Διαχρονική αξία: Δοκιμάζουμε το VW Polo 1.0 TSI Highline MY 2021

Ένα δημοφιλές μοντέλο πρέπει να μένει πάντα νέο. Αυτό έκαναν στην VW και λίγο πριν το καθιερωμένο facelift λάνσαραν το φρεσκαρισμένο Polo MY21. Είχαμε στην κατοχή μας την έκδοση 1.0 TSI Highline, το οδηγήσαμε και σας το παρουσιάζουμε.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Dacia JOGGER

Το Dacia JOGGER με 7 θέσεις και πολλές δυνατότητες

0
Με το Dacia JOGGER η Dacia φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία C, με ένα νέο και προσιτό οικογενειακό μοντέλο, που θα προσφέρεται σε 5θέσιες...

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta DCT – Ανήσυχο Πνεύμα

0
Αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με το στιλ και την προσωπικότητα του στην κατηγορία των αστικών crossovers είναι το Nissan Juke. Έχοντας για μια...
Ράλλυ Ακρόπολις 2021

Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Με τον φακό…

0
Όλη η δράση του Ράλλυ Ακρόπολις 2021 μέσα από τον φακό του gonews.gr και του Photo R Press. Απολαύστε υπεύθυνα !

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Γνωριμία 

Το τμήμα Β της αγοράς αυτοκινήτου αποτελεί μια σημαντική κατηγορία για τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επιδιώκοντας να αποσπάσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος της πίτας των πωλήσεων. Η Volkswagen εκπροσωπείται από το 1975 με το Polo, που πλέον διανύει την έκτη γενιά του, που παρουσιάστηκε το 2017.

Με περισσότερες από 12.000.000 πωλήσεις όλα αυτά τα χρόνια, αναμφισβήτητα το Polo κατέχει ηγετική θέση στο Segment B και ένα από τα βαριά χαρτιά της γερμανικής μάρκας. Κάθε νέα γενιά του μοντέλου αποτελεί την φυσική σχεδιαστική συνέχεια του προκατόχου της, σαν μια εξέλιξη  που εκσυγχρονίζεται αρμονικά μέσα στα χρόνια και βασίζεται στις λιτές γραμμές και την διαχρονική σιλουέτα.

Πιο ώριμο από ποτέ και με την αυτοπεποίθηση ενός Best-Seller δέχτηκε στοχευμένες ενημερώσεις στα σημεία, λίγο πριν το καθιερωμένο Facelift, μην αφήνοντας περιθώρια στους αντιπάλους του να το αμφισβητήσουν.

Εξωτερική Σχεδίαση 

Λένε πως ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, έτσι λοιπόν και η Volkswagen διατηρεί την γνώριμη σιλουέτα του Polo, ενισχύοντας την με μοντέρνες γραμμές. Στο εμπρός μέρος το νίκελ πλαίσιο στο κάτω μέρος της μάσκας και οι προβολείς θυμίζουν το μεγαλύτερο Golf. Το πλαϊνό μέρος έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον με ανοδικές γραμμές των παραθύρων και παράλληλα σε αυτές έντονα νεύρα με αυτές που δίνουν ένα πολύ ντιζαινάτο και επιθετικό σχήμα. Το πίσω μέρος αποχαιρετά την σχεδόν κάθετη πέμπτη πόρτα, η οποία αποκτάει κλίση που του δίνει μια πιο σπορτίφ και νεανική εικόνα. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τα τραπεζοειδή πίσω φώτα, σήμα κατατεθέν των Polo. Ωστόσο οι λεπτομέρειες που μαρτυρούν το διακριτικό φρεσκάρισμα του μοντέλου ως MY 21 είναι το νέο σήμα της VW εμπρός, πίσω και στις ζάντες, καθώς και νέο λογότυπο Polo τοποθετημένο κεντρικά στην πέμπτη πόρτα.

Εσωτερικό 

Η καμπίνα των επιβατών είναι προσεγμένη με καλής ποιότητας μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος της. Ο απλός και λιτός σχεδιασμός διαθέτει μοντέρνες γραμμές και δεν κουράζει με ακρότητες. Εξαιρετικής αίσθησης και τα εργονομικά καθίσματα που εστιάζουν στην απόλυτη άνεση με ορθοπεδικό στήριγμα μέσης. Στο τιμόνι βλέπουμε το νέο λογότυπο της VW και πίσω από αυτόν τον ψηφιακό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων. Πιο δεξιά, κεντρικά του ταμπλό δεσπόζει το εύχρηστο σύστημα Infotainment COMPOSITION COLOR, με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Ο διακριτικός εσωτερικός φωτισμός Ambient, δημιουργεί ωραία ατμόσφαιρα τις βραδινές ώρες, χαλαρώνοντας τους επιβαίνοντες. Όσο για τον χώρο αποσκευών των 351 λίτρων, ο οποίος με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1.125 λίτρα, μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά ικανοποιητικός.

Κινητήρας 

Κάτω από το καπό, το VW Polo της δοκιμής φιλοξενεί τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1.0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής της οικογένειας TSI και συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Φυσικά και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο είναι άμεσος και εξαιρετικός, ακόμα και από τις χαμηλές στροφές, αποτελώντας ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.

Στον δρόμο 

Μέσα στα χρόνια το VW Polo δημιούργησε την φήμη ως ένα μικρό αυτοκίνητο με πολύ καλό στήσιμο και ποιότητα κύλισης. Ας δούμε λοιπόν το σημερινό μοντέλο πως συνεχίζει αυτήν την παράδοση σε πραγματικές συνθήκες.

Στην πόλη το Polo είναι σαν να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Το ελαφρύ τιμόνι θα ξαφνιάσει αλλά παράλληλα θα εκπλήξει ευχάριστα τον οδηγό, όντας άμεσο και σαφές. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευέλικτο και επιτρέπει εύκολα τους απαραίτητους ελιγμούς, όταν χρειαστούν. Τέλος οι συμπαγείς διαστάσεις του το κάνουν ιδανικό για κίνηση μέσα στην πόλη, χωρίς να αγχώνει τον οδηγό.

Στον αυτοκινητόδρομο το στιβαρό πλαίσιο και η υποδειγματική ποιότητα κύλισης δημιουργούν αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό και στους επιβάτες. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό στον δρόμο ως γνήσιο VW.  Ο νευρικός κινητήρας σε συνδυασμό με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδουν τα μέγιστα, κινώντας απροβλημάτιστα το βάρους 1.155 κιλών αμάξωμα. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης που θα το ευχαριστηθείτε και στα μεγάλα ταξίδια.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο κινείται με ιδιαίτερη άνεση, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον εξαιρετικό χιλιάρη TSI, ο οποίος δεν υστερεί ούτε σε απότομες ανηφορικές στροφές και παραμένει γραμμικός, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο είναι επίσης πολύ σταθερό αλλά και διασκεδαστικό σε αυτές τις διαδρομές αναδεικνύοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης που συντελεί σε αυτό το αποτέλεσμα.

Κατανάλωση – Εκπομπές 

Ο οικονομικός χαρακτήρας του VW Polo 1.0 TSI επιβεβαιώνεται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 6,5 και 7,2 λίτρων / 100 χλμ, μεγαλύτερη των 5,2 λίτρων / 100 χλμ που δίνει η VW. Το αυτοκίνητο παραμένει οικονομικό ακόμα και σε συνθήκες πίεσης και επιθετικής οδήγησης, με την κατανάλωση να δείχνει 8,5 λίτρα. Ακολουθώντας τα πρότυπα εκπομπών CO2 Euro 6, επιτυγχάνει χαμηλούς ρύπους 119 g/km, ποσοστό που του επιτρέπει την ελεύθερη διέλευση από τον δακτύλιο και το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.

Σε ποιους απευθύνεται 

Ο αστικός προσανατολισμός του θα εκτιμηθεί δεόντως από όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο καθημερινά στον αστικό ιστό.

Ιδανικό και για νέους οδηγούς ως το πρώτο τους αυτοκίνητο αφού προσφέρει ασφάλεια στον μέγιστο βαθμό, εύκολη οδήγηση, ευελιξία και είναι αρκετά μοντέρνο και νεανικό.

Συμπέρασμα 

Η διαχρονική αξία του VW Polo ωριμάζει μέσα από τα χρόνια, εκσυγχρονίζεται και εξελίσσεται. Με όλα τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν στο αυτοκινητιστικό στερέωμα το VW Polo 1.0 TSI MY21 παραμένει νέο και επίκαιρο, προετοιμάζοντας το έδαφος για το Facelift του μοντέλου που θα δούμε στην αγορά το ερχόμενο φθινόπωρο.

Η προτεινόμενη τιμή για το Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline ξεκινάει από τις 18.000€ και διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κύλινδροι3
Βαλβίδες4
Κυβισμός999 cc
ΚαύσιμοΒενζίνη
Ισχύς110 ps
Στροφές ισχύος5.500
Ροπή (Nm @ rpm)200
Στροφές ροπής2.000
Κιλά ανά ίππο (kg / PS)10,50
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κινητήριοι τροχοίΕμπρός
Κιβώτιο ταχυτήτωνΜηχανικό
Σχέσεις6
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΤΡΟΧΟΙ
Διαστάσεις195/55
Ζάντα (ίντσες)16
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος4.053 mm
Πλάτος1.751 mm
Ύψος1.446 mm
Μεταξόνιο2.564 mm
Βάρος1.155 kg
Βάρος ρυμούλκησης1.200 kg
Ρεζερβουάρ καυσίμων40 lt
Χώρος αποσκευών355 / 1125 lt
Κύκλος στροφής10,6 m
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Τελική ταχύτητα195 km/h
Μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου (WLTP)5,2 l/100km
Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP)119 g/km