Ο ψύχραιμος Kalle Rovanpera επικράτησε στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης βάζοντας…φωτιά στη μάχη του τίτλου, ενώ η TOYOTA Gazoo Racing εξασφάλισε το πέμπτο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Μια εβδομάδα μετά τη δήλωσή του ότι στο τέλος της χρονιάς αποχωρεί από το WRC, o Kalle Rovanpera επικράτησε στο Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης. Βάζοντας έτσι σοβαρή υποψηφιότητα για τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο.
Ο αγώνας εξελίχθηκε στους γλιστερούς ασφάλτινους δρόμους της Τσεχίας, της Αυστρίας και της Γερμανίας. H πρώτη ημέρα, εκτός από το shakedown περιλάμβανε και δύο ειδικές διαδρομές. Με τους Rovanpera και Ogier να δείχνουν ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο για τη νίκη.
Κάτι που επιβεβαιώθηκε μετά την ολοκλήρωση των πρώτων 8 ειδικών διαδρομών της Παρασκευής. Που βρήκε το Γάλλο 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, στην πρώτη θέση με διαφορά 0,6 του δευτερολέπτου από τον Rovanpera. Τρίτος, με 29,5’’ διαφορά ακολουθούσε ο Evans.
Στις έξι ειδικές διαδρομές του Σαββάτου όμως άλλαξε το σκηνικό. Γιατί στη δεύτερη ειδική διαδρομή, ο Ogier σε ένα από σπάνια λάθη του, πλήγωσε ανεπανόρθωτα το Yaris πέφτοντας σε ένα δέντρο. Υπενθυμίζουμε ότι και το 2024 ο Ogier στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, κατέστρεψε το Yaris, την προτελευταία ειδική διαδρομή τότε.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη, ο Rovanpera ολοκλήρωσε το σκέλος στην πρώτη θέση έχοντας 36,3’’ πίσω του τον Tanak και 44,7’’ τον Evans.
Στις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, ο Rovanpera παρέμεινε ψύχραιμος, φτάνοντας χωρίς να απειληθεί στην τρίτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, μετά τα Κανάρια Νησιά και τη Φινλανδία.
Πίσω από τον Φινλανδό, με διαφορά 43,7΄΄ τερμάτισε ο Evans, ο οποίος «έκλεψε» τη δεύτερη θέση από τον Tanak, στην τελευταία ειδική διαδρομή.
Ο Katsuta ολοκλήρωσε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, ενώ ακολούθησαν οι Fourmaux, Pajari και McErlean. Τον αγώνα δεν ολοκλήρωσε ο Neuville, ο οποίος την τελευταία ημέρα κατέστρεψε το HYUNDAI i20 N.
Ο ήδη, από το Ράλι Χιλής, πρωταθλητής του WRC2, Solberg τερμάτισε όγδοος με το TΟΥΟΤΑ GR Yaris Rally2 του, με τους Τσέχους Cerny με SKODA Fabia και Mares με ΤΟΥΟΤΑ Yaris να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Ο Ogier, ο οποίος επανεκκίνησε την Κυριακή, έκανε την μεγαλύτερη δυνατή συγκομιδή βαθμών, τερματίζοντας πρώτος στην κατάταξη της Super Sunday, κάνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage.
Έτσι, δύο αγώνες πριν την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, ο Evans ξαναβρέθηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 247 βαθμούς, ενώ τον τίτλο διεκδικούν και οι Rovanpera και Ogier που ακολουθούν με 234. O Tanak έχει 197.
Με τα αποτελέσματα του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, η TOYOTA εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, το οποίο κατακτά για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Αυτός είναι ο ένατος τίτλος, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, της TOYOTA, η οποία ξεπέρασε τη CITROEN που έχει οκτώ. Το ρεκόρ, με δέκα παγκόσμιους τίτλους έχει η LANCIA, η οποία όπως έχετε διαβάσει στο gonews.gr, επιστρέφει στο WRC.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης 2025.
Το WRC κατευθύνεται τώρα ανατολικά, για το Ράλι Ιαπωνίας το οποίο θα διεξαχθεί από τις 6 έως τις 9 Νοεμβρίου, πριν επιστρέψει στη Μέση Ανατολή, όπου στις 29 Νοεμβρίου θα πέσει η αυλαία με το Ράλι Σαουδικής Αραβίας.