Οδηγός αγοράς: Opel Grandland X 1.6 diesel ή 1.2 βενζίνης ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Με το Grandland X, η Opel διευρύνει ακόμα περισσότερο την SUV γκάμα της, με ένα μοντέλο που προσφέρει άπλετους χώρους και δυνατότητα για light εκτός δρόμου διαδρομές. Δοκιμάζουμε το νέο Opel Grandland X, το Crossover της γερμανικής εταιρείας, με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και 120 ίππων αλλά και τον 3κύλινδρο 1.2 βενζίνης 130 ίππων !

Δείτε επίσης: Δοκιμή: Opel Crossland X 1,2 PureTech

Εμφατικό παρουσιαστικό!

Το Grandland X βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του Group PSA, χρησιμοποιεί κινητήρια συστήματα του γαλλικού ομίλου και κατασκευάζεται σε εργοστάσιό του στη Γαλλία. Ο σχεδιασμός είναι καθαρά Opel, με το γενικότερο «σουλούπι» του αυτοκινήτου να χαρακτηρίζεται κομψό και μοντέρνο!

Όπως και η υπόλοιπη οικογένεια Χ, έτσι και το Grandland έχει ένα εμφατικό – δυναμικό παρουσιαστικό που αναμφίβολα κεντρίζει τα βλέμματα. Με πληθωρικές διαστάσεις (4.477 χλστ. μήκος, 1.856 χλστ. πλάτος, 1.609 χλστ. υψος) προσφέρει ένα σταθερό πάτημα στο δρόμο, αλλά και ευρυχωρία που εκτιμάται από τους επιβαίνοντες. Ο δυναμισμός στη σχεδίαση είναι έντονος σε κάθε μεριά του αμαξώματος, όπου στο εμπρός μέρος το μάτι θα εστιάσει στην επιθετική μάσκα και τη μεγάλη γρίλια. Πίσω παιχνίδι κάνουν τα 3D φωτιστικά σώματα, με τη σχεδίαση του πίσω μέρους να διαθέτει κουπέ στοιχεία, λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, τονίζουν η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα πλαστικά, περιμετρικά και χαμηλά στο αμάξωμα. Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε ότι σύστημα τετρακίνησης δεν υπάρχει στο Grandland X. Ενσωματώνεται το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip με τα πέντε προγράμματα (άσφαλτος, λάσπη, άμμος, χιόνι, απενεργοποίηση ESP) που μεγιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα φρένα. Αυτό είναι ικανό να προσφέρει χαλαρές διαδρομές σε πατημένους χωματόδρομους.

Δείτε επίσης: Δοκιμή: Opel Mokka X 1,6 CDTi 136 PS 

Ολίγον από… Astra!

Ανοίγοντας τη στιβαρή πόρτα του Grandland Χ, η καμπίνα θα σου θυμίσει… Astra! Όμως γίνεται εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών, με τη συναρμογή να είναι πολύ καλή και το γενικότερο αποτέλεσμα να είναι αρκετά πολυτελές, όπου κι ο πλέον «περίεργος» πελάτης, δύσκολα θα βρει κάτι μεμπτό! Ο οδηγός θα βολευτεί στα ανατομικά καθίσματα AGR, βρίσκοντας εύκολα τη θέση που τον βολεύει χάρη στο εύρος ρυθμίσεων των καθισμάτων. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος με μια μεγάλη οθόνη trip computer, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, στις 7 ή 8 ίντσες (ανάλογα με την έκδοση), είναι η οθόνης αφής που ελέγχει το σύστημα infotainment. H εργονομία είναι αυξημένη μιας και οι διακόπτες είναι περιορισμένοι και… to the point όσοι υπάρχουν.

Στο τομέα των χώρων 5 ενήλικες θα βολευτούν και μάλιστα χωρίς παραχωρήσεις, με το χώρο αποσκευών των 488 λίτρα με τη ρεζέρβα ανάγκης (514 με το κιτ επισκευής), να βολεύει τα πράγματά τους! Την πρακτικότητα μάλιστα εξυψώνει η ηλεκτρική πόρτα του πορτ μπαγκάζ, η οποία μπορεί να ανοίξει απλά αν περάσετε το πόδι κάτω από τον αισθητήρα!

 

Ψυχωμένο μοτέρ σε κάθε περίπτωση !

Γνώριμη ποσότητα ο κινητήρας του Opel, μιας και το μοντέλο της δοκιμής μας κινείτο από τον 1.6 BlueHDi των 120 ίππων που είναι ψυχωμένος, σε ευρύ φάσμα στροφών. Η ροπή είναι άφθονη (300 Nm είναι αυτά), ενώ διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία ενώ και η ηχομόνωση είναι πολύ καλή. Ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι μένει από δύναμη (μόνο αν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. και είναι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο) και οι προσπεράσεις θα γίνονται σε χρόνο dt. Βέβαια το κιβώτιο είναι ελαφρώς σκληρό και δεν προσφέρει την αίσθηση που θέλει ο πιο ανήσυχος οδηγός. Όμως διαθέτει καλή κλιμάκωση και ως εκ τούτου η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Opel είναι αρκετά χαμηλά, μόλις 4,7 λτ./100 χλμ! Σε θέμα επιδόσεων τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,8 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 189 χλμ/ώρα!

Ο 3κύλινδρος 1200άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας, αποδεικνύεται ελαστικός, πολιτισμένος, δυνατός και εύστροφος. Με γαλλική καταγωγή αποδίδει 130 ίππους και 23,4 kgm ροπής, που εύκολα και σβέλτα διαχειρίζονται τα 1.350 κιλά βάρους του αμαξώματος. Η απόδοση αυτή, οδηγούν σε ικανοποιητικές επιδόσεις, με 11.6 δεύτερα για τα 0-100 και 188 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα. Ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ο κινητήρας αυτός βρίσκεται στο στοιχείο του, με δυνατό τράβηγμα, ελάχιστο θόρυβο, ανύπαρκτο κραδασμό και λογική κατανάλωση.  Η τελευταία, με το σύστημα start/stop να δουλεύει άψογα ήταν κατά μέσο όρο στη διάρκεια της δοκιμής μας, στα 7,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ ανέβαινε σημαντικά, αν ο οδηγός ζητούσε συνεχώς το μέγιστο από τον κινητήρα.

Στιβαρό και εμπνέει ασφάλεια

Στο δρόμο το Grandland Χ εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη επαφή. Σταθερό, με άφθονη πρόσφυση και άνετο, αποδεικνύεται λίρα εκατό για κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτησή κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, όπου και απορροφά τους κραδασμούς και τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ακόμη και εκτός δρόμου το SUV της Opel διατηρεί την άνεσή του. Παρά το ύψος του αμαξώματος, το Grandland X δεν γέρνει πολύ, ενώ η συμπεριφορά του ακόμα και στο όριο είναι προβλέψιμη, ενώ αν ο οδηγός το παρακάνει το ESP θα λειτουργήσει υποδειγματικά. Από την άλλη, στην εθνική το Grandland X είναι ευθύβολο ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες και τα μακρινά ταξίδια γίνονται απόλαυση. Στα εκτός δρόμου τώρα, μην φανταστείτε ότι θα κινηθείτε σε ανεξερεύνητα μονοπάτια, κάτι απόλυτα λογικά από ένα αυτοκίνητο με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και ελαστικά ασφάλτου. Όμως η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, η καλή λειτουργία της ανάρτησης και το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip με τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης θα σας επιτρέψουν να πάτε λίγο πιο μακριά από τους άλλους.

Ολοκληρωμένο σε όλα του!

Το νέο Grandland X είναι ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο και μοντέρνο crossover, που θα καλύψει πολλές από τις αγοραστικές ανάγκες της πλειοψηφίας του κοινού. Επιβλητικό, στιβαρό, πρακτικό και ασφαλές, προσφέρει πολλά σε ένα πακέτο, όντας ένα value for money crossover.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, άνεση και ποιότητα κύλισης, κινητήρας, κατανάλωση, σύστημα Opel OnStar
(-)  αίσθηση τιμονιού