Τα SUV της κατηγορίας Β, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίασαν σημαντική αύξηση το 2023
Όπως είχαν δείξει οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τους περασμένους μήνες, το 2023 ολοκληρώθηκε με σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2022.
Σύμφωνα τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων έφτασαν τις 134.492 το 2023. Δηλαδή παρουσίασαν αύξηση κατά 27,7% σε σχέση με τις 105.283 του 2022.
Με πρωταγωνιστή το TOYOTA Yaris Cross, αναμενόμενη ήταν και η κυριαρχία των SUV της κατηγορίας Β, τα οποία επέλεξε το 26,5% των νέων αγοραστών.
Γενικότερα η κατηγορία Β, των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, όπως το OPEL Corsa, το TOYOTA Yaris και το CITROEN C3, αποτέλεσε το 51,6% των συνολικών ταξινομήσεων του 2023.
Σχετικά με το καύσιμο που επέλεξαν οι περισσότεροι, τα βενζινοκίνητα αποτέλεσαν το 41,9%, ποσοστό όμως μικρότερο από αυτό του 2022. Γιατί αύξηση παρουσίασαν τα υβριδικά φτάνοντας το 30,9%.
Σε ανοδική πορεία κινήθηκαν και τα επαναφορτιζόμενα τα οποία έφτασαν το 11,3% του συνόλου. Ποσοστό, μάλλον εντυπωσιακό για την Ελλάδα. Στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης πάντως, τα ηλεκτρικά έχουν φτάσει το 22%.
Αντίθετα, συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των πετρελαιοκίνητων, τα οποία, όπως και σε όλη την Ευρώπη, αποτέλεσαν περίπου το 13% των ταξινομήσεων. Σύμφωνα μάλιστα με όλες τις ενδείξεις μέσα στο 2024 και στην Ελλάδα θα τα ξεπεράσουν τα επαναφορτιζόμενα.
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | +27,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.864 | 10.340 | +5,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,4% |
Segment | Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 2,8% | +2,4 | 7,5% | 7,0% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 1,4% | +1,6 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 8,2% | 4,3% | +4,0 | 9,7% | 8,8% | +0,9 |
B | 17,4% | 21,6% | -4,2 | 25,1% | 24,9% | +0,2 |
B-SUV | 27,4% | 24,2% | +3,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 44,8% | 45,8% | -1,0 | 51,6% | 49,2% | +2,4 |
C | 9,3% | 11,6% | -2,3 | 8,3% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 25,0% | 27,7% | -2,7 | 21,7% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 34,4% | 39,4% | -5,0 | 29,9% | 33,5% | -3,6 |
D | 3,9% | 1,6% | +2,3 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 6,4% | 7,2% | -0,8 | 5,2% | 5,2% | +0,1 |
D TOTAL | 10,3% | 8,8% | +1,5 | 6,8% | 6,5% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,2 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | –0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | –0,2 | 0,6% | 0,8% | –0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63,1% | 61,4% | +1,6 | 56,4% | 54,8% | +1,6) |
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 35,3% | 40,3% | –4,9 | 41,9% | 44,8% | –2,9 |
Πετρέλαιο | 7,9% | 18,9% | -10,9 | 13,1% | 16,3% | -3,1 |
Υβριδικά (HEV) | 37,6% | 23,9% | +13,7 | 30,9% | 27,6% | +3,3 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,1% | 12,7% | +2,4 | 11,3% | 7,9% | +3,4 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | –0,4 | 0,3% | 0,6% | –0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 3,7% | +0,2 | 2,5% | 2,9% | –0,4 |