% υπερβαίνοντας τα 250.000 οχήματα ετησίως.
Αναφερόμενος στο υδρογόνο, ο κ. Nakata εξήγησε ότι η TOYOTA διατηρεί την πεποίθησή της για τον μοναδικό του ρόλο και τη συμβολή στην απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών μεταφορών με τη δυναμική των αυξανόμενων υποδομών και διαθεσιμότητας του πράσινου υδρογόνου.
Η στρατηγική της TOYOTA για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας. Στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, η εταιρεία προσφέρει το Mirai και το Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα.
Στον εμπορικό τομέα, το Hydrogen Factory Europe της TME ενσωματώνει την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, σκάφη και pick up οχήματα. Όπως καταδεικνύει το πρωτότυπο Hilux κυψελών καυσίμου υδρογόνου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki.
Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η TOYOTA λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026.
Η σειρά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Toyota Professional ολοκληρώνεται με την προσθήκη του νέου Proace Max, ενός μεγάλου van που διατίθεται σε τρία μήκη και ύψη παρέχοντας στους πελάτες την ευελιξία που απαιτούν.
Όπως και τα «αδέλφια» του, το νέο Proace Max διατίθεται με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, παρέχοντας αυτονομία 420 χιλιομέτρων (WLTP) και πρόσβαση σε ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το Proace Max έρχεται να προστεθεί στα πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα Proace και Proace City, παρέχοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα σε μεγάλα, μεσαία και μικρά επαγγελματικά οχήματα – όλα με την επιλογή ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με μπαταρία.
Το Hilux αποτελεί επίσης βασικό μέλος του στόλου της Toyota Professional και βασικό πυλώνα των επαγγελματικών οχημάτων της TME για πελάτες που εκτιμούν την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία. Νέα ώθηση στο μοντέλο θα δώσει την επόμενη χρονιά η παρουσίαση μιας έκδοσης με υβριδικό σύστημα 48 volt, που θα παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή, ενώ θα βελτιώνει την αποδοτικότητα καυσίμου κατά 10%.
Η Toyota Professional έχει ισχυρή δυναμική και οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν το 2023 σε πάνω από 140.000 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση άνω του +20% σε σύγκριση με το 2022. Η ισχυρή γκάμα προϊόντων αποτελεί ένα μόνο μέρος της εξίσωσης, καθώς το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η αναγνωρισμένη αριστεία στην εξυπηρέτηση πελατών του δικτύου λιανικής.
Σε συνέχεια του προηγούμενου θέματος σχετικά με το υδρογόνο, ο Matt Harrison, COO, Toyota Motor Europe, τόνισε ότι στο Παρίσι 2024 θα λειτουργούν έως και δέκα εφαρμογές υδρογόνου.
Η Toyota, ως παγκόσμιος εταίρος κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής, θα παρέχει έναν στόλο επιβατικών αυτοκινήτων με περισσότερα από 2.650 ηλεκτροκίνητα οχήματα και 700 λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας τύπου last-mile.
Ο κ. Harrison εξήγησε ότι μεταξύ αυτών των λύσεων περιλαμβάνονται 250 Accessible People Movers (APM), επανασχεδιασμένα για το Παρίσι 2024 και κατασκευασμένα στην Ευρώπη, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις τοπικές απαιτήσεις του Παρισιού.
«Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει υπηρεσίες last-mile και να μεταφέρει άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας σε διάφορα σημεία. Μετά τους Αγώνες, ο στόλος των APM θα αποτελέσει μέρος της βιώσιμης κληρονομιάς μας για το Παρίσι.»