Δοκιμή: Kia Stonic 1,6 CRDi 110 PS – Νέος παίχτης στα B-SUV!

176

Η Kia έχει κάνει εξαιρετικά βήματα προόδου, κάτι που απεικονίζεται στα νέα μοντέλα που προσφέρει στο αγοραστικό της κοινό. Ένα εξ’ αυτών είναι το φρέσκο Stonic που έρχεται με φόρα στα compact SUV.

  

Για την ονοματοδοσία του Stonic, οι άνθρωποι της Kia συνέθεσαν δυο λέξεις σε μια: Speedy & Tonic, μιας και ήθελαν να τονιστεί η φρεσκάδα και η ζωντάνια του νέου μοντέλου. Το νέο Stonic λοιπόν μπαίνει απέναντι από τα Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Crossland X, SEAT Arona, αλλά και απέναντι από το Kona της Hyundai.

Rio based!

Το νέο Kia Stonic βασίζεται στη πλατφόρμα του Rio, σαφώς όμως με τονισμένα χαρακτηριστικά, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα SUV μοντέλο. Το μήκος του αγγίζει τα 4,14 μέτρα, ενώ και σε αυτό το μοντέλο βρίσκουμε τη μύτη της τίγρη, σχεδιαστικό τερτίπι που δίνει έξτρα πόντους δυναμισμού στο Compact SUV. Οι σχεδιαστές έδωσαν πραγματικά τα ρέστα τους, με το Stonic να ξεχωρίζει με το τονισμένο καπό, τις έντονες ακμές, το χαμηλό αμάξωμα, αλλά και τις πίσω κολόνες που θυμίζουν targa οροφή.

Το πίσω προστατευτικό και τα άβαφα πλαστικά στο κατώτερο μέρος του αμαξώματος αποκαλύπτουν εν μέρει τον ελαφρύ περιπετειώδη χαρακτήρα του Stonic. Όμως το νέο κορεάτικο SUV, μπορεί να έρθει στα μέτρα σας, μιας και ο υποψήφιος οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσα από εννέα χρώματα για το αμάξωμα και πέντε για την οροφή, κάτι που μπορεί να προσφέρει περισσότερους από 20 συνδυασμούς εξατομίκευσης.

Μοντέρνο εσωτερικό, λίγος περισσότερος χώρος θα ήταν εκτιμητέος

Η καμπίνα του Stonic αποτελείται από σκληρά υλικά, αλλά η ποιότητα συναρμογής είναι πολύ καλή, με το όλο αποτέλεσμα να είναι στιβαρό, σοβαρό, αλλά και αρκετές δόσεις τεχνολογίας, όπως η οθόνη πολυμέσων των 7 ιντσών. Αυτή βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει ευρύ φάσμα συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay &

Android Auto. Ο οδηγός απολαμβάνει επαρκή πληροφόρηση από το πίνακα οργάνων και την οθόνη του trip computer, ενώ θα βολευτεί και στο κάθισμα του χάρη στο ευρύ φάσμα ρυθμίσεων που διαθέτει. Αυτή τη σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης να μην είχε και θα ήταν τέλεια. Σε ότι αφορά τους προσφερόμενους χώρους επιβατών τώρα, 4 επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα, (ο πέμπτος θα ζοριστεί) με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 352 λίτρα.

 

Πρόθυμο και ολιγαρκές μοτέρ!

Το λευκό Kia Stonic της δοκιμής μας κινείται από έναν 1,6 λίτρων κινητήρα πετρελαίου, με 110 ίππους. Το νιώθεις να τραβάει από χαμηλά (από τις 1.300 σ.α.λ. ζωντανεύει) χαρακτηριστικό που δεν απαιτεί από τον οδηγό να ασχολείται συνέχεια με το κιβώτιο για να διατηρεί το κινητήρα στο αποδοτικό του φάσμα. Σε ότι αφορά τη κλιμάκωση του κιβωτίου είναι κοντή, χαρακτηριστικό που εντείνει τη σβελτάδα του Stonic, παρέχοντας την αίσθηση στον οδηγό ότι είναι αρκετά ταχύτερο από τις εργοστασιακές επιδόσεις. Για την ιστορία το 0-100 χλμ/ώρα, ολοκληρώνεται σε 11,3 δλ, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ/ώρα.

Περισσότερο σπορ, παρά crossover

Με τα πρώτα μέτρα που θα «τσουλήσεις» με το Stonic, θα  εντυπωσιαστείς από το ελαφρύ τιμόνι, αλλά και τη σκληρή ανάρτηση. Η τελευταία συνδράμει αρκετά στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά στην αστική μετακίνηση ίσως να ενοχλήσει τους πιο… smooth οδηγούς. Γεγονός όμως είναι ότι μόλις «ξανανοιχτείς» θα ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα crossover μοντέλο, μιας και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αρκετά σπορτίφ. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το κράτημα απολαυστικό, με το εμπρός μέρος να «ακούει» άμεσα, επιτρέποντάς σου να το οδηγήσεις επιθετικά και σβέλτα, διατηρώντας την ταχύτητα και εντός της καμπής. Το σύστημα πέδησης επίσης αποσπά θετικά σχόλια, μιας και είναι δυνατό, με καλή αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ, ενώ είναι και αρκετά ανθεκτικό! Σε ότι αφορά τις light περιπέτειες τώρα, με κίνηση μόνο εμπρός και αρωγό τη σεβαστή απόσταση από το έδαφος, το Kia Stonic θα πατήσει με άνεση σε βατούς χωματόδρομους, αλλά έως εκεί!

Σημαντικό μοντέλο για τη Kia

To Stonic είναι το μοντέλο εκείνο που ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο τη θέση της Kia στην αγορά. Ένα μοντέλο το οποίο αναμένεται να κεντρίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον μιας και διαθέτει όλα τα κριτήρια που θέτει ο νέος κι ανήσυχος αγοραστής, όπως εμφάνιση, σπορ οδική συμπεριφορά, ικανοποιητικό εξοπλισμό, αλλά το κυριότερο, 7ετη εργοστασιακή εγγύηση. Added value, στην έκδοση που δοκιμάσει ο αποδοτικός, αλλά οικονομικός σε καύσιμο κινητήρας πετρελαίου των 110 ίππων.

 

(+) Εμφάνιση,  επιδόσεις, οδική συμπεριφορά

(-) Χώροι επιβατών