Δοκιμή: Kia Stonic 1,0 T-GDI_120PS – Πλήρες πακέτο!

94

Έχοντας δοκιμάσει προ 3μηνου την diesel version του Stonic, ήρθε η ώρα να δούμε «πόσα απίδια» πιάνει η 3κυλινδρη & turbo version του, με απόδοση 120 ίππων.  Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ταιριαστός με το καλοστημένο πλαίσιο του Stonic, όπου του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτά τα πλεονεκτήματα προσθέστε, την δυνατή του εμφάνιση, τα crossover χαρακτηριστικά του και την πρακτικότητα και εργονομία που διαθέτει!

Κεντρίζει το ενδιαφέρον!

Το όμορφο, μυώδες και trendy Kia Stonic, «πατάει» στην ίδια πλατφόρμα με το Rio, με το μεταξόνιο να είναι ίδιο, αλλά το μήκος στη περίπτωση του Stonic ελαφρώς μεγαλύτερο κατά 75 χλστ. Η απόσταση των 183 χλστ. από το έδαφος, ενισχύει τα crossover χαρακτηριστικά που θέλει η Kia να διαθέτει το νέο της μοντέλο.

Πέρα όμως από την εμφάνιση, το Kia Stonic κεντρίζει και το αγοραστικό ενδιαφέρον, μιας και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, ενώ και η τιμή του (από 17.090 ευρώ) κρίνεται πολύ λογική για όλα αυτά που προσφέρει. Σημαντικό ατού, τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης της κορεατικής φίρμας!

 

Ψυχωμένο μοτέρ

Ο υποψήφιος αγοραστής ενός Kia Stonic αναμφίβολα από την υπάρχουσα κινητήρια γκάμα, θα αμφιταλαντευτεί ανάμεσα στον κινητήρα πετρελαίου 1,6 CRDi και στον κινητήρα βενζίνης που δοκιμάζουμε. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι δυνατό και ζωντανό σε ευρύ φάσμα στροφών.

Είναι 3κυλινδρος υπερτροφοδοτούμενος με απόδοση 120 ίππων, με την ροπή να αγγίζει τα 172 Nm, νούμερα που προσφέρουν τονισμένες επιδόσεις χωρίς τον ανάλογο αντίκτυπο στη κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτό το τομέα συντελεί κατά πολύ η σωστή κλιμάκωση που διαθέτει το 6ταχυτο κιβώτιο, με τον πολύ καλό επιλογέα, ο οποίος διαθέτει σαφές κούμπωμα, σε κάθε στιλ οδήγησης.

 

Στιβαρό κι εργονομικό εσωτερικό

Όπως και στην diesel εκδοχή του, η καμπίνα του Stonic αποτελείται από σκληρά υλικά, αλλά η ποιότητα συναρμογής είναι πολύ καλή, με το όλο αποτέλεσμα να είναι στιβαρό, σοβαρό, αλλά και αρκετές δόσεις τεχνολογίας, όπως η οθόνη πολυμέσων των 7 ιντσών. Αυτή βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει ευρύ φάσμα συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay & Android Auto. Ο οδηγός απολαμβάνει επαρκή πληροφόρηση από το πίνακα οργάνων και την οθόνη του trip computer, ενώ θα βολευτεί και στο κάθισμα του χάρη στο ευρύ φάσμα ρυθμίσεων που διαθέτει. Οι επιβάτες σας θα βολευτούν άνετα, όπως και οι αποσκευές τους στα 352 λίτρα διαθέσιμου χώρου.

Αρκετά σπορτίφ για την κατηγορία του

Περνώντας χρόνο πίσω από το τιμόνι του Stonic, ακόμα και ο fun to drive –  ανήσυχος οδηγός, θα εκπλαγεί ευχάριστα με τις δυνατότητες του κορεάτικου μοντέλου, δεν θυμίζει αμιγώς crossover μοντέλο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ελαφρώς σφιχτή, ώστε να ελέγχονται πλήρως οι κινήσεις του αμαξώματος, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες. Το τιμόνι είναι γρήγορο, δίνοντας την πληροφορία στον οδηγό, βοηθώντας αρκετά στη γρήγορη οδήγηση. Το Kia Stonic παρά τον crossover χαρακτήρα του αποδεικνύεται απολαυστικό κι ασφαλές σε δρόμο με στροφές, όπου και μπορεί να τοποθετηθεί άνετα, ανάλογα τα γούστα του οδηγού. Τα φρένα επίσης ξεχώρισαν με την δύναμη αλλά και την αντοχή τους. Η απόσταση των 18,3 εκατοστών από το έδαφος επιτρέπει απροβλημάτιστες βόλτες σε κακούς χωματόδρομους, με τους επιβάτες να μην ταλαιπωρούνται ιδιαιτέρως.

 

Δύσκολη απόφαση!

Δύσκολη απόφαση αγοράς για το Stonic και αυτό γιατί τιμολογιακά, η διαφορά βενζίνης και diesel είναι μόλις 570 ευρώ. Κάνετε πολλά χιλιόμετρα το χρόνο; Τότε προτιμήστε diesel! Πραγματοποιείται ως επί τω πλείστων σε αστικό περιβάλλον με λίγα χιλιόμετρα; Τότε το τρικύλινδρο turbo με την ραφιναρισμένη λειτουργία θα τον λατρέψετε, αφού πέρα από λογική κατανάλωση θα σας χαρίσει και πολύ καλές επιδόσεις. Ότι και να κινεί το Stonic ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για την απόκτηση του, είναι η 7ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη που προσφέρουν οι Κορεάτες!

 

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, 7ετής εγγύηση

(-) Μικρές, αλλά έντονες αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, κατανάλωση υπό πίεση

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ