Η Volvo θα ξεκινήσει έρευνα δοκιμάζοντας χάλυβα κατασκευασμένο από σίδερο με αναγωγή υδρογόνου, με σκοπό τη χρήση του σε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα χρόνια.
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Η Volvo Cars δήλωσε την Τετάρτη ότι θα ερευνήσει την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά για οχήματα και εξαρτήματα με τη σουηδική χαλυβουργία SSAB, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να γίνει σε εταιρεία ουδέτερη για το κλίμα έως το 2040.
Από τις συνολικές εκπομπές CO2 από το υλικό και την παραγωγή των εξαρτημάτων που εισέρχονται στα αυτοκίνητα της Volvo, περίπου το 35% προέρχεται από τη δημιουργία του χάλυβα και του σιδήρου που απαιτούνται για ένα μοντέλο με βενζίνη ή ντίζελ.
Αυτός ο αριθμός μειώνεται στο 20% σε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η Volvo εκτιμά ότι με τη μετάβαση σε χάλυβα χωρίς ορυκτά, θα μειώσει αυτούς τους αριθμούς κατά τουλάχιστον 90 τοις εκατό, δήλωσε ο επικεφαλής προμηθειών Kerstin Enochsson στην Automotive News Europe
Η Volvo θα ξεκινήσει να δοκιμάζει χάλυβα κατασκευασμένο από σίδηρο με αναγωγή υδρογόνου ήδη από το τρέχον έτος, με σκοπό να το χρησιμοποιήσει σε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα χρόνια και τελικά να γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα κατασκευάσει οχήματα με χάλυβα χωρίς ορυκτά.
Η SSAB σχεδιάζει να προμηθεύσει στην αγορά χάλυβα χωρίς ορυκτά σε εμπορική κλίμακα έως το 2026.
Η Volvo είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάζεται με την SSAB ως μέρος της λεγόμενης πρωτοβουλίας HYBRIT. Το HYBRIT ξεκίνησε από την SSAB, τον παραγωγό σιδηρομεταλλεύματος LKAB και την εταιρεία ενέργειας Vattenfall. Στόχος είναι η αντικατάσταση του άνθρακα οπτάνθρακα, που παραδοσιακά απαιτείται για την παραγωγή χάλυβα με βάση το σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο χωρίς ορυκτά.
«Καθώς μειώνουμε συνεχώς το συνολικό μας αποτύπωμα άνθρακα, γνωρίζουμε ότι ο χάλυβας είναι ένας σημαντικός τομέας για περαιτέρω πρόοδο», δήλωσε σε ανακοίνωση ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Hakan Samuelsson. «Η συνεργασία με την SSAB για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά θα μπορούσε να δώσει σημαντικές μειώσεις εκπομπών στην αλυσίδα εφοδιασμού μας».
Ο Enochsson είπε ότι η συνεργασία με την SSAB επικεντρώνεται στις χαλυβουργικές ανάγκες στην Ευρώπη.
Αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα αναζητήσει ξεχωριστές συμφωνίες για χάλυβα χωρίς ορυκτά με τοπικούς παραγωγούς που μπορούν να προμηθεύσουν τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και την Κίνα.
Αρνήθηκε να παράσχει ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπορούσαν να ανακοινωθούν αυτές οι καινοτομίες.