Γιατί υπάρχουν οι μαύρες βούλες στα παράθυρα των αυτοκινήτων;

Κοινοποίησε το άρθρο
Volvo Ex30

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει είτε όταν ήσουν μικρός είτε πρόσφατα κάτι που υπάρχει στα αυτοκίνητα και συγκεκριμένα στα παράθυρά τους. Βέβαια κάποιοι λένε ότι σαν οδηγοί δεν τις παρατήρησαν ποτέ αλλά τις είδαν μόνο σαν συνοδηγοί όταν χάζευαν έξω από το παράθυρο.

Αυτές οι μαύρες βούλες και η χοντρή μαύρη γραμμή που τις περιβάλλει αποτελούν μια παλιά ιστορία. Ήταν όταν ξεκίνησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν ένα νέο είδος συγκολλητικής ουσίας για να μένουν τα παράθυρα στη θέση τους, αφήνοντας στο παρελθόν τις μεταλλικές απολήξεις.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

AUDI: Προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης και εκπτώσεις

0
Το AUDI A3 προσφέρεται με το πρόγραμμα Auto Credit Audi Now 4%, με επιτόκιο 4%, ενώ το πολυτελές Q5 διατίθεται με όφελος 3.000 ευρώ.     Η...

Νέο CITROEN C3 Aircross: Ευρωπαϊκό SUV με στυλ, άνεση και τεχνολογία – από 18.900€

0
Ανακάλυψε το νέο CITROEN C3 Aircross! Το ευρωπαϊκό SUV που βάζει την άνεση, την ασφάλεια, τον χώρο και το στυλ πάνω απ’ όλα, με...

HYUNDAI Crater Concept: Το 4×4 που κάνει άλμα στο μέλλον

0
Το HYUNDAI Crater Concept παρουσιάζει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, ακραίες off-road δυνατότητες και τεχνολογία που αλλάζει τα δεδομένα στην περιπέτεια.     Η HYUNDAI μας ξάφνιασε παρουσιάζοντας το...

Αυτό το νέο υλικό λειτουργούσε μια χαρά μόνο που αισθητικά δεν ήταν και τόσο ωραίο. Και τότε ανακαλύφθηκαν οι μαύρες γραμμές στο φινίρισμα των παραθύρων. Αυτές φτιάχνονται από κεραμικό χρώμα και είναι εκεί για να καλύψουν την κολλώδη επίστρωση των παραθύρων. Και μιας και μπαίνουν στον φούρνο, είναι σχεδόν άφθαρτες.

Με «έξυπνα» παράθυρα σύντομα τα αυτοκίνητα

Κρατούν όμως και την κόλλα στη θέση της, όσο η τελευταία κρατά το παράθυρο στη θέση του. Η μαύρη αυτή ζώνη επιτελεί και μια δεύτερη λειτουργία, αποτρέπει την υπεριώδη ακτινοβολία να φθείρει το στεγανωτικό (συγκολλητικό) ουρεθάνης των παραθύρων.

Όσο για τις βούλες, αυτές έχουν διακοσμητικό ρόλο αλλά όχι μόνο. Αρχικά λειτουργούν ως ευχάριστη αισθητικά μετάβαση από τη χοντρή μαύρη γραμμή στη διαφάνεια του παραθύρου. Επίσης, δεν τοποθετούνται στην τύχη. Ακολουθούν τον κανόνα πως γίνονται μικρότερες και είναι πιο απομακρυσμένη η μία από την άλλη όσο απομακρύνονται από την άκρη.

Η άλλη τους λειτουργία σύμφωνα με την Pilkington, τη βρετανική εταιρία που ασχολείται με το γυαλί από το 1826 στην αυτοκίνηση είναι να παρέχουν έλεγχο της θερμοκρασίας κατά την κατασκευή του παραθύρου. Για να καμφθεί το τζάμι του παρμπρίζ και των παραθύρων, το γυαλί θερμαίνεται. Και το γυαλί με τη μαύρη επίστρωση θερμαίνεται γρηγορότερα από το υπόλοιπο παράθυρο. Οι βούλες είναι τώρα εδώ για να κατανείμουν πιο ομοιόμορφα τη θερμότητα στις άκρες. Έτσι το παρμπρίζ δεν σκεβρώνει από τη ζέστη.

Ποιος είναι ο ρόλος τους στα αυτοκίνητα