Η νέα BMW Σειρά 5 ομολογουμένως προσφέρεται από τη βαυαρική φίρμα στα καλύτερά της! Διαθέτει μια εμφάνιση, συνάμα δυναμική και πολυτελή παράλληλα! Συνδυασμός που κάνει πολλά κεφάλια να γυρίζουν, αλλά εκείνη φροντίζει γρήγορα να χάνεται από τα ματιά τους, χάρη στο δυνατό κινητήρα πετρελαίου με τους 190 ίππους.
Η Σειρά 5 της BMW μπήκε αισίως στην 7η γενιά της, ενσωματώνοντας ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η φίρμα, τόσο σε τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, αλλά και σε αποδοτικότητα από τον εύρωστο diesel κινητήρα των 2 λίτρων, τεχνολογίας Twin Turbo.
Επίσης διαβάστε: Δοκιμή: BMW 418d
Παίρνει δέκα με τόνο στο κεφαλογύρισμα!
Αναμφίβολα, το να γυρνάς στους Αθηναϊκούς δρόμους με μια Σειρά 5, σημαίνει ότι γίνεσαι αυτομάτως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Δυναμικό παρουσιαστικό, με μυώδεις ακμές που «μπλέκονται» αρμονικά με πληθωρικές καμπύλες. Στο εμπρός μέρος (όπως και στο πίσω) υπάρχουν τα νέα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι τεχνολογίας LED. Στο εμπρός μέρος η μάσκα ενώνεται με τους προβολείς, ενώ όσο το βλέμμα συνεχίζει προς τα πίσω, ο παρατηρητής μένει έκθαμβος από το πόσο smooth χαμηλώνει η οροφή, προσδίδοντας στο μυώδες αμάξωμα μια κομψή σιλουέτα που φέρνει σε κουπέ. Ως επίλογος στο αριστούργημα αυτό, έρχεται το φαρδύ πίσω μέρος, το οποίο τονίζει το σπορ χαρακτήρα της BMW Σειράς 5. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και το M pack, που διέθετε το μοντέλο δοκιμής και θα έχετε την πλήρη εικόνα. Το τελευταίο περιλαμβάνει αεροδυναμικό πακέτο, ανάρτηση με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερους τροχούς, αναβαθμισμένο εσωτερικό και σπορ τριάκτινο τιμόνι.
Εξαιρετικές επιδόσεις, χωρίς να γίνετε φίλοι με τον βενζινά
Το μυώδες αμάξωμα της 5αρας κινείται από έναν 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου, με απόδοση 190 ίππων και 400 Nm ροπής, με την τελευταία να προσφέρεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις στο μεγάλο αμάξωμα της BMW, (0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 7,5 δλ. και τελική ταχύτητα 238 χλμ/ώρα) χωρίς να αποδεικνύεται λαίμαργος σε κατανάλωση καυσίμου, μιας και απαιτεί μόλις 4,1 λτ./100 χλμ (με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων), με τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται σε 108 γρ./χλμ! Τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία τονίζονται ακόμα περισσότερο από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο με το οποίο ήταν εξοπλισμένη η 520d της δοκιμής μας. Το εν λόγω κιβώτιο, ανεβοκατεβάζει σχέσεις κατά το δοκούν, τόσο ομαλά που πραγματικά απορείς αν πέρασε στην επόμενη σχέση, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει την αδιάκοπη μετάδοση της ροπής και της συνεχούς επιτάχυνσης.
Βρίθει πολυτέλειας
Η Σειρά 5 είναι συνυφασμένη με την πολυτέλεια. Κάτι που αποτυπώνεται πλήρως και στη καμπίνα της BMW, η οποία ενσωματώνει ότι θέλει ο πλέον απαιτητικός αγοραστής. Γενικότερα, η καμπίνα είναι φουλ της πολυτέλειας και της τεχνολογίας. Απλά να είστε προετοιμασμένοι, ότι όλοι οι επιβάτες σας θα μένουν με αρκετή ώρα με το στόμα ανοιχτό μετά όσα θα δουν στο εσωτερικό της 5αρας. Δέρμα, ποιοτικά υλικά και στιβαρή συναρμογή είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας της καμπίνας της ΒΜW. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών που απεικονίζει όλες τις λειτουργίες του iDrive. Σε ότι αφορά τα συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας αυτά είναι πολλά, αλλά είναι εύκολα στην εκμάθησή τους. Ο χειρισμός τους γίνεται εύκολα, είτε από το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive, είτε από τις οθόνες αφής, όπως αυτή του διζωνικού κλιματισμού. Κερασάκι στην τούρτα η ανταπόκριση του συστήματος σε πλήθος χειρονομιών, τεχνολογία που έρχεται αυτούσια από τη μεγαλύτερη 7αρα.
«Καταπίνει» χιλιόμετρα με τη σκέψη
Η Σειρά 5, διαθέτει πλέον την κωδική ονομασία G30, όπου και κάνει χρήση ενός νέου πλαισίου, με το βάρος να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ατσαλιού υψηλής αντοχής, καθώς και μαγνησίου.
Παρά το μέγεθος της η 520d έχει ένα μαγικό τρόπο, να αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και… μανιτζέβελη ακόμα και μέσα στα στενά της πόλης. Η 5αρα είναι τρομερά ευέλικτη, χάρη στην ενεργητική τετραδιεύθυνση, όπου σε ταχύτητα ελιγμών, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής, ενώ στα πολλά χιλιόμετρα στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα.
Σαφέστατα, το πεδίο δράσης της είναι τα μεγάλα ταξίδια από τα οποία θα κατέβετε κυριολεκτικά ατσαλάκωτοι. Εμείς διανύσαμε μέσα σε μια μέρα 700 χιλιόμετρα σε μικτή διαδρομή (εθνική και επαρχιακό δίκτυο) και κυριολεκτικά μπορούσαμε να κάναμε άλλα τόσα. Βλέπετε, η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, φροντίζοντας να λειαίνει κάθε ανωμαλία του δρόμου, αφήνοντας ανεπηρέαστη τη καμπίνα και τους επιβάτες. Την ίδια στιγμή, το set up της σας επιτρέπει να λύσετε τη γραβάτα (είναι μοντέλο κύρους όπως και να το κάνουμε), να σηκώσετε ελαφρώς τη πλάτη του καθίσματος, να βάλετε τη sport ρύθμιση και να αποφασίσετε να διευρύνετε τα όρια. Τα δικά σας, όχι της 5αρας, μιας και η παρεχόμενη πρόσφυση είναι διαρκής, με την 520d να μένει καρφωμένη στο δρόμο, σε τέτοιο σημείο που θα πιστέψετε ότι κινείται πάνω σε ράγες. Αν το κατέχετε το θέμα της πλαγιολίσθησης, σβήστε εντελώς το traction control, παίξτε με τη ροπή και τη μεταφορά βάρους και το χαμόγελο που θα χαραχτεί στο πρόσωπό σας θα είναι μεγαλύτερο κι από του Joker στο Batman!
Κυριλέ και σπορ σε ένα!
Με τη νέα Σειρά 5 η BMW το… τερμάτισε! Σίγουρα μέχρι το επόμενο μοντέλο, μιας και οι Γερμανοί προσφέρουν πολυτελή, αλλά και σπορ μοντέλα που μιλάνε στο χειριστή τους. Ασφαλείς κι άνετες μετακινήσεις, (ακόμα και με απαγορευτικά χιλιόμετρα στο κοντέρ), ενώ το ίδιο άνετα θα χαρίσει στιγμές οδηγικής απόλαυσης, χωρίς όμως να αποποιείται το «χλιδάτο» χαρακτήρα της. Ο εξοπλισμός ασφαλείας σας επιτρέπει να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης σας δίνει την αίσθηση ότι είστε στο σαλόνι του σπιτιού σας. Η Σειρά 5 ταράζει τα νερά για ακόμα μια φορά στην μεγάλη premium κατηγορία, ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη και δυσκολεύοντας αρκετά τον ανταγωνισμό.
(+) Επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, τεχνολογίες άνεσης κι ασφάλειας, εμφάνιση
(-) Τιμή