Συμπεριφορά Ελλήνων οδηγών: Πεδίο διαμάχης οι δρόμοι

Κοινοποίησε το άρθρο

Λιγότερες αναφορές, σε σχέση με το 2024, για αγενείς και επικίνδυνες συμπεριφορές δείχνει πρόσφατη έρευνα για τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών.

 

Volvo Ex30

Η συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών ήταν το θέμα της πρόσφατης έρευνας του Ιδρύματος Ίδρυμα VINCI Autoroutes. Τα αποτελέσματα του 15ου Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση, είναι αποτέλεσμα μιας τεράστιας ετήσιας έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.403 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες.

Η φετινή καταγραφή της εικόνας των Ευρωπαίων στο τιμόνι έδειξε, για πρώτη φορά, ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συμπεριφορών που μελετήθηκαν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ανάληψη ρίσκου και αγενής συμπεριφορά.

Παρατηρείται μικρή πρόοδος στη συμμόρφωση με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περιορισμός της διάσπασης προσοχής, καθώς και λιγότερο αγενείς και επιθετικές συμπεριφορές. Τα ποσοστά όμως, παραμένουν υψηλά. Ας δούμε τα σημαντικότερα συμπεράσματα. Στην παρένθεση είναι η σύγκριση με σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2024 και οι…επιδόσεις των Ελλήνων οδηγών.

Αγένεια: παρατηρείται κάμψη, αλλά τα επίπεδα παραμένουν υψηλά

Το 83% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (σταθερό, 89% των Ελλήνων οδηγών).
Το 50% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς (-2, 57%).
Το 47% κορνάρει άσκοπα στους οδηγούς που τους ενοχλούν (-3, 56%).
Το 30% σκόπιμα «κολλάει» στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει (-1, 46%).
Το 18% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό (-3, 21%).

Συμμόρφωση με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: μικρή βελτίωση στη συμπεριφορά

Το 85% των Ευρωπαίων οδηγών λέει ότι υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα/ώρα (σταθερό, 81% των Ελλήνων οδηγών).
Το 56% δεν σέβεται τις αποστάσεις ασφαλείας (-2, 55%).
Το 51% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου ενώ η δεξιά λωρίδα είναι ελεύθερη (-2, 68%).
Το 34% κάνει προσπέραση από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο (-1, 34%).

Οδήγηση με απόσπαση προσοχής: περιορισμένη συνήθεια αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλή

Το 77% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί smartphone ή ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί
(σταθερό, 82% των Ελλήνων οδηγών).
Το 67% των οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί (σταθερό αλλά +6 σε σύγκριση με το 2018, 72%) και το 43% το κάνει συστηματικά (- 1, 39%).
Περισσότεροι από 1 στους 2 οδηγούς μιλούν μέσω συστήματος συνομιλίας Bluetooth με ενσωματωμένο ηχείο (58%, +1 σε 1 χρόνο αλλά +13 σε σύγκριση με το 2018, 56%).
Το 25% στέλνει ή διαβάζει μηνύματα κειμένου ή email ενώ οδηγεί (-1, 26% ).
Το 81% των οδηγών δηλώνει ότι μερικές φορές στρέφει το βλέμμα του εκτός του δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα όταν οδηγεί (-3 στον 1 χρόνο αλλά +5 σε 4 χρόνια, 79%).

Νωθρότητα και κόπωση: μια επιβλαβής επίδραση στην οδηγική συμπεριφορά

Το 32% (-6, 40%) των Ευρωπαίων οδηγών λέει ότι οδηγεί ενώ αισθάνεται έντονη κούραση.
Μεταξύ αυτών:
– Το 34% έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί ελάχιστα στο τιμόνι έναντι του 25% των οδηγών γενικά (31% έναντι 24%).
– Το 21% παραδέχεται ότι είναι πιο νευρικό, παρορμητικό ή επιθετικό κατά την οδήγηση έναντι του 14% των οδηγών γενικά (13% έναντι 12%).
– Το 77% παραδέχεται ότι μερικές φορές δίνει λιγότερη προσοχή στην οδήγηση και ότι διασπάται η προσοχή του έναντι του 53% των οδηγών γενικά (77% έναντι 60%).

Αλκοόλ, ναρκωτικά, φαρμακευτική αγωγή: επίμονες πρακτικές παρά την επίγνωση των κινδύνων

Το 5% των οδηγών (-2, 9% των Ελλήνων οδηγών) έχει ήδη οδηγήσει σε κατάσταση μέθης, δηλαδή ενώ έχει καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο και αισθάνεται τις επιπτώσεις του αλκοόλ στη φυσική και νοητική του κατάσταση.
Μεταξύ αυτών, το 85% των οδηγών θεωρεί επικίνδυνο να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ (85%).
Το 2% έχει ήδη οδηγήσει έπειτα από χρήση κάνναβης (-2, 4%).
Το 8% έχει ήδη οδηγήσει μετά από λήψη φαρμάκων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εγρήγορσή τους (-3, 8%).

Ασφάλεια των εργαζομένων: ανησυχητική έλλειψη επαγρύπνησης

Το 73% των οδηγών δεν εφαρμόζει συστηματικά τα προληπτικά μέτρα που είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των αστυνομικών όταν πλησιάζει σε μια ζώνη επέμβασης (επιβράδυνση και μετακίνηση όσο το δυνατόν πιο μακριά, 85%).
Το 50% ξεχνά να επιβραδύνει κοντά σε μια ζώνη εργασίας (-1, 46%).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστουγεννιάτικα «δώρα» αξίας εκατομμυρίων (video)

0
Δείτε Χριστουγεννιάτικα videos με σπάνια, συλλεκτικά αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των εορταστικών ημερών.     Η Girardo & Co είναι μια εταιρεία, με εγκαταστάσεις...

Χριστουγεννιάτικη παρέλαση των τρακτέρ (video)

0
Την ώρα που στην Ελλάδα τα τρακτέρ κάνουν Χριστούγεννα στους δρόμους, σε άλλες χώρες παρελαύνουν στολισμένα, τονίζοντας το εορταστικό κλίμα των ημερών.   Tα πολυάριθμα τρακτέρ...

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Μέχρι πότε θα ισχύει το πρόγραμμα επιδότησης

0
Παράταση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2026 πήρε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο γίνεται προσπάθεια να συνεχιστεί και αργότερα.     Επεκτείνεται για...

GEELY EX5: Το νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 430 χλμ. και τιμή από...

0
To GEELY EX5 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, με τιμή...

Το «προεδρικό» DS N°8 στην Ελλάδα: Οι τιμές του

0
Το DS N°8 μας δείχνει το μέλλον της γαλλικής μάρκας, προσφέροντας φινέτσα, πολυτέλεια, πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες και εξοπλισμό υψηλού επιπέδου.   Η DS Automobiles γιορτάζει τα 70...

Chris Rea: Η σχέση του με τα αυτοκίνητα και τα τραγούδια του

0
Ο Chris Rea πέθανε παραμονές Χριστουγέννων, τις ημέρες που παντού ακούγεται το Driving Home for Christmas, αλλά δεν ήταν το μοναδικό του, σχετικό με...

Η NISSAN ετοιμάζει νέα μοντέλα NISMO

0
H NISSAN θέλοντας να δώσει έμφαση στην οδηγική απόλαυση, προσθέτει νέα μοντέλα NISMO στην γκάμα της, στα οποία θα εφαρμόζεται η τεχνογνωσία από το...

Αυτό είναι το μεγαλύτερο Κέντρο Δοκιμών Οχημάτων στον κόσμο (video)

0
Το Geely Safety Centre καταρρίπτει πέντε Παγκόσμια Ρεκόρ Guinness σε μέγεθος, εύρος και τεχνολογικές δυνατότητες, αποτελώντας πλέον το μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Κέντρο Δοκιμών...