Ο Elfyn Evans επικράτησε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Ιαπωνία, όπου τα TOYOTA Yaris Rally 1 Hybrid βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις.
Η Ιαπωνία ήταν ο τελευταίος σταθμός του WRC για το 2023, με το βαθμολογικό ενδιαφέρον να είναι περιορισμένο, αφού οι τίτλοι είχαν ήδη κριθεί.
Οι καιρικές συνθήκες όμως και, κυρίως η έντονη βροχή στην αρχή του αγώνα, έκαναν ιδιαίτερα δύσκολο το έργο των πληρωμάτων.
Στην πρώτη ειδική διαδρομή της Παρασκευής, ο τοπικός ήρωας Katsuta ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός δρόμου με αποτέλεσμα το Yaris να υποστεί σημαντική ζημιά. Κατάφερε όμως να επανέλθει και με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα να φτάσει ως τα σέρβις. Αντίθετα, στο ίδιο σημείο λίγο αργότερα…πάρκαραν οριστικά τα HYUNDAI και FORD των Sordo και Fourmaux.
Αυτός που δεν έδειξε να μην προβληματίζεται από τις δύσκολες συνθήκες ήταν ο Evans. Ο Ουαλός άρχισε να αυξάνει τη διαφορά από τους υπόλοιπους, έχοντας μετά το πρώτο σκέλος, ήδη 26 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Neuville. Λίγο αργότερα, ο Βέλγος είδε τις ελπίδες του για κάτι καλό να εξανεμίζονται όταν το i20 κτύπησε σε ένα δέντρο.
Το τέλος της πρώτης ημέρας βρήκε τον Evans 1΄.49΄΄ μπροστά από τον Ogier, ο οποίος είχε 1 λεπτό ποινή, λόγω καθυστέρησης στα σέρβις, προκειμένου να επισκευαστεί το τραυματισμένο από ένα γλίστρημα Yaris.
Χωρίς προβλήματα, αλλά χωρίς να απειλεί, τρίτος ήταν ο ήδη από τον προηγούμενο αγώνα Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rovanpera.
Η εικόνα αυτή διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του αγώνα, που βρήκε τον Evans σημειώνει την όγδοη νίκη του στο WRC και για τρίτη φορά να τερματίζει δεύτερος στο πρωτάθλημα.
Ο Ogier και o Rovanpera συμπλήρωσαν το βάθρο, υλοποιώντας το καλύτερο δυνατό σενάριο των ανθρώπων της παγκόσμιας πρωταθλήτριας TOYOTA. Που ήθελαν όσο τίποτα άλλο έναν εντός έδρας θρίαμβο.
Τέταρτος τερμάτισε ο Lappi με HYUNDAI, αφού κατάφερε να κρατήσει 20΄΄ πίσω του τον…αφηνιασμένο Katsuta. Ο Ιάπωνας, αφού επισκευάστηκε το Yaris, επέστρεψε στον αγώνα και έκανε τον ταχύτερο χρόνο σε 9 από τις 21 ειδικές διαδρομές!
Έκτος, αντιμετωπίζοντας διάφορα μηχανικά προβλήματα, τερμάτισε ο Tanak, στον τελευταίο του αγώνα με τη FORD, αφού το 2024 θα επιστρέψει στην HYUNDAI.
Ο πρωταθλητής του WRC2, Mikkelsen, πρόσθεσε άλλη μια νίκη στην κατηγορία καθώς τερμάτισε έβδομος γενικής σε ένα SKODA Fabia RS Rally2. Τον ακολούθησαν οι Gryazin και Kajetanowicz. Ο τελευταίος κέρδισε και τον νεοσύστατο θεσμό του WRC2 Challenger.
Την τελική κατάταξη του Ράλι Ιαπωνίας μπορείτε να δείτε εδώ και τις τελικές βαθμολογίες εδώ.
Το επόμενο ραντεβού του WRC είναι στις 25 Ιανουαρίου στο Μόντε Κάρλο για τον πρώτο αγώνα του 2024.
Την υπερειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις στο Ολυμπιακό Στάδιο θέλησαν να αντιγράψουν οι Ιάπωνες οι οποίο δημιούργησαν μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα, αλλά με άδειες κερκίδες.