Με το XC40, η premium σουηδική μάρκα απλώνει το χέρι για να υποδεχτεί κι ένα πιο νεανικό κοινό, τόσο με την δυναμική του εμφάνιση, όσο και με τις οδηγικές του ικανότητες.
Μπορεί η Volvo να άργησε να μπει στη κατηγορία των compact SUV, όμως όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι το κατάφερε και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μπορεί η έκδοση που δοκιμάζουμε να είναι η βασική, όμως είναι και η πλέον συμφέρουσα, έχοντας όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει και την best-seller επιλογή του XC40. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση T3 με τον ολοκαίνουργιο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης των 156 ίππων,
Είναι SUV και το δείχνει!
Το XC40 έχει ανακηρυχθεί ως το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018», έχοντας δυνατούς αντιπάλους απέναντί του, όπως το Audi Q3, τη BMW X1, αλλά και τη Mercedes GLA.
Εν αντιθέσει με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας το XC40 δεν προσπαθεί με καμία ακμή του να κρύψει τον εμφατικό όγκο του. Τετράγωνη λογική στο σχεδιασμό, ο οποίος τονίζεται χάρη στις έντονες ακμές του αμαξώματος, ενώ σχεδιαστικό highlight είναι το σχεδόν κάθετο πίσω τμήμα, αλλά και τα τύπου μπούμερανγκ φώτα της Volvo. Ο SUV χαρακτήρας συμπληρώνεται και από την αξιοπρεπέστατη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 211 χλστ.!
Άνετη κι ποιοτική καμπίνα!
Οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα εξαιρετικό εσωτερικό, ευρύχωρο, ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο. Σαφώς και η οθόνη αφής που θυμίζει τάμπλετ στο κέντρο της κονσόλας, κεντρίζει το ενδιαφέρον, αλλά οι πιο ψαγμένοι θα εντυπωσιαστούν με την στιβαρή κατασκευή του όλου συνόλου και την άρτια συναρμογή του.
Για τα του tablet τώρα, από εκεί ο οδηγός ελέγχει τις περισσότερες παραμέτρους του XC40, όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, το κινητό του τηλέφωνο, τις παραμέτρους ασφαλείας του αυτοκινήτου κι άλλα! Θα χρειαστεί να «παίξετε» λίγο μαζί του για να μάθετε όλα τα τερτίπια του, αλλά μόλις γίνει αυτό, θα το λατρέψετε, μιας και απογειώνει την εργονομία, αφού όλοι οι περιττοί διακόπτες έχουν εξαφανιστεί. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα στις εμπρός θέσεις, με χωρίσματα και «διαμερίσματα», ενώ επαρκής χώρος υπάρχει και στις πόρτες.
Ποταμός Άρδας, παραπόταμος του Έβρου.
Ο Άρδας είναι ο βορειότερος ποταμός της Ελλάδας ο οποίος κινείται στο μεγαλύτερο μέρος του στη γειτονική Βουλγαρία παράλληλα με τα σύνορα. Ο Άρδας (στα βουλγαρικά Άρντα) γεννιέται στα βουνά της Δυτικής Ροδόπης από τη μεριά της Βουλγαρίας, κοντά στα ανατολικά του νομού Δράμας. Οι πηγές του ποταμού βρίσκονται στα γειτονική πλευρά των βουνών της Κούλας, απ’ όπου πολλοί παραπόταμοι κατεβαίνουν προς τα βόρεια. Η κατεύθυνση του είναι από τα δυτικά προς τα ανατολικά και κινείται κοντά στα σύνορα σε μια απόσταση από 20 μέχρι 45 χλμ. από αυτά. Στην Ελλάδα εισέρχεται στα βόρεια του νομού Έβρου κοντά στο χωριό Μηλέα και «κόβει» κάθετα το νομό μέχρι να εκβάλλει στον ποταμό Έβρο κοντά στις Καστανιές και στα σύνορα με τη Τουρκία. Το συνολικό μήκος του Άρδα φτάνει περίπου τα 260 χλμ. από τα οποία τα 220 βρίσκονται στο έδαφος της Βουλγαρίας και τα 40 στο έδαφος της Ελλάδας. Πάνω στο ποταμό έχουν κατασκευαστεί τρία φράγματα, ένα στην Ελλάδα και τρία μεγάλα στη Βουλγαρία, τα οποία συγκεντρώνουν τα νερά του για αρδευτικούς σκοπούς. Γύρω από τον Άρδα στην περιοχή του Έβρου απλώνονται πολλά μικρά και όμορφα πεδινά χωριά, όπως η Μηλέα, το Θεραπειό, ο Κυπρίνος, τα Κόμαρα, το Φυλάκιο, η Ελαία, ο Κέραμος, ο Άρζος, τα Ρίζια, ο Καναδάς και οι Καστανιές. Ο Άρδας συνδέεται με τον αρχαίο ποταμό Αρπησσό. Στα λίγα χιλιόμετρα που κινείται στην Ελλάδα ο μεγάλος ποταμός δημιουργεί πολλούς όμορφους βιοτόπους στους οποίους πρωταγωνιστούν οι πολλές αμμώδεις νησίδες με βλάστηση και ένα από τα πιο πλούσια και εντυπωσιακά παραποτάμια δάση της χώρας μας.
Πως θα πάτε
Καλύτερη αφετηρία για να απολαύσετε τις βόλτες στον Άρδα είναι οι Καστανιές, κοντά στις εκβολές, όπου κάθε καλοκαίρι γίνεται και το διάσημο φεστιβάλ Άρδα. Οι Καστανιές Έβρου απέχουν 132 χλμ. από την Αλεξανδρούπολη, 424 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη και 923 χλμ. από την Αθήνα. Στις βόλτες σας στους χωματόδρομους γύρω από το ποτάμι να έχετε το νου σας στα τσοπανόσκυλα.
Εξαιρετικός ο turbo 1.500αρης με τους 156 ίππους
Το μυώδες premium μοντέλο κινείται από έναν κινητήρα που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Volvo και είναι … 3κυλινδρος! Η ισχύς του αγγίζει τους 156 ίππους και η ροπή τα 265 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις μόλις 1.850 σ.α.λ.. Στο δια ταύτα, το μοτέρ αποδεικνύεται λίρα εκατό, μιας και προσφέρει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, ραφιναρισμένη λειτουργία ακόμα και στο ρελαντί, ενώ γίνεται εθιστικός στο «άσε – πάτα» μόνο και μόνο που ακούς το ξεφύσημα του turbo.
Εξαιρετικό όμως είναι και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει καλή αίσθηση κι ακριβές κούμπωμα, με τη κλιμάκωσή του να εστιάζει στην επίτευξη μιας λογικής κατανάλωσης. Βέβαια για να την πετύχετε θέλει αρκετή προσοχή, μιας και το γκάζι είναι γλυκό και εύκολα μπορεί να ξεφύγει προς τα πάνω. Για αυτό το λόγο και ειδικά όταν κινείστε μέσα στη πόλη να επιλέγετε την λειτουργία Eco, η οποία αμβλύνει λίγο την οξύτητα της λειτουργίας του συνόλου.
Χαίρεσαι να το οδηγείς
Κι όμως το XC40, είναι ένα μοντέλο το οποίο δεν θα σου αρνηθεί τίποτε και τα κάνει όλα. Ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενισχύοντας στο έπακρο το lifestyle του χρήστη, χωρίς να δυσανασχετεί στα στενά της πόλης, μιας και με το τιμόνι που κόβει αρκετά οι ελιγμοί γίνονται παιχνιδάκι.
Βέβαια, μόλις βγείτε εκτός, θα καταλάβετε τι μπορεί να προσφέρει το Volvo XC40. Η εθνική είναι βούτυρο στο ψωμί του, με τον κινητήρα να ανεβάζει χιλιόμετρα ταχύτατα στο κοντέρ και οι αποστάσεις «καταπίνονται» άνετα. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετικές, απομονώνοντας τον οδηγό από το περιβάλλον. Αν θελήσετε να… στρίψετε το XC40, δεν θα σας αρνηθεί, αλλά θα σας δηλώσει ότι δεν φτιάχτηκε για τέτοιου είδους χρήση. Η ανάρτηση είναι μαλακά ρυθμισμένη, ενώ εξίσου ελαφρύ είναι και το τιμόνι. Στη ρύθμιση Dynamic βέβαια θα «σφίξει» ελαφρώς αλλά μην περιμένετε ότι θα μετατραπεί σε GTi. Για να μην μακρυγορούμε, οι κλίσεις του αμαξώματος δεν θα σας τρομάξουν, αλλά και αν το παρακάνετε το διακριτικό ESP θα επιβάλλει την τάξη. Τα φρένα προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, όντας δυνατά και ανθεκτικά.
Ανακατεύει για τα καλά τη τράπουλα στα premium compact SUV
Ο ερχομός του Volvo XC40 αναμένεται να φέρει αλλαγές στα μερίδια αγοράς των premium compact SUV. Το σουηδικό μοντέλο προσφέρει ότι θέλει ο μέσος οδηγός της εν λόγω κατηγορίας, με το συνολικό πακέτο να χαρακτηρίζεται μοντέρνο, ελκυστικό, άνετο και τεχνολογικά προηγμένο. Τα πάει καλά σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ ο 1.500αρης, 3κυλινδρος κινητήρας παραμένει αόρατος από τα μάτια της εφορίας, χαρακτηριστικό που από μόνο του αποτελεί λόγο αγοράς. Σε όλα αυτά προσθέστε και την κορυφαία ενεργητική ασφάλεια χάρη στο πλούσιο εξοπλισμό που ενσωματώνει το XC40 και μάλιστα από τη βασική του έκδοση.