Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κέρδισε με τη τακτική που ακολούθησε το Grand Prix της Σιγκαπούρης.
Διατηρήθηκε το ρεκόρ του 100% στις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο χρησιμοποιήθηκε μετά από ένα συμβάν στην εκκίνηση. Αυτό επηρέασε τη στρατηγική ελάχιστων εκ των ανταγωνιστών. Η Σιγκαπούρη είναι ένας αγώνας που συνήθως κερδίζει αυτός που εκκινεί πρώτος, ο Rosberg το επιβεβαίωσε αυτό ακόμη μια φορά παίρνοντας ταυτόχρονα και κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Τρεις οδηγοί αξιοποίησαν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για ν’ αλλάξουν νωρίς ελαστικά. Η Red Bull ήταν η μόνη ομάδα στη 10αδα που εκκινούσε με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) τη στιγμή που οι υπόλοιποι είχαν την ταχύτερη, πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft). Παραταύτα ο Daniel Ricciardo δεν διένυσε μεγαλύτερη απόσταση από τους άμεσους ανταγωνιστές τους, απεμπολώντας έτσι το θεωρητικό πλεονέκτημα που είχε εκκινώντας με μια πιο ανθεκτική γόμα.
Στο τελείωμα του αγώνα η Mercedes άλλαξε στρατηγική ελαστικών στο Lewis Hamilton για να του επιτρέψει να περάσει τον Kimi Raikkonen και να βρεθεί στο βάθρο πραγματοποιώντας μια 3η αλλαγή. Ο Ricciardo πραγματοποίησε επίσης μια αλλαγή στο τέλος για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα: Σε κάποιο σημείο ήταν ταχύτερος μέχρι και 3 sec ανά γύρο από το Rosberg προκαλώντας ένα θρίλερ στο φινάλε. Παραταύτα ο οδηγός της Mercedes επέμεινε στα δυο πιτ στοπ και σφράγισε μια ακόμη νίκη.
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel εκκίνησε τελευταίος αλλά κατάφερε να τερματίσει 5ος, ακολουθώντας στρατηγική μαλακής/ πάρα πολύ μαλακής/πάρα πολύ μαλακής γόμας. Μια άλλη εναλλακτική στρατηγική με βάση τη μαλακή γόμα υιοθέτησε ο οδηγός της Force India, Sergio Perez. Ο Μεξικάνος εκκίνησε τον αγώνα με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε όμως βάζοντας την μαλακή υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και έκανε μόνο μια αλλαγή ακόμη, διατηρώντας τη μαλακή. Έτσι κατάφερε να βαθμολογηθεί παρότι εκκινούσε από τις πίσω θέσεις μετά την ποινή που του επιβλήθηκε.
{gallery}agwnes/f1/2016_singa/after{/gallery}
Αυτή τη βδομάδα συνεχίζεται η εξέλιξη των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 από την Pirelli. H Mercedes θα δοκιμάσει βρόχινες γόμες στο Πωλ Ρικάρντ της Γαλλίας από τις 21 έως τις 22 Σεπτεμβρίου. Θα χρησιμοποιηθεί ένα ειδικά τροποποιημένο μονοθέσιο που προσομοιάζει τους τεχνικούς κανονισμούς της νέας χρονιάς.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Σιγκαπούρη παραμένει ένας από τους πιο επίπονους αγώνες της χρονιάς για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά. Είχαμε ένα ασυνήθιστο μοτίβο βελτίωσης του κρατήματος της πίστας μετά την καταιγίδα το βράδυ του Σαββάτου. Από την αρχή του αγώνα είδαμε έναν αριθμό διαφορετικών στρατηγικών με τις ομάδες να υιοθετούν ποικίλες προσεγγίσεις στη μάχη του βάθρου. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος του Sebastian Vettel από την τελευταία θέση στην 5η, αυτό επετεύχθη και χάρη σε μια μοναδική, πρωτότυπη στρατηγική. Επιπλέον η στρατηγική ελαστικών κυριάρχησε στο φινάλε του αγώνα καθώς είχαμε μια μίξη τακτικών που περιελάμβανε δυο ή τρεις αλλαγές».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μαλακή | Πολύ μαλακή | Πάρα πολύ μαλακή | |
Πρώτος | VER 1:49.050 | RIC 1:47.187 | VET 1:47.345 |
Δεύτερος | HAM 1:49.263 | HAM 1:47.752 | RAI 1.48.204 |
Τρίτος | RAI 1:50.049 | VER 1:49.720 | SAI 1.50.532 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μαλακή: Perez 36 γύροι
Πολύ μαλακή: Kvyat 24 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Wehrlein 24 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα είναι η ταχύτερη επιλογή για τον αγώνα των 61 γύρων. Παραταύτα, ο νικητής, Nico Rosberg εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, την οποία διατήρησε στον 16ο γύρο και τελικά έβαλε τη μαλακή στον 34ο γύρο.
Περίληψη pit stop
No | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 | Pit 4 |
6 | ROS | USu | Sn (16) | Sn (33) | ||
3 | RIC | SSu | SSn (15) | Sn (32) | SSn (47) | |
44 | HAM | USu | Sn (15) | Sn (34) | SSu (45) | |
7 | RAI | USu | SSn (17) | Sn (33) | USu (46) | |
5 | VET | Sn | USn (24) | USn (42) | ||
33 | VES | SSu | SSn (13) | SSn (27) | Sn (44) | |
14 | ALO | USu | SSn (14) | Sn (34) | ||
11 | PER | USu | Sn (1) | Sn (25) | ||
26 | KVY | USu | SSn (15) | SSu (37) | ||
20 | MAG | USn | SSn (17) | SSn (38) | ||
21 | GUT | USn | USu (18) | Su (36) | ||
19 | MAS | USu | SSn (16) | USn (28) | USu (43) | |
12 | NAS | SSn | SSn (17) | Sn (35) | ||
55 | SAI | USu | SSu (7) | Sn (27) | USu (48) | |
30 | PAL | SSn | SSn (11) | Sn (34) | ||
94 | WEH | USn | SSn (18) | USn (36) | ||
9 | ERI | USn | SSn (8) | USn (25) | Su (36) | |
31 | OCO | USn | USn (19) | SSn (34) | SSn (45) | |
22 | BUT | USu | SSn (1) | USn (15) | Sn (27) | |
77 | BOT | USn | Sn (1) | SSn (15) | USu (30) | USu (32) |
27 | HUL | |||||
8 | GRO |
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
S: Μαλακή γόμα SS: Πολύ μαλακή γόμα US = Πάρα πολύ μαλακή γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα
{gallery}agwnes/f1/2016_singa/after{/gallery}