Μετά τις θετικές εντυπώσεις που αποκόμισα από το βενζινοκίνητο Crossland των 130 ίππων, ήρθε η σειρά του ντίζελ. Ας το γνωρίσουμε και αυτό καλύτερα.
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Όπως είδαμε το ανανεωμένο Crossland ξεχωρίζει από το νέο Vizor της Opel που του δίνει μια ιδιαίτερη γοητεία και χαρακτηριστικό μελλοντικό Family Look. Ωστόσο η έκδοση Elegance διαφέρει από την Ultimate καθώς έχει οροφή στο χρώμα του αμαξώματος και νέες όμορφες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Το εσωτερικό διακρίνεται επίσης από μαλακά και ποιοτικά υλικά, η εργονομία είναι ίδια με την βενζινοκίνητη έκδοση ενώ τα καθίσματα με την υφασμάτινη επένδυση ΑGR προσφέρουν την απαραίτητη άνεση.
Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε την οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών, εξαιρετικά λειτουργική και εύχρηστη. Η εξωτερική σχεδίαση και ο πολυμορφικός χαρακτήρας προσφέρουν άπλετο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και κυρίως για τους πίσω επιβάτες, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι.
Ένα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου που του δίνει την δυνατότητα να φιλοξενήσει στο πίσω μέρος δυο ψηλόσωμους επιβάτες.
Κινητήρας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με απόδοση 120 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Στο ταξίδι
Εκμεταλλεύτηκα την ευκαιρία και με κίνητρο τον πετρελαιοκινητήρα διήνυσα με το Opel Crossland συνολικά 528 χιλιόμετρα. Την τελευταία μέρα που το είχα στην κατοχή μου και με την άρση της απαγόρευσης των μετακινήσεων από περιφέρεια σε περιφέρεια αποφάσισα να ανακαλύψω την κεντρική Εύβοια.
Σε αντίθεση με την έκδοση Ultimate που η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί, η έκδοση Elegance που είχα στην κατοχή μου διαθέτει την κλασική μίζα, στην οποία μόλις γυρίσεις το κλειδί ακούς τον τραχύ ήχο του πετρελαιοκινητήρα. Παρά τους 120 ίππους μην περιμένετε επιδόσεις, άλλωστε δεν είναι αυτός ο ρόλος του, αντιθέτως το αυτοκίνητο εστιάζει στην οικονομία και θα επεκταθώ στην συνέχεια.
Όσο αφορά την οδική συμπεριφορά το πετρελαιοκίνητο Crossland μένει πιστό στο τρίπτυχο αξιών της Opel, δηλαδή στιβαρότητα, ασφάλεια και ευστάθεια. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα προβληματίσει ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο εκεί που η οδήγηση γίνεται ευχαρίστηση είναι σε επαρχιακό και ορεινό δίκτυο.
Ειδικότερα το Opel Crossland διέσχιζε με ευκολία το κακό επαρχιακό και ορεινό δίκτυο της κεντρικής Εύβοιας, κατάπινε με ευκολία τον φιδοειδή στενό δρόμο με τις κλειστές στροφές, ενώ τα 300 Nm ήταν ο ιδανικός σύμμαχος για την εύκολη ανάβαση και κατάβαση της Δίρφυος.
Ο τραχύς κινητήρας σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν δυσανασχέτησε σε κανένα σημείο της διαδρομής προσφέροντας μια εξαιρετική εμπειρία οδήγησης.
Στα θετικά πρέπει να επισημάνω την τέλεια στήριξη του σώματος από τα εργονομικά καθίσματα AGR, ιδανικά για πολύωρη οδήγηση καθώς και την πολύ καλή ορατότητα εμπρός – πίσω χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης.
Εκτός όμως από την εκδρομή στην Εύβοια την προηγούμενη μέρα έκανα μια ακόμα ευχάριστη διαδρομή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, φτάνοντας ως τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.
Εντός πόλης
Ως αστικό Crossover είναι άνετο και ευέλικτο εντός του αστικού ιστού. Το αυτόματο κιβώτιο είναι ένα επιπλέον ατού στην ξεκούραστη οδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και την χρήση του ως σειριακό. Η οδήγηση γίνεται πιο «παιχνιδιάρικη».
Κατανάλωση
Τις μέρες που το είχα στην κατοχή μου το αυτοκίνητο σημείωσε συνολική μικτή κατανάλωση 6.3 λίτρα /100 χιλιόμετρα. Πιο οικονομικό είναι εκτός αστικού κύκλου, η χαμηλότερη κατανάλωση που κατέγραψε το trip computer ήταν 4,3 λίτρα σε επαρχιακό δίκτυο.
Είναι ενδεικτικό πως μετά από 528 χιλιόμετρα όχι απλά δεν χρειάστηκε ανεφοδιασμός αλλά δεν άνοιξε και το λαμπάκι του καυσίμου.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων συμμορφώνεται με τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro6D με τις εκπομπές να κυμαίνονται μεταξύ 130-138 γρ/χιλιόμετρο, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη εξαιρετικά χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Απευθύνεται
Σε οικογενειάρχες που αναζητούν εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα και είναι διατεθημένοι να κάνουν μεγάλα και μεσαία ταξίδια. Για όλους αυτούς που η οικονομία καυσίμου είναι ανάγκη και μεταφράζεται σε πολλά χιλιόμετρα ημερησίως.
Συμπέρασμα
Όλες οι χάρες του Opel Crossland με τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, εστιασμένο στην οικονομία και την ευελιξία.
Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις | |
Μήκος (χλστ.) | 4.217 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.765 |
Ύψος (χλστ.) | 1.605 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.604 |
Βάρος (κιλά) | 1.361 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 410 – 520 |
Κινητήρας | |
Καύσιμο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 |
Ταχύτητες | Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 183 |
Αναρτήσεις – Φρένα | |
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός |
Πίσω ανάρτηση | Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός φρένα | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | Δίσκοι |
Υποβοήθηση τιμονιού | Ηλεκτρική |
Τιμή από 21.000€