Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος ξεκίνησε από την…Στερεά Ελλάδα με τους Σωκράτη Τσολακίδη-Γιώργο Πολυζώη να φτάνουν τελικά στη νίκη και τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3 να αποκαλύπτουν τη νέα σελίδα των ελληνικών αγώνων ράλι
Το Ράλι Στερεάς Ελλάδας, το οποίο διοργανώθηκε στην περιοχή της Θήβας, για δεύτερη χρονιά, ήταν ο πρώτος, από τέσσερις αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι, το οποίο συμπληρώνει 60 χρόνια το 2024.
Η εξέλιξη του πρώτου αγώνα της χρονιάς ήταν συναρπαστική αν και ξεκίνησε με την εγκατάλειψη των Ιωάννη Παπαδημητρίου-Χρήστου Κουζιώνη. Οι οποίοι βρέθηκαν να τουμπάρουν με το SΚΟDA Fabia RS Rally2, στα πρώτα χιλιόμετρα της εναρκτήριας διαδρομής. Γεγονός που οδήγησε σε προσωρινή διακοπή της και ολιγόλεπτη καθυστέρηση του αγώνα.
Οι Παναγιώτης Ρουστέμης-Χρήστος Μπακλώρης με SKODA Fabia R5 βρέθηκαν να προηγούνται έπειτα από τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές, αλλά στη συνέχεια εγκατέλειψαν από σπασμένο ψαλίδι.
Έτσι, ο δύο φορές πρωταθλητής Ελλάδας, με τον Γιώργο Πολυζώη στο δεξί μπάκετ του SKODA Fabia Rally2 Evo, κέρδισαν τις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές, φτάνοντας άνετα στη νίκη.
Για τις υπόλοιπες θέσεις, υπήρξε έντονος συναγωνισμός μεταξύ των πληρωμάτων με αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3, η οποία από φέτος έχει το δικό της πρωτάθλημα. Και φαίνεται ότι είναι η κατηγορία που θα μας απασχολήσει στο μέλλον.
Το τέλος του αγώνα βρήκε τους Νώντα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά να τερματίζουν στη δεύτερη της γενικής κατάταξης θέση με ένα FORD Fiesta Rally3.
Οι Πέτρος Παντελή-Πάμπος Λαός από την Κύπρο, οδηγώντας για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους ένα RENAULT Clio Rally3, ανέβηκαν στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με RENAULT Clio Rally3 ξεκίνησαν εντυπωσιακά, πετυχαίνοντας την ταχύτερη επίδοση στο πρώτο πέρασμα από τον Ελικώνα και αναρριχήθηκαν μέχρι τη δεύτερη θέση. H προσπάθειά τους όμως ολοκληρώθηκε άδοξα, στα πρώτα χιλιόμετρα της τελευταίας διαδρομής όταν το Clio ανετράπη.
Ένα τετ-α-κε στη δεύτερη Θήβα ήταν αρκετό ώστε να στερήσει μια θέση στο βάθρο για τους Θέμη Χαλκιά-Νίκο Κομνό, οι οποίοι με ένα RENΑULT Clio Rally3 ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης και στην τρίτη στην κατηγορία Rally3.
Πέμπτοι τερμάτισαν οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης με MITSUBISHI Lancer Evo IX, χωρίς να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα.
Στην F2, εύκολο έργο είχαν οι Πανίκος Πολυκάρπου-Γιώργος Βότση, οι οποίοι με ένα PEUGEOT 208 Rally4, ήταν ταχύτεροι, στην κατηγορία τους, σε όλες τις ειδικές διαδρομές του Ράλι Στερεάς Ελλάδας.
Πίσω από το ελληνοκυπριακό δίδυμο, στην έβδομη θέση της γενικής, ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης με FORD Fiesta Rally3.
Ακολούθησαν οι Γιώργος Αμούτζας-Γιώργος Ηλιόπουλος, στην πρώτη τους εμφάνιση με ένα FORD Fiesta Rally3, κάνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε δύο ειδικές διαδρομές. Και θα…φλέρταραν με το βάθρο εάν δεν αντιμετώπιζαν ένα κλατάρισμα στην πρώτη διέλευση από τη Θήβα.
Στην ένατη θέση τερμάτισε ο νεαρός Βαρδινογιάννης, Flandy, έχοντας στο δεξί μπάκετ του FORD Fiesta Rally3 τον πολύπειρο Γάλλο Denis Giraudet. Συνοδηγό τη δεκαετία του 90 των Juha Kankkunen και Didier Auriol!
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας, οι οποίοι με TOYOTA Corolla AE92, επικράτησαν στην F2 E, χωρίς να απειληθούν.
Δεύτεροι στην F2, πίσω από Πολυκάρπου-Βότση, τερμάτισαν οι Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος με PEUGEOT 208 Rally4, στον πρώτο πρωταθληματικό αγώνα του οδηγού.
Το βάθρο της F2 συμπλήρωσαν οι Στέφανος Δευκαλίων Γιόκαρης-Γιώργος Μουρτζούκος, οι οποίοι κέρδισαν τη C6. Μόλις στον δεύτερο αγώνα του, ο οδηγός του TOYOTA Starlet EP91 κέρδισε τις εντυπώσεις, αφήνοντας πίσω του σαφώς πιο έμπειρους συνδυασμούς.
Στην F2 E, τους Μυλωνά-Παραπέρα, ακολούθησαν οι Καλαματιανοί Γιώργος Ρήγας-Γιάννης Γεωργιάδης οδηγώντας θεαματικά ένα πισωκίνητο FORD Escort MKII. Την τριάδα του βάθρου στην κατηγορία συμπλήρωσαν οι Θεόδωρος Καλαμαράς-Βασίλης Κούγιας με ένα PEUGEOT 206 XS.
Δεύτεροι στη C6 ήταν οι Ιωάννης Κασίμης-Χρυσούλα Δικοπούλου με TOYOTA Yaris και τρίτοι οι Νίκος Κωτσαδάμ-Παναγιώτης Αλεξίου με TOYOTA Starlet EP91.
Από τα 36 πληρώματα που βρέθηκαν στην εκκίνηση στην Πλατεία της Θήβας, στον τερματισμό έφτασαν τα 23, χωρίς να είναι σε αυτά κανένα από τα 4 ιστορικά αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τον αγώνα.
Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Σωματείο Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με τη βοήθεια των Δήμων Θηβαίων, Λειβαδέων και Αλιάρτου-Θεσπιέων.
Την τελική κατάταξη του Ράλι Στερεάς Ελλάδας μπορείτε να δείτε εδώ.