Τις 100.000 πλησιάζουν, μετά και τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όπου τα SUV πλέον έχουν πλημμυρίσει τους δρόμους.
Στους ρυθμούς που είχαμε δει το πρώτο εξάμηνο του 2025, κινήθηκε η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μετά την ολοκλήρωση του καλοκαιριού. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων από την αρχή του έτους, έχουν φτάσει τις 99.960. Παρουσιάζουν δηλαδή, μια μικρή άνοδο της τάξης του 1,6%, σε σχέση με τις 98.374 ταξινομήσεις του αντίστοιχου διαστήματος του 2024.
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.192 | 8.149 | 0,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 769 | 795 | -3,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 48 | 118 | -59,3% |
Ιανουάριος Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 99.960 | 98.374 | 1,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.387 | 7.715 | -4,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 658 | 660 | -0,3% |
Διαφοροποιήσεις, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, δεν υπάρχουν στις κατηγορίες των αυτοκινήτων που επιλέγονται. Με το 62% να αποτελούν όσα χαρακτηρίζονται SUV. Τα μικρομεσαία της κατηγορίας Β επιλέγει το 56%, ενώ αύξηση παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα, του segment C, το οποίο αποτελεί το 24,1% των ταξινομήσεων.
Segment | Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά | Ιανουάριος Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Διαφορά |
A | 4,9% | 5,2% | -0,3 | 7,6% | 7,3% | +0,3 |
A-SUV | 1,9% | 3,5% | -1,6 | 2,4% | 4,4% | -1,9 |
(A TOTAL) | (6,9%) | (8,7%) | (-1,9) | (10,0%) | (11,7%) | (–1,6) |
B | 18,3% | 22,6% | -4,3 | 21,2% | 24,6% | -3,4 |
B-SUV | 38,4% | 37,4% | +1,0 | 35,3% | 32,8% | +2,5 |
(B TOTAL) | (56,7%) | (60,0%) | (-3,3) | (56,5%) | (57,4%) | (–0,9) |
C | 5,3% | 5,9% | -0,7 | 6,5% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV | 21,4% | 17,0% | +4,4 | 17,7% | 16,1% | +1,6 |
(C TOTAL) | (26,7%) | (23,0%) | (+3,7) | (24,1%) | (22,8%) | (+1,4) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,0 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,1% | 5,0% | +2,2 | 5,8% | 4,3% | +1,5 |
(D TOTAL) | (7,8%) | (6,7%) | (+1,2) | (6,8%) | (6,0%) | (+0,8) |
E | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,3% | 0,0% | +0,3 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
(SUV TOTAL) | (69,5%) | (63,6%) | (+5,9) | (62,0%) | (58,3%) | (+3,7) |
Ίδια παραμένει η εικόνα και στα συστήματα κίνησης και καυσίμων. Τα υβριδικά έχουν φτάσει πλέον στο 49,2% και τα αμιγώς βενζινοκίνητα έχουν πέσει στο 32,5%. Μικρή αύξηση παρουσιάζουν τα Plug in Υβριδικά που επιλέγει το 6,8% και τα αμιγώς ηλεκτρικά τα οποία, από την αρχή του 2025 μέχρι και τον Αύγουστο, αποτελούν το 5,3% των ταξινομήσεων. Το μερίδιο των BEV πάντως, στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 15,6%.
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά | Ιανουάριος Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Διαφορά | |||
Βενζίνη | 25,6% | 32,5% | -6,9 | 32,5% | 39,1% | -6,6 | ||
Πετρέλαιο | 4,6% | 4,2% | +0,4 | 3,2% | 8,4% | -5,2 | ||
Υβριδικά (HEV) | 51,2% | 48,4% | +2,7 | 49,2% | 40,7% | +8,5 | ||
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 9,9% | 5,9% | +4,0 | 6,8% | 5,4% | +1,4 | ||
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,3% | 6,3% | -1,1 | 5,3% | 4,8% | +0,5 | ||
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | ||
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,4% | 2,6% | +0,8 | 3,0% | 1,5% | +1,5 | ||