Mε όνομα βαρύ σαν ιστορία το VW Passat στην όγδοη εκδοχή του μετουσιώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που τοποθετούν τους Γερμανούς τόσο ψηλά στην συνείδηση των αγοραστών.
Άλλωστε και τα 22.000.000 οχήματα στα 41 χρόνια ζωής του, είναι το πιο δυνατό «αποδεικτικό» για την πορεία του ως μοντέλο. Συγκρίνοντας το Passat με τον προκάτοχό του, το αυτοκίνητο είναι σαφώς πιο επιβλητικό με πιο καθαρές και κοφτές γραμμές που προσδίδει έναν δυναμισμό που τα προηγούμενα μοντέλα ομολογουμένως δεν διέθεταν.
Το εντυπωσιακό με το νέο VW Passat είναι το γεγονός ότι ενώ είναι κατά 2mm κοντύτερο από το προηγούμενο μοντέλο το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 79mm, τοποθετώντας το αρκετά ψηλά στην μάχη του ανταγωνισμού. Αυτό φυσικά προσφέρει στους επιβάτες μεγάλους χώρους και αριστοκρατική άνεση όπου και αν φιλοξενούνται στην καμπίνα.
Επιπροσθέτως ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 586 λίτρα και υπερτερεί έναντι άλλων πιο premium προτάσεων όπως Audi A6 (530 λίτρα), BMW 5 Series (520 λίτρα) and the Mercedes-Benz E-Class (540 λίτρα).
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από απλότητα, η οποία όμως δεν είναι βαρετή μιας και πινελιές όπως τα αλουμινένια φιλέτα σε ταμπλό και πόρτες ή το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό κάνουν την συνολική εικόνα πιο μοντέρνα. Φυσικά η premium αίσθηση που αποκομίζεις συμπληρώνεται από την χρήση ποιοτικών υλικών κάτι που μας έχουν συνηθίσει οι Γερμανοί σε συνδυασμό με το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα.
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο τεχνολογικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, που από τις βασικές εκδόσεις περιλαμβάνει cruise control, σύστημα πλήρους διασύνδεσης με smartphone (MirrorLink), επτά αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης (City Emergency Braking), Head-up-Display, κ.α.
Δοκιμάσαμε την έκδοση με τον βενζινοκίνητο 1.4 TSI των 150 ίππων και την προηγμένη τεχνολογία ACT, η οποία απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του μοτέρ είναι μικρό. Πρόκειται για τον ίδιο αλουμινένιο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που κινεί και το Golf, με αυξημένη όμως ιπποδύναμη στους 150 PS.
Με τον τρόπο αυτό, μειώνονται και οι απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως παρά το μέγεθός του, το Passat μπορεί να σημειώσει καταναλώσεις κοντά στην εργοστασιακή μέση που κάνει λόγο για 5,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Στην πράξη βέβαια, όντας ενθουσιασμένοι από την απόδοση και την ευχάριστη οδήγηση του αυτοκινήτου σε κάθε είδους δρόμο, σπάνια «μείναμε» κάτω από τα 6.8 λίτρα/ 100 χλμ. όμως και πάλι, η εικόνα τηρουμένων των αναλογιών, παραμένει πολύ θετική.
H οδήγηση σε κάθε είδους δρόμο, είναι ίδια, και εξηγούμε αμέσως τί εννοούμε. Άνεση λιμουζίνας σε συνδυασμό με άριστη ποιότητα κύλισης και μηδενικούς σχεδόν θορύβους στην καμπίνα, με την ανάρτηση αλλά και την διάταξη της να είναι εξαιρετική και κάπου εκεί είναι που το πόδι γίνεται πιο… βαρύ και απομακρύνεται κάθε έννοια οικονομικής οδήγησης. Το τιμόνι προσφέρει άριστη πληροφόρηση αν και δεν συνάδει με το συνολικό ύφος του μοντέλου αφού το λές αρκετά άμεσο κάτι που συναντάς σε σπορ εκδόσεις.
Όλα δείχνουν λοιπόν, ότι η επιτυχία της VW με το Passat, θα συνεχιστεί με αυτή, την όγδοη γενιά. Η επιλογή του κινητήρα, δίνει την δυνατότητα σε περισσότερους αγοραστές να υπολογίζουν και εν τέλει να ελπίζουν στο όνειρο. Ποιο είναι αυτό; Το να κατέχουν ένα αυτοκίνητο που κοιτάει στα ίσια ακριβότερα premium μοντέλα, χωρίς όμως να “πονέσει” η τσέπης τους, τόσο στην κτήση αλλά πολύ περισσότερo στην χρήση του…